Forum > Geluid

Super OEM pitchbereik issue

(61 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-5-2004 21:00

king ryan schreef:

Die digitale boot waar je het over hebt is wel érg lang onderweg Tim! Zoals ik al zei dit wordt al zo lang geroepen.
DJ's zijn snobben, voor mij heeft het ook wel een tijdje geduurd voordat de digitale boot bij mijn haventje aanmeerde wink ;) Gelukkig is deze boot ook al een flinke tijd bij niet de lulligste namen aangemeerd die een wat dikkere vinger in de pap hebben dan ik. Hij vaart langzaam, maar zal op den duur ieder haventje aandoen razz :p
Zelf ga ik ook 1!!!!! cd speler als aanvulling van mijn huidige set aanschaffen. Puur voor samples, vocalen en andere bits and pieces. Dat scheelt dan inderdaad vinyl sjouwen, maar alleen met cd mixen is boring(autoceu,auto bpm enz.), tenzij je aan het rippen bent met minstens 3 cd's tegelijk...minstens(Laidback Luke e.a.), want dan moet je werken als dj zijnde en creatief zijn.
Laidback luke werkt niet echt heel hard, heeft alles op zijn mem stick en heeft met 2 drukken op de knop een plaat gelijk staan, bovendien mixt hij zo druk dat ik er een beetje ziek van werd. Niettemin, ieder zijn eigen stijl en ik vind het zeker geen slechte dj in dat genre. Goed dat je het erbij doet, koop iets fatsoenlijks en ga er echt mee aan de slag, wil ik je wel eens over ca 6 maanden horen, nadat je enkele keren met vinyl of cd's gedraait hebt op feestjes.
Het publiek maakt zich er zeker niet druk over waarmee je draait, maar daar ging het ook niet om. Het gaat erom wat jij als dj prettig vindt.
CD's dus, maar daar kom je wel achter als je na de genoemde 6 maanden eerlijk tegen ons en jezelf bent.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-5-2004 21:06

Frisbee schreef:

DJ Tim schreef:

Laten binnenkomen op een FTP'tje en idd, sommigen ken ik persoonlijk.
De meeste producers zullen hun nieuwste producties niet uploaden naar "een FTP'tje" maargoed ik heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gevraagd...
Maakt mij niet uit of je er wat van gelooft of niet, zit hier omdat ik het gezellig vind meningen te delen. Ik weet niet hoe het met jouw kennis zit van FTP en het dichtspijkeren ervan, maar ik wil de eerste nog meemaken die op mijn server komt zonder password. FTP kun je op een dusdanige manier veiligstellen dat geen hond erop kan inbreken. Vandaar dat het voor sommige producers makkelijk is om hun nieuwste producties aan sommige dj's te geven voordat het op vinyl in de winkels komt.

Bovendien (en dat is niet heel vervelend bedoelt) waarom zeg je dat de meeste producers hun track niet zullen uploaden via een ftp'tje als je het niet zeker weet?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
24-5-2004 22:45

DJ Tim schreef:

Bovendien (en dat is niet heel vervelend bedoelt) waarom zeg je dat de meeste producers hun track niet zullen uploaden via een ftp'tje als je het niet zeker weet?
Omdat er genoeg zijn die niet eens een stukje/sample enz van hoge kwaliteit op indernet willen zetten (bang dat het gejat wordt).

Maargoed, ik zit hier ook omdat ik het gezellig vind meningen te delen. Ik was gewoon benieuwd hoe dat in zn werk gaat. Misschien heb ik er zelf ook wat aan. Het is dus niet zo dat je van iedereen makkelijk muziek kan krijgen. Toevallig krijg jij wel digitaal muziek van bepaalde producers als een soort "promo" omdat ze je kennen. wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 13468
24-5-2004 23:06

Djblackdevil schreef:

Dré schreef:

Het heeft bij mij toch wel jaren geduurd voordat draaien met CD's net zo'n 2e natuur werd als draaien met vinyl. De keuze was toendertijd puur een praktische keuze (en reken maar dat de overstap van vinyl naar CD NIET een keuze uit "liefde" was). Maar ik zou nu niet meer terug willen.
Het hangt er ook van af wat je draait, ik kan geen 'underground' hardstyle vinden op cd. Anders was ik ook al lang overgestapt.
Gelukkig hebben ze daarvoor een jaar of 10 geleden iets uitgevonden dat we nu met z'n allen "CD BRANDER" noemen laugh :D . Natuurlijk is dat meer werk (vinyl kopen en zelf op CD zetten) maar het is in ieder geval mogelijk. Want voor die tijd was dit inderdaad een HEEL groot nadeel van CD's.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 13468
24-5-2004 23:09
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 24-5-2004 23:17

king ryan schreef:

Mijn negatieve mening over het mixen met "alleen"cd's laat ik achterwege!
Wel wil ik zeggen dat al die toeters en bellen op de cd spelers en daarmee doel ik op autocue, autobpm enz., schuif erin en achteroverleunen, het mixen er niet leuker op maken. Ik vind het heerlijk om te halen en trekken met de pitch om de mix synchroon te houden(ik gebruik nooit de platter)!
LOL...

Alsof die dingen op een CD-speler zitten gebouwd met daarnaast en man met een groot jachtgeweer die jou DWINGT die features ook te gebruiken.

Sommige sportwagens hebben traction control. Als je wilt zet je het aan, zo niet dan zet je het uit. Net zo met ABS en meer van die HANDIGE dingen. De purist kan er ZELF voor kiezen het wel of niet te gebruiken.

Dus, nogmaals: Er staat geen doodstraf op het niet gebruiken van bepaalde features...

(Maar het is soms best handig dat het er wel op zit ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 9489
24-5-2004 23:16
Edit Mod: weten julie waar dit topic over ging? shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PatriqueStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2004
Laatste: 11-6-2004
Berichten: 5
24-5-2004 23:36

Tom schreef:

Edit Mod: weten julie waar dit topic over ging? shocked 8O
hear hear! laugh :D

Mijn vragen zijn beantwoord in elk geval, bedankt voor de hulp en dré, waarschijnlijk tot binnenkort wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 9489
25-5-2004 10:08
BACK ON TOPIC!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
25-5-2004 16:08
ja idd, back on topic... dat gezanik over vinyl of cd hebben we nu wel gehoord laugh :D

Maar wat ik me toch afvraag is waarom de topic opener zo valt over het verschil van 8%-10% pitch, je mixt toch op gehoor in en niet op de pitch waardes ?? en ik ken eigelijk ook geen muziekstijl die je continu tegen de 8% pitcht..
Als ik ergens sta dan heb ik ook maar heel zelde de technics meer dan 6% gepitcht, simple weg omdat het niet meer klinkt en niet nodig is..

Wil je sneller ga dan ipv. trance hardtrance draaien wink ;)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-5-2004 16:15
Mijn pitch staat eigenlijk altijd wel hoog, ik draai trance, maar de meeste nummers heb ik minstens op 4% staan. Ik lig toch wel tussen de 140-145 bpm. Niettemin moet het wel klinken, als ik vocaal zou draaien, zou ik altijd proberen iets lager te gaan zitten. Toen ik sl's had zat ik idd ook bijna nooit hoger dan 6%. Niettemin draai ik soms wel is een breakbeatje of iets anders door mijn setje heen en dan is het wel is prettig om met key control te draaien en hoger dan een procentje of 8 te zitten.

Ik vind persoonlijk een pitchbereik van 8% wel een must, maar hoger dan 12% hoeft van mij eigenlijk ook niet meer. Niettemin zie ik er ook niet helemaal een issue in, je kan toch gewoon een tikkie afpitchen als je pitch te kort komt? Als je een tijdje draaiervaring hebt weet je precies op welke momenten je wel en niet kunt op/afpitchen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)