Forum > Newbie Forum

Verkeerde manier van pitchen?

(176 reacties. Pagina 6 van 18)
Moderator(s): Dré
BanaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 20-9-2010
Berichten: 19
24-7-2004 18:50
Wat ik dus begrijp uit vele posts is dat jullie onder/in het mixen ook nog veel corrigeren? Want dat doe ik dus zelden omdat de mix dan helemaal verneukt wordt (ik kan soms niet horen of ik de plaat nou iets moet afremmen of iets moet versnellen, en ik gok weleens verkeerd laugh :D )
Een junk die om een bijdrage voor de 'armen' vraagt is nooit grappig
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
24-7-2004 18:55

Banaan schreef:

Wat ik dus begrijp uit vele posts is dat jullie onder/in het mixen ook nog veel corrigeren? Want dat doe ik dus zelden omdat de mix dan helemaal verneukt wordt (ik kan soms niet horen of ik de plaat nou iets moet afremmen of iets moet versnellen, en ik gok weleens verkeerd laugh :D )
dat heb ik ook! Ik krijg ze wel gelijk maar corrigeren is lastig sad :(
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
PlaatwerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2004
Laatste: 11-6-2010
Berichten: 39
24-7-2004 19:49
Je kunt het corrigeren wel een beetje oefenen door, als beide platen draaien (en min of meer gelijk lopen), één plaat bewust iedere keer even af te remmen en er weer in te duwen.
Ook leuk is proberen mee te draaien zonder de beat te 'verplaatsen'. (Zo licht mogelijk op het vinyl drukken dus.)

Allemaal ter ontwikkeling van dat gevoel in je vinger, want om goed te kunnen corrigeren, moet je de hoeveelheid druk die je uitoefent op de plaat, goed kunnen doseren.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-7-2004 21:04

Banaan schreef:

Wat ik dus begrijp uit vele posts is dat jullie onder/in het mixen ook nog veel corrigeren?
Als mijn overgangen langer dan 30 seconden duren, dan wil ik nog wel eens een zwiepertje aan de jog geven, maar eigenlijk nooit vaker dan 1 a 2 keer tijdens een minuut of anderhalf. En dan nog corrigeer ik die tweede keer alleen maar omdat ik te lui was om de eerste keer ook niet even de pitch te verzetten, of het de moeite niet waard vond. (Soms ben je net ook met iemand aan het praten, of een slokje bier aan het nemen; een zetje geven is dan zo gebeurd, bij pitchen moet je weer zo gaan opletten of je het niet erger maakt.)
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
25-7-2004 17:50
als ik hem gelijk zet, doe ik hem eerst grof op gevoel en daarna cue ik em opnieuw. Na elke 4 of 8 basses corrigeer ik en pitch ik hem ietsje bij. Zo wordt de foutmarge ook miniem en je hoeft hem maar in totaal 2 x te cuen. Het is wel belangrijk dat je hem dan goed corrigeert anders wordt de foutmarge enkel groter. Ik corrigeer altijd nog op de platter vind ik het makkelijkst en ben ik gewend.
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
PirkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2004
Laatste: 23-3-2006
Berichten: 12
20-8-2004 20:41
wat mij net opviel is dat je zegt alleen met de koptelefoon gelijk te zetten... Als je jezelf aanleert met 1 oor naar de monitor te luisteren e met de ander de plaat achter de fader, zul je zien dat dit een veel duideliker beeld geeft. zeker als je thuis draait kun je het goed horen, op feesten ben je da afhankelijk van de kwailteit van de monitorspeakers. Mij ervaring is dat die vaak wel kut zijn, maar in je koptelefoo mixen op zaalgeluid kan ook lastig zijn qua volume
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-8-2004 16:11
Ik heb vaker niet dan wel een monitor op feesten waar ik draai. Toch gaat beatmatchen met over de koptelefoon de nieuwe plaat op één oor (links) en met mijn vrije oor (rechterschelp achter het oor geplaatst) prima. Het is een kwestie van jezelf aanleren waarop je moet focussen (veelal de bas) en alle andere geluiden uit de zaal negeren.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-8-2004 16:47
Beide schelpen op den kop, beide bronnen op de schelpen, eventueel mid van de "nieuwe" wat hoger zetten om details naar voren te trekken en sowieso letten (matchen) op informatie in het mid/laagmid.

Gebruik deze methode en de output van je koptelefoon kan DRASTISCH naar beneden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PirkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2004
Laatste: 23-3-2006
Berichten: 12
22-8-2004 23:14
Waar ik draai stata el een monitor, maar de zaalspeakers staan zeg maar naar de booth gericht (5m ervandaan). De monitoren komen er nauwelijks bovenuit, klinkt dus erg rommelig... Maar met zoveel dbs op je gericht kan bij mij niet echt de output van de kop omlaag als ik in de kop beatmatch... Het is gewoon erg wennen en uitzoeken wat het monitorgeluid is sneaky :V
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-8-2004 01:14

Dré schreef:

Beide schelpen op den kop, beide bronnen op de schelpen, eventueel mid van de "nieuwe" wat hoger zetten om details naar voren te trekken en sowieso letten (matchen) op informatie in het mid/laagmid.

Gebruik deze methode en de output van je koptelefoon kan DRASTISCH naar beneden.
De manier om van het gezeur van slechte monitoren en uit hun muil stinkende/vevelende mensen te mijden. Je hoort ze tenslotte beide niet razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)