Forum > Algemeen Forum

Hoe zijn jullie gestart?

(156 reacties. Pagina 5 van 16)
Moderator(s): Dré
Dj SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2003
Laatste: 11-3-2003
Berichten: 2
11-3-2003 20:35

Roytje schreef:

tjah.... wat raad je aan dan??

Ok, ik ga het dan maar even veranderen:
www.geluid.nl/winkel/Artikel.asp?id=AD0100-2024
Is dit wel goed genoeg (zag er redelijk uit)
en wat betreft die cdspelers, daar heb ik gewoon nog niet genoeg geld voor en om te voorkomen dat ik nog langer moet wachten doe ik het voorlopig ff met mp3cdspelers/hifi cdspelers (zodra ik genoeg geld heb koop ik een dubbele professionele)

tot slot;
waarom is die skytec amp niet goed?

P.S. Die discman's zijn ook om mp3cd's te spelen zodat ik al mijn cd's op mpc kan zetten en maar 20 cd's ongeveer nodig heb voor een zeer complete databese.
Zou zeker niet met twee kanaals beginnen, krijg je later spijt van als je b.v. een MD-spelertje eraan wil hangen.
P.s Kijk eens op marktplaats als je de kosten wil drukken
Recent: Numark DM1026X (Degelijk dingetje Dré iets op aan te merken?)
Maar ook bijvoorbeeld dezelfde Gemini voor 125,-

Groet, Jordan
Welkom bij de helpdesk... er zijn nog 10 wachtenden voor u.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
12-3-2003 17:46
Ok bedankt vanavond die mensen op marktplaats ff opbellen..

Deze ook nog gezien www.new-line.nl/v/7541 is dat misschien iets (sorry maar ik wil gewoon iets met een goede prijs kwaliteit verhouding)
Maar dat is MIJN mening...
RobbertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 109
12-3-2003 20:04
koop dan de mx 4 die is goedkoper en heeft meer kanalen
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
RuudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2002
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 58
14-3-2003 17:14
Ik ben collega van Kerstmanneke en ben 8 jaar geleje dus samen met hem (en zijn broertje) begonnen. hier een paar pics van zo'n 6 jaar trug schat ik:

home.hccnet.nl/v.d.berk/pics/oud1.jpg
Links kerstmanneke toen en rechts ik toen.
home.hccnet.nl/v.d.berk/pics/oud.jpg
links kerstmanneke weer en rechts z'n broertje
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
15-3-2003 03:23

Ruud schreef:

Ik ben collega van Kerstmanneke en ben 8 jaar geleje dus samen met hem (en zijn broertje) begonnen. hier een paar pics van zo'n 6 jaar trug schat ik:

home.hccnet.nl/v.d.berk/pics/oud1.jpg
Links kerstmanneke toen en rechts ik toen.
home.hccnet.nl/v.d.berk/pics/oud.jpg
links kerstmanneke weer en rechts z'n broertje
home.hccnet.nl/v.d.berk/pics/oud2.jpg ;)
vaj-ta-lie-tie
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
15-3-2003 17:27
Hallo,

Ik ben net als de meeste hier gewoon begonnen met 2 huis-tuin-en-keuken cd-spelertjes. Later voor sinterklaas (was toen 10) m'n 1e discoshowtje gekregen met gewoon gloeilampen en nog 2echte platen spelers en zelfbouw kastjes.

Wat later intensiefer gaan draaien oa. de famielifeestjes. Apparatuur wat uitgebreid enzo. Steeds maar draaie en draaie, en dan telkens met die paar centen wat nieuws kopen. Altijd ook alles zelf moeten kopen van m'n centjes.

Op m'n 16 de kans gekregen om mee te gaan bouwen op Houseparty's voor Extravaganza (nu X-sortage), heel veel van geleerd, was de jongste die daar rondhuppelde!

Toen dus ondekt dat ik de apparatuur veeeeel intressanter vond dan plaatjes draaie maar goed. Toen voor een geluidsbedrijf gaan draaie en draaide op-den-duur dus 2a3x in de week. Van dat geld spullen gaan kopen en nog meer uitgebreid.

Ben +/- een half jaar geleden helemaal gestopt met draaie (ben nu 20) en richt me dus alleen nog op de verhuur en licht (geluid doe ik ook wel met m'n bedrijf maar dan huur ik freelance technicus in). Heb nu dus m'n eigen verhuur bedrijf met oa. 5dj sets, Dynacord Forum geluidssets (3x XA28), Movingheadjes, 82parren, en ga nog maar ff door.

Als je ergens echt voor gaat, dan lukt het je.
Ik werk nu alleen nog maar voor mezelf (ook freelance) en ga dus ook niet meer naar school.

Je moet gewoon een beetje brutaal zijn en naar zo'n bedrijf gaan voor werk.
Je verdient niet erg veel maar de ervaring die je opdoet is onbetaalbaar.

Ik jullie zo een kleine indruk te hebben kunnen geven over mijn levensverhaal tot nu toe.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
16-3-2003 16:55

Roytje schreef:

Ok bedankt vanavond die mensen op marktplaats ff opbellen..

Deze ook nog gezien www.new-line.nl/v/7541 is dat misschien iets (sorry maar ik wil gewoon iets met een goede prijs kwaliteit verhouding)
Kijk is naar deze én goedkoop en goed.
Ik heb hem zelf en hij werkt top. Er word niet echt veel aand8 aan besteeds hier op new-line: www.new-line.nl/v/5403

Ik spaar nu voor mijn 2e JB-systems Q-20
ZzzzzzzzzzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2003
Laatste: 31-3-2011
Berichten: 45
3-7-2003 00:40
mmm die DAP titanium heb ik niet veel goeds over gehoord, kijk hier maar:www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=5403

verder moet ik om te beginnen zeggen dat ik niet echt thuis ben in deze wereld maar tot nu toe mijn verhaal:

Ik zit op scouting (ja het bestaat nog) en daar hadden we een keer een feestje gegeven met oud en nieuw. Hiervoor hadden ze een paar JBL eons en een mixer gehuurd. het snoer heeftverlichting en de 2 hifi cd spelers hadden we zelf wel. hier hebben mijn broer en zijn vriend zich toen mee uitgeleefd.

Omdat dat feest wel erg gezellig was zijn die speakers vaker gehuurd (mixer had vriend van mijn broer voor weinig gekocht).

De vriend van mij broer was intussen vrolijk aan het knutselen geslagen en had zelf een licht mengpaneel gemaakt. Hiermee werden 2 keer drie (gelkeurde)bouwlampen, een strobo-tje en een goedkope flower aangestuurd.

op dit moment kwam ik ongeveer om de hoek (over de schouder) kijken en macht af en toe de lichten bedienen.

Op een gegeven moment kwam de penningmeester van de scoutinggroep naar mijn broer toe met het verhaal dat hij lang geleden eens begonnen was met het maken van een versterker uit de electuur. Hij was hier mee gestopt omdat hij er geen tijd voor had en vroeg aan mijn broer of hij zin had om hem af te maken voor bij de scouting. De meeste onderdelen had hij al dus de kosten waren laag.

Bij deze verseterker (ruim 150 wat rms) twee leuke speakers gekocht (warfedale pro nogwat).

het lichtmengpaneel werd omgebouwd zodat er geen 230V dimmers meer in het paneel zaten (niet zo veilig). en er zijn een mushroom en nog ene lichteffectje (twee ronddraaiende gekleurde ballen) bijgekocht en het begon zowaar een serieuzere indruk te maken.

Ik begon vaker het licht te doen (als mijn broer en vriend druk aan het draaien of drinken waren)

Op een gegeven moment ben ik achter de bar gaan werken in een jongeren centrum. Na ongeveer hadden ze hier nog mensen nodig die wilde helpen met het licht tijdens band avonden. Hier had ik wel oren naar en ben dus gaah helpen met opbouwen (het licht tijdens de avond werd door iemand anders gedaan).

op een gegeven moment zijn mijn broer en zijn vriend als DJ een keer komen draaien in het jongeren centrum. Dit beviel erg goed en ze mochten vaker komen.

Inmiddels hielp ik bijna altijd met het opbouwen(licht)van bandavonden. Ook met vabaret avonden ben ik gaan helpen met opbouwen. Hier word het licht over het algemeen gedaan door mensen die met de cabaretiers mee komen (helaas).

na een paar keer kijken mocht ik af en toe het licht bij de bands gaan doen. De mensen van het jongeren centrum waren hier vele malen enthausiaster over dan ik zelf en ik mocht het daarom vaker doen.

De laatste band avond kwam de vriend van mijn broer helpen met opbouwen voor de bandavond. Dit hebben we samen gedaan en ook het licht op de avond zelf hebben wesamen gedaan. Dit ging erg soepel en het was ook gezelliger dan in je eentje. en ik hoop dus dat ie vaker komt helpen (weet ik wel bijna zeker).

Aangezien ik altijd ook wel intresse voor muziek en geluidstechniek gehad heb en ik al een tijdje op de pc draaide (met atomixmp3 en twee geluidskaarten) heb ik onlangs geinvesteerd in een Gemini PS 262. Dit mede omdat ik van plan ben om DJ te worden in het Jongeren centrum. Ze hebbe hier namelijk ernstig DJ's nodig en ik kan als ik wil meteen beginnen. Nou moet ik wel zeggen dat Dj in dat jongeren centrum iet veel voor stelt hoor."ow dit leidje is bijna afgelopen dan zet ik maar weer een nieuwe aan" en dan overhet algemeen een beetj e(erge) alternatieve muziek. Ik weet wel zeker dat ik dat wel beter kan, maar aangezien ik altijd al een beetje gebrek aan zelfvertrouwen heb gehad wacht ik hier liever nog even mee tot ik het iets meer onder de knie heb (en meer muziek weet om te draaien).

tot zo ver mij geschiedenis... mm het is een flink verhaal geworden:(
blaat het niet dan schaapt het niet
DJ Dave-QStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-4-2003
Laatste: 13-11-2006
Berichten: 75
3-7-2003 05:21
een aantal jaren geleden begonnen met een geluidsset die ik van me broer had
overgenomen toen hij uit huis ging. dit setje bestond uit een (geen idee wat voor merk)
amp met 2x 250watt RMS vermogen, en 2 (zelfde merk, geen idee dus) 12"/1" hornloaded
speakertjes van zo'n 200watt RMS per stuk.
toen ik dat eenmaal had ben ik gaan sparen voor wat verlichting. ik heb toentertijd
2 lichtorgels gekocht, die uitelkaar gehaald, de 6 lampen verdeeld over de ruimte waar
we draaide (opslaghok van 5 bij 8 meter, in de speeltuin van me ouders). daarbij nog
2 van die kleine 20watt strobes, wat lichtslangen, een mushroom en een pinspot
plus speigelbol. zo een aantal maanden aangekloot met om de week een soort van disco-
avond voor de kleintjes (leeftijd 8-14). toen werd er uiteraard bijna alleenmaar
top40 muziek enzo gedraaid met een HiFi cd-spelertje die ik zelf al had toen.
allemaal goed en wel, tot op een bepaalde nacht dat hele hok leeggeroofd werd door
inbrekers. alle spullen weg, en over met de wekelijkse pret natuurlijk.

op dit moment zit ik sterk met het idee ook een soort van licht- en geluid verhuur
bedrijfje te starten. over een aantal maanden hoop ik een start te maken met de
aanschaf van een ADJ V-5000 versterker en een goede combinatie van huisman speakers
en subs. als ik dat eenmaal bijmekaar gesprokkeld heb wil ik beginnen met de verlichting.
een stuk of 32 par 56 spots met bijbehorende T4-barretjes en DMX tafeltje.
daarna komen er uiteraard nog scans en andere effecten bij en zo wil ik dus langzaam
me verhuur bedrijfje opzetten.

btje vaag en lang verhaal maargoed, that's it! happy :)

verder ben ik inmiddels weer een jaar bezig met het draaien met vinyl en begint het
nu langzaam-aan een beetje te rollen wat betreft boekingen en skills.
mijn muziek? hardhouse/hardstyle. mijn leeftijd? over 1 maand 18 happy :)
Music is the answer! GEAR: 2x Gemini PT-2400 + Concorde Pro's, Dateq XTC, Pioneer HDJ-1000
PulseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 138
3-7-2003 13:16
Het is allemaal begonnen met 2 sony CD-spelers uit ergens diep weg in de jaren 90'
En een simpel (lees simpel) 2 kanaal mengpaneel van velleman. En daarbij een Pioneer versterker van 2x 80W RMS met bij behorende HiFi Speakers 2 weg.

Leuk leuk leuk.

Maar ik wou meer...

Langzamerhand kwam er ook meer. De eerste aankoop was een Gemini CDJ-20 met Gemini PS626i.

Maar ik wou meer...

De 2de aankoop waren 2x Gemini CD-400X en een Gemini 650i (Het "oude" spul was inmiddels weer verkocht.)

Een mooi kastje omheen gebouwd. En klaar...

Tevens kon ik bij de Zwemclub 2 Speaker standaards halen..

Maar ik wou meer..

De volgende stap was een beetje leuke verlichting. Dus ook maar naar New-Line. Die zijn ten slot wel het beste!

1x Showtec Moonflower
1x ShowTec LineBeamer
6x PAR56 + lichtsturing
1x T-Bar
2x Stroboscoop
1x ShowTec Switchpak 10F
1x AS-800 Smoke Machine
en de nodige Bekabeling..

Maar ik wou meer..

Morgen zal ik 2x DAP 115 Speakers 250RMS 8ohm ophalen en een DAP mission 900 310W RMS 8Ohm (en CLIP limiter) + een Flightcase voor de versterker + XLR aansluiting op de mixer en 2x 10mtr. Speakon aansluiting.

Ik had al speakers, maar na 6 keer spelen met die dingen, bleek het toch wel dat deze set iets minder goed te horen was bij een "mensenmassa" van boven de 40. Voor de rest zijn het goede speakers voor thuisgebruik, garage etc..

En ik wou niet meer..

Ik heb het setje nu zo'n beetje compleet. Meer heb ik denk ik eerst niet meer nodig. wink ;)

Ben 21 Jaar, vindt draaien he-le-maal geweldig en hoop het nog lang te mogen doen.
de eerste boekingen voor mijn Drive in zijn i.i.g. al binnen.
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)