Forum > Geluid

sorry hoor, maar welke mixer...

(61 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
BenidorpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2004
Laatste: 16-7-2004
Berichten: 2
26-6-2004 07:53
hoe zijn de effecten op de synq smx-1 in vergelijking met de kaoss pad en wat zijn de verschillen, is het beter om de smx-1 te nemen of de gemini ps626i met de korg kaoss pad 2, want de prijs komt ongeveer op hetzelfde neer
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
26-6-2004 12:57
de smx-1 is natuurlijk ook een mixer. Kwalitatief is de mixer een stukje hoger/beter dan de gemini. Daarom betaal je daar óók meer voor.
Hoe de effecten zijn t.o.v. de korg Kaoss weet ik niet maar let er wel op dat je voor de smx-1 óók voor de faders e.d. betaalt. Daarom zal de mixer beter zijn maar heeft hij al niet een touch sensitive display zoals de korg heeft!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
26-6-2004 16:57

DJ-Ipkiss schreef:

Daarom zal de mixer beter zijn maar heeft hij al niet een touch sensitive display zoals de korg heeft!
De Kaoss Pad II heeft geen aanraakgevoelig display, het is gewoon een touch sensitive "pad" zal ik maar zeggen.
BenidorpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2004
Laatste: 16-7-2004
Berichten: 2
27-6-2004 03:49
maar zitten er buiten de 3 crossfader en 8 bpm effecten ook nog meerdere losse effecten op, of zijn dat de enige?
en zoja hoeveel effecten, en zijn die ook goed bruikbaar?
want de recensies over de effecten zijn zeer goed.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
27-6-2004 11:58

benidorp schreef:

maar zitten er buiten de 3 crossfader en 8 bpm effecten ook nog meerdere losse effecten op, of zijn dat de enige?
en zoja hoeveel effecten, en zijn die ook goed bruikbaar?
want de recensies over de effecten zijn zeer goed.
De effecten zijn bijna hetzelfde als van de djm600. De SynQ heeft alleen geen delay maar in plaats daarvan een manual filter.

Het verschil met de djm is verder dat de beatcounter van de SynQ minder naukeurig is. Hij geeft de bpm volgens mij alleen in hele getallen weer, dus verschil tussen 139,6 en 140,4 is er niet... Als de bpm counter het verder netjes doet dan is er wel mee te werken. Bij effecten als Autopan, Manual filter, Reverb, flanger en pitchshifter luistert het toch niet zo nauw met de bpm waarde.

Alleen met Echo, Trans en Autofilter krijg je een effect dat niet lekker klinkt als de bpm waarde niet precies klopt. Ik denk dat ze daarom ook de delay hebben weggelaten...

Hoe de mixer verder is weet ik niet, dat moet je gewoon een keer uitproberen. Misschien vind je de faders niet lekker aanvoelen of klinkt de toonregeling niet zoals je zou willen. Als je zelf wat mixers probeert en misschien ook de kaosspad dan ben je er in 10 minuten uit, dat zegt vaak meer dan uren op internet lezen.
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
27-6-2004 12:20
Je kunt de kaoss mixer bij mij thuis proberen wink ;) Benidorp... stuur me even een mailtje.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-6-2004 12:51

Frisbee schreef:

Het verschil met de djm is verder dat de beatcounter van de SynQ minder naukeurig is. Hij geeft de bpm volgens mij alleen in hele getallen weer, dus verschil tussen 139,6 en 140,4 is er niet... Als de bpm counter het verder netjes doet dan is er wel mee te werken. Bij effecten als Autopan, Manual filter, Reverb, flanger en pitchshifter luistert het toch niet zo nauw met de bpm waarde.
Ik weet niet hoe dat bij een Synq zit. Kan natuurlijk zijn dat ie de punten achter de komma niet showt op het display maar ze wel verwerkt. (ik heb namelijk nooit last bij echo's e.d)

Verder is de BPM counter gewoon goed. Als je bij 1 nummer in het uur ff moet tappen omdat ie de kluts kwijt is dan is het veel.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GeizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2004
Laatste: 10-6-2005
Berichten: 15
11-7-2004 17:04
Ik heb ook nog een beetje een vraag omtrend de vestax pvc-275 en de stanton smx-501. Dit zijn namelijk de twee mixers waar ik tussen twijfel. Doorslaggevende factoren zijn voor mij natuurlijk levenslengte van de mixers en de geluidskwaliteit.

Over de stanton hoor je dingen (ook hier) dat het OEM spul is en dat dat minder is etc etc. Maar wat vinden de echte kenners er nou van (met alle respect mensen met boodschappen als 'een maat heeft um, vette shit' neem ik niet mee in mijn oordeel :) ) wat betreft geluid, bouw van de mixer enzovoorts.
Tevens heb ik een korg kaoss pad II. Dit is wellicht ook een goed punt aangezien de stanton dacht ik per kanaal regelbare effectloops heeft.

Kortom ben dus beetje benieuwd naar de punten voor beide mixers. Ik neig nu naar de stanton maar ik wil dus graag weten of dit een goeie keus is! :D
Mochten de meningen verschillend zijn dan ga ik ook net zo makkelijk er met de Vestax PCV-275 vandoor dus ik hoor graag alles !

Overigens zag ik op een plaatje van de achterkant van de smx501 maar 2 ground schroeven, bij kanaal 1 en 3..kan je gewoon de groundwires van 2 tafels onder 1 schroef doen?
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
11-7-2004 19:46

Geiz schreef:

Overigens zag ik op een plaatje van de achterkant van de smx501 maar 2 ground schroeven, bij kanaal 1 en 3..kan je gewoon de groundwires van 2 tafels onder 1 schroef doen?
Ja dit kan.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
11-7-2004 20:57

Geiz schreef:

Doorslaggevende factoren zijn voor mij natuurlijk levenslengte van de mixers en de geluidskwaliteit.
wat betreft geluid, bouw van de mixer enzovoorts.
Tevens heb ik een korg kaoss pad II. Dit is wellicht ook een goed punt aangezien de stanton dacht ik per kanaal regelbare effectloops heeft.
Qua regeling van effecten zijn de 2 praktisch hetzelfde, per kanaal toewijsbaar, en op voorhand beluisterbaar bij beiden. Ik heb alleen de SMX 501 al regelmatig onder handen gehad. Echte stevige faders heeft de Stanton, maar ik denk dat de Vestax dat ook wel zal hebben. Verder zijn er kleine verschilletjes zoals dat de Vestax isolator-switches heeft, de Stanton heeft dan weer reverse op de faders en de crossfader is toewijsbaar en de curve kan aangepast worden. Ook de faders van de Stanton kunnen een korte, normale of en lange curve toegewezen krijgen. Bij de Vestax kun je dan weer kiezen voor split CUE of niet, de Stanton heeft een CUEfadertje om te mixen met het master signaal. Let wel op de Stanton is rechterschelp van de koptelefoon master en links de voorbeluistering. het fadertje noemt ook CUE-PAN. De Stanton heeft een mute-switch voor je koptelefoon (lekker nuttig). De Vestax heeft meer inputs.
De Stanton heeft een regelbare Booth, VU-meters per kanaal,...
Kortom ben dus beetje benieuwd naar de punten voor beide mixers. Ik neig nu naar de stanton maar ik wil dus graag weten of dit een goeie keus is! :D
Mochten de meningen verschillend zijn dan ga ik ook net zo makkelijk er met de Vestax PCV-275 vandoor dus ik hoor graag alles !
Met beide mixers doe je niks fout volgens mij. En ze zijn erg aan elkaar gewaagd.
Welke je ook koopt je gaat er geen spijt van krijgen, Oh niet onbelangrijk of toch wel, als je wil gaan scratchen neem dan de Stanton, want crossfader curve-adjustment is onontbeerlijk op een scratchmixer.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)