Forum > Geluid

dateq XTC x-fader curve + terminators vraagje

(38 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
KeitaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2003
Laatste: 27-6-2004
Berichten: 9
6-4-2004 15:30

Dré schreef:

Of de Stanton SMX-501. Ik denk dat deze mixer in DIT geval de beste keuze is. Prima geschikt als mix mixer MAAR vanwege alle instelmogelijkheden (en de super goede faders) OOK geschikt voor het stevige ragwerk.
Phoe dat ding lijkt me ook geil zeg bedankt voor de tip!
PirkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2004
Laatste: 23-3-2006
Berichten: 12
4-7-2004 20:28
Bij Dateq kun je ook een andere crossfader laten inbouwen hebben ze me verteld. Dan kun je je curve instellen met beehulp van de transform knopjes!!!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-7-2004 00:55

pirky schreef:

Bij Dateq kun je ook een andere crossfader laten inbouwen hebben ze me verteld. Dan kun je je curve instellen met beehulp van de transform knopjes!!!
Dat vind ik dan wel een heel knap iets.

Het nare ervan is alleen dat je niet kunt zien hoe je curve staat ingesteld.
Lijkt me dus eerder een leuke fabel dan een haalbaar iets wat dateq in zal bouwen.

Dateq is ook geen fabrikant voor scratch en battle mixers maar ze maken gewoon hufterbakken (als is dat tegenwoordig een stuk minder terug te vinden als vroeger) voor de simpele zielen onder de dj's die geen reet geven om features.
Das Dateq :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-7-2004 11:35
Yep, een mixer voor boerenlullen zoals ik laugh :D Wat mij betreft hadden de splitfunctie, crossfader, killswitches en transform knoppen nog niet eens op mijn XTC hoeven zitten. Had ik liever een pre/postfader button net als op de Hak voor in de plaats gehad.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-7-2004 11:45
Die crossfader hadden ze er van mij inderdaad ook af mogen laten. Nu stoot ik er alleen maar tegenaan tijdens het draaien. En als er dan wat bier in het spel is waardoor mijn boerenvestand nog wat verder aftakelt, duurt het wel eens eventjes voor ik dat in de gaten heb. (Ja, ik weet, aftapen...)
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-7-2004 11:54
Waar ik wel is last van heb is dat de crossfader iets teveel naar links of naar rechts staat en dat dan het volume nogal zacht is van de plaat die ik wil inmixen, dan denk ik na een tijdje, "yep de crossfader" klinkt heel stom, weet het, denk dat ik hem maar uit ga schakelen, zit hij me ook niet meer in de weg. Wat ik nog het meest irritante vind is dat, als je hem een keer wil gebruiken en je hem naar links of rechts gooit, het volume een tikkie harder wordt (maar volgens mij heeft iedere mixer dit wel enigszinds) als je je schuif overingens op de dikkere witte streep zet (odb) heb je hier bijna geen last van.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-7-2004 12:53
Connector van de cross-fader loshalen en je hebt nergens last meer van. Het verhaal van een cross-fader die je met de kill switches in kunt stellen klinkt mij in de oren als een broodje aap (typisch gevalletje "verjaardaggelulflauwekul"). Maar ik kan er zo maar naastzitten natuurlijk (even informeren bij Dateq en je weet het zeker).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
5-7-2004 13:28

Reind schreef:

voor de simpele zielen onder de dj's die geen reet geven om features.
Dank je Reind... happy :)
PirkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2004
Laatste: 23-3-2006
Berichten: 12
5-7-2004 16:16
Ik ben zelf langsgeweest met mijn Dateq xtc en vertelde dat ik de x-fader kut vond. Hij heeft me toen verteld dat ze er een andere in kunnen zetten. Dan moet je tijdens het inschakelen de transformknoppen inhouden en dan is ie scherp (de curve) om m weer terug te schakelen moet je wel eerst de mixer weer uitzetten...

Géén broodje aap verjaardagbabbel dus, maar mij verteld door Dateq persoonlijk!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-7-2004 20:53
Verhaal is naar Dateq toe gestuurd met vraag om uitleg. Voor zover ik het ontwerp van de cross-fader van de XTC heb doorgespit kan de curve (net zoals bij elke andere VCA cross-fader) veranderd worden door er een paar andere weerstandjes in te solderen (eenvoudige laddernetwerkjes).

Maar goed, we zullen horen wat de reactie van Dateq is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)