Forum > Algemeen Forum

Hoe zijn jullie aan jullie budget gekomen om...

(178 reacties. Pagina 8 van 18)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
6-6-2004 14:15
ja, "officieel" wel, maar als ik ga shoppen met me ouders ofzo dan krijg ik altijd wat van hun wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
8-6-2004 00:26

spongebob schreef:

om toch nog even offtopic te gaan en te laten zien dat de horeca niet gegarandeerd een vetpot is :

een 16 jarige heeft een minimumuurloon van 2,52 euro p/u (schoon, volgens het NIBUD)
een 18 jarige hoort minimaal 3,32 te verdienen. iedere baas is natuurlijk vrij om meer te geven maar de horeca staat er om bekend om slecht te betalen.

een 100 euro fooi per dag ?! misschien in het totaal potje van een dag. Als het gekkenhuis is zijn er zo 8 man aan het werk, dat wil dus zeggen dat je 800 euro fooi per dag in het laatje krijgt ?
gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen.
8 man aan t werk??maak er maar 20 van of meer.
475 eters vanavond gehad dus niet overdag meegenomen, wij handteren gewoon een gemiddelde van 6 tot 8% fooi over de drank/eet omzet,en dat is de stelregel momenteel,vroeger was t ruim 10% maar dat gaat niet meer op.maar goed ik ben 13 uur aan t werk geweest en natuurlijk ben ik wat ouder en verdien veel meer dan jongelui maar nogmaals..gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen.o ja..vandaag zijn er weer drie man aangenomen,lekker blijven wachten allemaal,ze zijn bijna voorzien.en we verdienen allemaal zo slecht op t strand dat de meeste de hele winter gewoon niets doen.
t eerste aanbod voor jongeren is vaak zo'n 5 euro netto maar als blijkt dat je een harde werker bent en niet bezig bent met je cao-boekje!!!!!dan word dat uurloon meestal vanzelf al bijgesteld of na paar dagen ga je gewoon even zitten en 1 tot 2 euro erbij is geen probleem
waarom doet iedereen toch zo moeilijk??betweters zijn er genoeg maar denken jullie nou dat t mij wat uitmaakt of je wel of niet komt of t wel of niet gelooft,t is een tip en doe er mee wat je wilt,als je t over 8 man werken hebt waar praat je dan over?? er liggen al 600 tot 800 man in de zomer beneden op de bedjes,er zitten 200 tot 300 man op t terras tegelijkertijd-dat gaan we even helpen met 8 mensen??er komt alleen al zo'n 5000 euro per dag binnen aan ligbedverhuur,vanaf nu reageer je maar wat je wilt-t zij zo
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
14-6-2004 17:56
Ik heb alles heel hard bij elkaar gewerkt wink ;)
"Vroeger" zij mijn moeder dat ik altijd zo veel mogelijk op de bank moest zetten, op den duur had ik een gulden of 200, toen heb ik samen met mijn broer een cd brander gekocht (waren duur in die tijd), en de overige 140 euro uitgegeven aan een dx 626 (behringer) (ik was toen 11/12 jaar) ofterwijl ong. 5 jaar sparen en in 1 maand alles uitgeven laugh :D
Ik mixte toen met 2 hi fi cd spelers, maar na een tijd besefde ik dat dit gewoon ronduit ruk ging wink ;) , dus ik ben werk gaan zoeken en gevonden.
Ik werk nu in een tomaten kas en ben op dit moment 14 jaar, in een gewone week verdien ik ong. 20 van werk + 5 euro zakgeld= 25 in de week x4 dus zeg maar een 100 per maand (af gezonderd van drive-in enz.)Van dit geld heb ik eerst 2x cdj20 van gemini gekocht en een stanton dj 2000 koptelefoon razz :p daarna heel lang gespaard (ong. 3 maanden) voor een synQ smx-1 happy :) en ga m'n zo bestellen.
Nu zit de zomer vakantie er aan te komen happy :) en ga ik veel werken.
Ben van plan om 6 van de 9 weken te gaan werken (die 3 gaan niet omdat wij dan op vakantie gaan).
Ik ga dan 5 dagen in de week van half 7 (s'morgus) tot half 5(s'avonds) werken en dan verdien ik zown 35,- euro per dag, ook werk ik dan 1 zaterdag dus dan word het 35,-x5 (door de weeks) + 25 (van de zaterdag morgen en zakgeld) dus een 200 per week, dit kan meer worden omdat ik ook 40 per dag kan verdienen, maar dat zit ing. in mekaar wink ;) .
Als ik dat 6 weken vol hou dan heb ik welgeteld minimaal 1200, dat is toch niet slecht voor een 14 jarige razz :p ?
Van dit geld ga ik eerst een flightcase voor m'n smx kopen (ik moet nog ong. 40 euro)en een dynacord set (2x Dynacord CX-11 Pro + Gemini XPM 600) voor 550 euro, en dan nog een synQ xtm-1 tt, dan hou ik ong. nog een 250 over, daar ga ik mischien een psx voor kopen, of nog een SynQ xtm,als ik doorgespaard heb natuurlijk wink ;) [oftoppic] wat zouden jullie doen, de cd spelers vervangen voor psx of eerst een 2e tt kopen? [offtopic]
*Quukske*
EskilStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-6-2004
Laatste: 6-7-2004
Berichten: 4
25-6-2004 02:46

QuincMan schreef:

:P ik sta elke zaterdag om 3 uur op en ben om 10 uur klaar met werken.. Houd ik 35 euro aan over netto, excl belastingvrije toeslagen (nachtwerk, weekendwerk en gevarentoeslag). Per zaterdag...

I (l) it, bakkerijwerk.. Je bent klaar voor de rest nog moet beginnen... En je bent niks van je dag kwijt... Slaapgebrek dat wend wel ;) Dat is eerste 6 weken beetje moeilijk maar na 2 jaar kan je na 2 uur slaap al weer flink door doen :P.
en ik dacht dat ik als hulpkok onderbetaald werd,hahahahahahahah shit man dat jij je kloten wil afdraaien van 3h 's nachts tot 10h 'smorgens voor €5/h werken , tjagh
fuck you, pay me
EskilStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-6-2004
Laatste: 6-7-2004
Berichten: 4
25-6-2004 02:58
@ Patrick vette onderbetaalde kinderarbeid dat jij doet zeg... ik ben nu 1 en beginnen werken in Restaurants aan m'n 15e enneugh €35 voor 10uren werk ??? da is gelijk €3.5 voor 1uur werken,van je laten uitbuiten gesproken.
hmmmz tjagh bestaat er in Nederland geen reglementering ofzo...

Hier in België alvast en der zijn nog strenge controles op ook, je mag pas beginnen met werken vanaf het jaar dat je 16 wordt enzo en dit een max. aantal uur per dag en het absolute netto-minimum is toch wel €6.2(in de horeca-sector toch).

Ikzelf werk ongeveer een 25h per weekend dus zo'n 100h op een maand(en in de week naar school).En hiermee verdien ik toch wel zo'n €750à€800 op een maandje...enneugh aan de belastingen aangeven wink ;) uuughm laugh :D niet slecht voor een schoollopende student é
fuck you, pay me
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 13459
25-6-2004 11:08
Tip aan Eskil: Probeer eens normaal Nederlands te schrijven...

Alvast bedankt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
25-6-2004 22:27

Eskil schreef:

@ Patrick vette onderbetaalde kinderarbeid dat jij doet zeg... ik ben nu 1 en beginnen werken in Restaurants aan m'n 15e enneugh €35 voor 10uren werk ??? da is gelijk €3.5 voor 1uur werken,van je laten uitbuiten gesproken.
hmmmz tjagh bestaat er in Nederland geen reglementering ofzo...

Hier in België alvast en der zijn nog strenge controles op ook, je mag pas beginnen met werken vanaf het jaar dat je 16 wordt enzo en dit een max. aantal uur per dag en het absolute netto-minimum is toch wel €6.2(in de horeca-sector toch).

Ikzelf werk ongeveer een 25h per weekend dus zo'n 100h op een maand(en in de week naar school).En hiermee verdien ik toch wel zo'n €750à€800 op een maandje...enneugh aan de belastingen aangeven wink ;) uuughm laugh :D niet slecht voor een schoollopende student é
Die 35 is het minimale loon, dus als ik de heledag niks uitvoer dan verdien ik 35,- werk ik hard dan wordt het 45,- maar omdat er altijd wel dingen zijn die geld gaan kosten reken ik op die 35,- minimaal;).
Maar slecht betaalt is het niet hoor, d'r zijn veel meer kinderen die minder verdienen.....
*Quukske*
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 1344
25-6-2004 22:39
Gewoon lekker gaan genieten van je jeugd en wachten tot je in de 20 bent razz :p, dan gaat het allemaal een stuk sneller. Helaas nog niet snel genoeg uiteraard wink ;).

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
25-6-2004 23:09

Rademakers schreef:

Gewoon lekker gaan genieten van je jeugd en wachten tot je in de 20 bent razz :p, dan gaat het allemaal een stuk sneller. Helaas nog niet snel genoeg uiteraard wink ;).

Mvg Johan
Nja, nu beginnen is slimmer denk ik wink ;) meer ervaring straks hé, en zo slecht verdient het nu ook weer niet.
Ik heb er nu ook al weer een baantje bij, vakkevuller dus dan komt er weer iets meer wekelijks bij razz :p
*Quukske*
EA SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-5-2004
Laatste: 20-4-2005
Berichten: 9
27-6-2004 05:35

Patrick van Vugt schreef:

Eskil schreef:

@ Patrick vette onderbetaalde kinderarbeid dat jij doet zeg... ik ben nu 1 en beginnen werken in Restaurants aan m'n 15e enneugh €35 voor 10uren werk ??? da is gelijk €3.5 voor 1uur werken,van je laten uitbuiten gesproken.
hmmmz tjagh bestaat er in Nederland geen reglementering ofzo...

Hier in België alvast en der zijn nog strenge controles op ook, je mag pas beginnen met werken vanaf het jaar dat je 16 wordt enzo en dit een max. aantal uur per dag en het absolute netto-minimum is toch wel €6.2(in de horeca-sector toch).

Ikzelf werk ongeveer een 25h per weekend dus zo'n 100h op een maand(en in de week naar school).En hiermee verdien ik toch wel zo'n €750à€800 op een maandje...enneugh aan de belastingen aangeven wink ;) uuughm laugh :D niet slecht voor een schoollopende student é
Die 35 is het minimale loon, dus als ik de heledag niks uitvoer dan verdien ik 35,- werk ik hard dan wordt het 45,- maar omdat er altijd wel dingen zijn die geld gaan kosten reken ik op die 35,- minimaal;).
Maar slecht betaalt is het niet hoor, d'r zijn veel meer kinderen die minder verdienen.....
Het is inderddad redelijk veel. De jongen waar ik samen de drive in mee doe is 18, werkt er een jaar (Mac) en verdient ook 3,50 per uur :S Het gekke is, hij blijft het er nog voor doen ook :P. Je moet iig zorgen dat je dit baantje houdt zolang je 14/15 bent!

Heb je ook nog ff gemaild, beetje off topic anders..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)