Forum > Geluid

cd spelers of draaitafels

(170 reacties. Pagina 12 van 18)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
29-5-2004 15:38
Ja dan sla je aan het legaal downloaden... Tot je de internet rekening krijgt :P ;)

Of je moet FUP met adsl hebben...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
29-5-2004 21:18
Ajunabeats? Das 1 van mijn favoriete labels! Ga zeker even een kijkje nemen! Thanx! wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
29-5-2004 23:49
gaaf. de toon is gezet.
blaat.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
30-5-2004 11:59
2 x bewerkt. Laatst door Patrick van Vugt op 30-5-2004 12:09
Eigenijk vragen de mensen wel toe om het illegaal te doen, zeg nou zelf ze vragen er toch om?
Ik neem mezelf als voorbeeld: Ik verdien in 1 week ong. 25 en mijn style is trance.
Na lang sparen heb ik nou 2x cdj20 en 1x dx 626 (is alweer verkocht) en 1x een synQ smx-1, nou wil ik graag mijn eigen style draaien (zoals iedereen doet)en dat is op cd bijna niet te vinden, ja mix cd's maar daar heb ik ook niks aan.
Dus wat ga je dan doen?: je gaat andere manieren zoeken er zijn er (naar mijn weten) 2.
*1 vinyl kopen
*2 downloaden via internet

Ik zou vinyl kunnen gaan kopen, maar daar heb je natuurlijk goede tt voor nodig en die kosten rond de 3/4/5 honderd euro (afgezonderd van q30 e.d.)
Als ik 1 tt koop ben ik (ik ben oem's van plan) 400 kwijt zonder element.
Reken uit 400:25=16 dus zeg maar 4 maanden en dan heb ik 1 tt zonder element slipmat en zonder vinyl natuurlijk.
Dus als ik mijn style op vinyl zou willen draaien heb ik 6 maanden nodig, en dan heb ik een paar platen en een element slipmat enz.
Dat is toch gewoon niet te betalen? sad :(
Dus wat ga je doen, juist ja op internet zoeken naar jou style.
Maar helaas kan ik daar niks van vinden sad :(.
Het is nou bijna vak. dus dan ga ik daar veel in werken en 1 oem kopen + vinyl op mp3 zetten en wat vinyl.
En die mensen in den haag (of waar ze ook wonen) vinden het raar dat de mensen dan illegaal gaan doen? Ik ben best berijd om er voor te betalen maar het moet binnen grenzen blijven natuurlijk...
*Quukske*
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
30-5-2004 12:07
als je 't geld niet hebt rechtvaardigd 't niet om te gaan stelen.. Ik wil ook nog wel een plasma tv maar die dingen zijn zo duur....
blaat.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
30-5-2004 12:08

spongebob schreef:

als je 't geld niet hebt rechtvaardigd 't niet om te gaan stelen.. Ik wil ook nog wel een plasma tv maar die dingen zijn zo duur....
Daar ben ik het mee eens, maar ik moet toch wat?
*Quukske*
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
30-5-2004 12:12

Patrick van Vugt schreef:

En die mensen in den haag (of waar ze ook wonen) vinden het raar dat de mensen dan illegaal gaan doen? Ik ben best berijd om er voor te betalen maar het moet binnen grenzen blijven natuurlijk...
Over dat gedeelte valt natuurlijk moeilijk te discutieren... Draaien (of het nu als drive-in of club-DJ is) is een énorm dure hobby! De schuldigen hiervoor zijn enerzijds de Staat die nog altijd sexboeken een cultuurprodukt vindt en muziek een luxeproduct (duidelijk toch wat die mannen verzamelen!) en anderzijds de labels die het maar niet lijken te snappen dat ze hun prijs moeten zien te drukken. Een schitterend voorbeeld van dat laatste vind ik de DVD-wereld. Er zijn 1000-en-1 DVD's te krijgen voor een grote 10EUR per stuk, met als gevolg dat die als zoete broodjes verkopen! Believe me, heel wat mensen hebben dat geld ervoor over en kopen deze DVD's in plaats van ze te kopieren. Nu ja, hopelijk komt de muziekwereld ooit eens wakker hé wink ;).

Wat me echter wél mateloos irriteerd is dat LEGAAL gedownloade muziek gewoon ILLEGAAL blijkt te zijn wanneer je het brandt en gebruikt shocked 8O. Dan hebben we eindelijk een legale manier om makkelijk (en goedkoper) aan de nieuwste muziek te komen en blijkt dan NOG dat we strafbaar zijn! Nu ja, dan begrijp ik zéér goed dat mensen beginnen te kopieren (don't look at me, I use vinyl wink ;)).
Ik zie in deze thread dat de mentaliteit er inderdaad wel is om legaal te werken en dat mensen bereid zijn om meer te betalen voor muziek dan enkel maar een lege CD-R. Toch blijkt het niet te kunnen... eerst betaal je de muziek en dan krijg je nog een rechtzaak aan je botten die je evenzwaar straft als iemand die er NIET voor betaald sad :(.

Wat die controle op fuiven betreft... ze BESTAAT. Ik heb een collega van me (drive-in collega, geen club-DJ) die het zitten heeft. Een paar maand geleden heeft hij zijn feestje mogen afsluiten wegens bezig van illegale CD's. Hoe het verder afgelopen is? No idea, ik heb hem niet meer gehoord, het laatste wat ik van hem hoorde is dat er een rechtzaak van kwam...
Nogmaals, IFPI is momenteel online bezig met (weliswaar de verkeerde) mensen aan te pakken, ik vermoed persoonlijk dat ze nu ook hun controles steeds strenger gaan maken. Mijn idee: alles wat illegaal is, gewoon overboord gooien als je naar buiten komt, zelfs al is iedereen akkoord dat die middeleeuwse wetgeving ervoor zorgt dat zelfs legale zaken illegaal zijn.
[edit schreef:

ik moet dringend slapen, wat een pak D/T-fouten dat ik uit deze tekst heb gehaald
[/edit]
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Hugo-GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-7-2002
Laatste: 17-6-2004
Berichten: 11
30-5-2004 14:54
Het blijft een lastig onderwerp waar lang over gediscussiëerd kan worden. Ikzelf draai zowel met cd's als met vinyl. De reden dat ik ook met cd's draai is vooral dat ik op deze manier volop nieuwe tracks kan draaien die 9 van de 10 keer nog niet eens uit zijn op vinyl.

Als dj probeer je toch altijd zoveel mogelijk vernieuwend te blijven draaien. Als je dan moet wachten tot het vinyl uitkomt, wat tegen die tijd al grijs gedraaid is door de grotere namen die promo's toegestuurd krijgen, is het echt een soort mosterd na de maaltijd. In principe komt het natuurlijk neer op stelen, wanneer je tracks draait die je hebt gedownload, maar wat is het probleem als je daarna alsnog het vinyl koopt als 'ie uitkomt?!

Platenlabels werken mijns inziens het downloaden zelf in de hand, door tracks al maanden voor de release te laten hypen door grote namen. Als ze sneller zouden zijn met releasen zouden veel minder mensen aan het downloaden slaan denk ik. Ze zouden eens beveiligde cd's of iets dergelijks gaan moeten verkopen, met tracks erop die pas later op vinyl gaan uitkomen. Op die manier zorg je denk ik toch dat een groot deel van de downloaders overstapt op die cd's.

Daarnaast heb ik nou niet het idee dat de vinyl industrie eronder lijdt; er worden toch vaak maar een aantal series gedrukt van een plaat, die ze meestal toch wel kwijt raken. Het is dus niet zo als bij een cd van zeg, Madonna, die zo vaak wordt gemaakt als er vraag naar is (die dus veel meer last van downloaders heeft).
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
31-5-2004 01:51
Als je lekker thuis draaid dan downlaod je die hap maar.
Want ik denk nie dat ik de muziekrechten organisatie hier in de betuwe (niemands land) op mn dak krijg.

Zorg er alleen voor dat je de echte klapper op cd singel heb. Zodat mocht je ooit in discotheken gaan draaien dat je die heerlijke nummers wel hebt!

Zodra je geld gaat verdienen kun je goed je muziekjes kopen. Zeg nou zelf een singel is toch veel mooier als een bestandje op de computer? razz :p

Ik vind het allen belachelijk dat de cd 's zo duur zijn! en dat de artiesten claime dat dit komt door het downloaden no way.

Pubers downloaden vrijwel alleen muziek die ze in het echt niet gekocht hadden. Internet staat toch aan laugh :D
Het schijnt van de miljoenen omzet vande muziek industrie er slechts 1 op de 20 cd's mis wordt gelopen door het werkelijk illegaal kopieeren.

cd tjes moeten gewoon net als toen k nog klein was 25 gulden gaan kosten. dat komt dus neer op een euro of 10.

En tot die tijd zijn de laatste mensen die mogen klagen de platenbazen, ze halen bij hun zelf de kaas van het brood!!
Where words fail, music speaks :D
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
31-5-2004 13:24
Even offtopic, maar als ik de previews wil luisteren van de site van ajunabeats, doen ze het niet, iemand al naar gekeken?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)