Forum > Geluid

Denon DN-X1500 Drive-in Proof?

(48 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
29-6-2004 16:47

Dré schreef:

Als een DJM-600 door jan en alleman klakkeloos op een feest neergelegd wordt dan moet dat met een Denon ook zeker kunnen. Of het aan te raden is is een tweede. Beide merken zijn toch een beetje "HiFi geënt waardoor dit soort mixers vaak niet de ingebouwde hufterproofheid hebben die je bij sommige andere merken terugvindt.
Zegt een hoop. die xtc is makkelijk. ik pak alles blind. En ieder ander pakt het ook blind.
Kan ik gelijk die dn-x1500 inbouwen happy :)
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
29-6-2004 18:04

DJVO schreef:

Hoi DJ-Ipkiss,

De Denon is zeker geschikt voor Drive in shows. Ik heb de DN-X1500 nu al 3 maanden in huis en ingebouwd in een flightcase. Een keer per maand organiseer ik een house/club feest waarvoor ik mijn DN-X1500 gebruik. Die feesten duren ongeveer 6 tot 7 uur op een avond. De Denon staat dan voluit maar ik daardoor nog geen last gehad van vervormde geluiden. Wel moet ik zeggen dat hij wel erg warm aanvoelt. Ik heb vernomen dat het door de electronica komt en dat het geen problemen kan leveren.
ah, niet de eerste die het opmerkt wink ;)
heb je nog rekening gehouden met de 2cm ruimte rond de mixer voor luchtcirculatie (zoals in de manual staat)? ik met die van mij eerlijk gezegd niet (want hoe hou je anders een mixer op zn plek in een flightcase), en vond ook dat ie behoorlijk warm werd...

denk je dat die 2cm ruimte echt nodig is?

dit is een pic van mn case: www.hulcky.nl/denon4.jpg
nu zat ik te denken om aan de linker en rechterkant van de mixer, een stukje schuim weg te halen, zodat je aan beide kanten ongeveer over een lengte van 10cm wat ruimte hebt om de warme lucht uit de case te laten ontsnappen... natuurlijk ziet het er dan gelijk niet meer zo strak uit, dus als het niet nodig is, doe ik het liever niet! wat denken jullie?
Music is what feelings sound like...
DJVOStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 8-9-2004
Berichten: 10
30-6-2004 12:26
Victor heeft helemaal gelijk.

Ik zou hem gewoon meenemen en daar je trucs en tricks uitvoeren.
DJVOStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 8-9-2004
Berichten: 10
30-6-2004 12:36
Hey RonnieB,

Erg mooie set heb je staan en erg mooi ingebouwd. happy :)

Ik heb een 19 inch flightcase (+/- 150 x 45 cm) waar ik dus in de midden de DN-X1500 heb staan samen met 2x SL Tech.
Daardoor heb ik dus nog genoeg ruimte over aan beide kanten. Ik heb een frame gebouwd waarin die precies in past en alles netje weg gewerkt is (i.v.m kabels). Dus ik denk wel dat het belangrijk is om 2 cm ruimte tussen te hebben (zoals in het boekje). Dat ding wordt al erg warm van zich zelf. Als hij niet kan ventileren dan denk ik dat hij de hitte niet kwijt kan en het ergste geval snel kapot gaat.
ClubbedtodeathStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 5-8-2005
Berichten: 7
2-7-2004 15:09
prachtige flightcase Ronny! Heb dezelfde set maar dan zonder de flightcase sad :(
Ik zou toch wat ruimte vrij laten om de mixer te kunnen laten afkoelen.
De ventilatieopeningen van de mixer zitten aan de zijkant, dus daar zou ik toch een opening voor voorzien. op het denonforum raden ze dat toch ook aan.

PS: heb je de flightcase zelf gebouwd?
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
2-7-2004 18:55

clubbedtodeath schreef:

prachtige flightcase Ronny! Heb dezelfde set maar dan zonder de flightcase sad :(
Ik zou toch wat ruimte vrij laten om de mixer te kunnen laten afkoelen.
De ventilatieopeningen van de mixer zitten aan de zijkant, dus daar zou ik toch een opening voor voorzien. op het denonforum raden ze dat toch ook aan.

PS: heb je de flightcase zelf gebouwd?
yup, is zelfgebouwd... ik ga volgende week ff een stukje schuim langs de mixer weghalen, zodat daar wat warme lucht kan ontsnappen. wink ;)
Music is what feelings sound like...
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
2-7-2004 22:35
Hele mooie set Ronnie!
Die cd bij cd-speler 2 is goed wink ;) .
Die is toch van Dana en Pavo?

Nogmaals, erg mooie set!
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
3-7-2004 15:59

RonnieB] schreef:

dit is een pic van mn case: www.hulcky.nl/denon4.jpg
Brings a smile to my face: prachtig gedaan man! Vooral ook die neonbuisjes boven de spelers... En mooie, op elkaar afgestemd-ogende set idd... Petje af hoor! happy :)

CheerioZ!
imho...
DJVOStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 8-9-2004
Berichten: 10
5-7-2004 10:57
Zijn er meer mensen die de DN-X1500 ingebouwd hebben net als RonnieB?

Graag wil ik wel een paar mooie foto's van zien happy :)
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
5-7-2004 17:43
1 x bewerkt. Laatst door RonnieB op 5-7-2004 20:50

DJVO schreef:

Zijn er meer mensen die de DN-X1500 ingebouwd hebben net als RonnieB?

Graag wil ik wel een paar mooie foto's van zien happy :)
happy :)
op het denon forum ( www.dn-s5000.com ) staan ook al wat foto's van wat amerikanen, maar denk dat je daar al gekeken hebt wink ;)

verder denk ik dat er nog weinig NL'ers deze mixer hebben, hij is nog niet zo lang uit, en een hoop mensen wachten eerst af wat de ecler gaat doen...
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)