Forum > Licht

maxxyz

(39 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
16-5-2004 20:56
als dat zo is, is dat wel erg jammer, dan ga je op een onbekende klus en komje daar moet je nog een aparte laptop (das wel het makkelijkst maar daarintegen wel moeilijk omdat ie minder duidelijk zijn) te voorschijn toveren om een lokatie te gaan tekenen! shocked 8O
 
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
16-5-2004 21:04
Ik vraag me af hoe nuttig het is om pas te gaan visualiseren op het moment dat je op locatie aankomt voor de uitvoering.
Het mooie van een visualisatie is nu juist dat je veel van tevoren kan doen.
Verder denk ik dat op projecten waar een maxxyz wordt ingezet, je niet een uurtje voor aanvang komt aanzetten met de spullen, maar dat daar een grondige voorbereiding aan vooraf gaat. Het lichtplan wordt ook niet on-the-fly verzonnen als de lampen worden uitgeladen.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
16-5-2004 21:35

PatrickK schreef:

Ik vraag me af hoe nuttig het is om pas te gaan visualiseren op het moment dat je op locatie aankomt voor de uitvoering.
Het mooie van een visualisatie is nu juist dat je veel van tevoren kan doen.
Verder denk ik dat op projecten waar een maxxyz wordt ingezet, je niet een uurtje voor aanvang komt aanzetten met de spullen, maar dat daar een grondige voorbereiding aan vooraf gaat. Het lichtplan wordt ook niet on-the-fly verzonnen als de lampen worden uitgeladen.
Zou dit veel gebeuren?
Ik probeer bijvoorbeeld altijd op voorhand een kijkje te nemen in de zaal in kwestie en op basis daarvan een (of meerdere) mogelijke opstellingen (eventueel in 3D) aan de klant voor te leggen en een apparatuurlijst op te stellen daarvoor en dan is het die dag enkel een kwestie van 'het plan' (wat dan meestal wel in m'n hoofd zit) op te stellen en eventueel hier en daar wel nog wat dingen aan te passen (er kunnen altijd wel nog dingen zijn die nog iets beter kunnen geplaatst worden ofzo ...)
En zo professioneel ben ik ook niet bezig ... happy :)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
16-5-2004 21:38
My point exactly,

Als je een maxxyz gebruikt plan je van te voren, en visualiseer je dus ook van te voren.
En dan is het geen probleem dat je daar een extra pc bij nodig hebt.
Bovendien, als ik ervan uit kan gaan dat de O/V van de max hetzelfde is als de O/V in LJ, dan gebruik je MSD om de zaal te ontwerpen.
Je kan op locatie altijd nog schuiven met de fixtures als er hier en daar iets niet helemaal uitkomt. En daar heb je dan geen extra pc/laptop voor nodig.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
AJBAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 18-5-2004
Berichten: 16
17-5-2004 10:20
Ik zie de markt voor de Maxxyz met name in de disco/club/houseparty-scene. Als je bedenkt dat het programmeren van ID&T feestjes de nacht vooraf moet geschieden, dat het hele grid moet draaien, er techs aanwezig moeten zijn etc.etc. kan dit niet uit. Door vertragingen kan het voorkomen dat LJ's maar 2 uurtjes kunnen proggen ! Hier kan tijdswinst worden behaald, door vooraf in MSD te proggen, en op locatie posities bij te werken etc.

Tenfeet werkt bij bijv. Pinkpop ook met een visualisatie systeem, ingebouwd in een enorme trailer. Hier wordt de lichtman van de band relaxed ontvangen, kan rustig programmeren, en het scheelt een hoop stress/ergernis. Wysiwyg is dusdanig nauwkeurig dat je (mits alles goed wordt opgehangen) niet hoeft bij te werken op locatie. Met MSD is dit helaas niet mogelijk nog...(wordt aan gewerkt door lighthouse).

Je vraag; heeft zo'n showdesigner zin op locatie..; Verzin zelf de toepassing ! Mogelijk is een beurs, met 5 hallen, 1 maxxyz, visualisatie etc. Dan kun je vanuit 1 hal alles bedienen ! Ook kun je denken bij live registraties, aan het invoeren van camera-posities (en live kun je dan e.e.a. feebacken door van view te wisselen).

Tevens bestaat er een autofocus mogelijkheid, waarbij je moving light selecteerd, poppejte of drums bijv. in je 3D selecteerd, en voila; je licht is gefocussed !
Transfers light into emotion...
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
17-5-2004 10:34
1 x bewerkt. Laatst door Mezz op 17-5-2004 20:54
Tenfeet werkt bij bijv. Pinkpop ook met een visualisatie systeem, ingebouwd in een enorme trailer. Hier wordt de lichtman van de band relaxed ontvangen, kan rustig programmeren, en het scheelt een hoop stress/ergernis. Wysiwyg is dusdanig nauwkeurig dat je (mits alles goed wordt opgehangen) niet hoeft bij te werken op locatie.
mm, ik heb gehoord dat het op pinkpop niet zo soepel liep. Er was geloof ik iets met een verschil in timing met wysiwyg en in het echt?
exit-clear
AJBAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 18-5-2004
Berichten: 16
17-5-2004 10:46
Edit Mod: Post verwijderd door mod. Persoonlijke aanvallen zijn niet nodig en worden hier niet geaccepteerd. Tip: probeer je ideeën met argumenten te winnen. Zo niet, dan vlieg je razendsnel van het forum af. -Victor
Transfers light into emotion...
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
Berichten: 142
17-5-2004 11:41

Mezz schreef:

mm, ik heb gehoord dat dit lang niet zo soepel liep als je hier beschrijft. Het is natuurlijk een mooi staaltje techniek, maar als je doordat je live niks meer kunt editen je hele show maar in de soep laat draaien wordt ik toch liever niet relaxed ontvangen in een mooie trailer. Maar programeer ik liever met stress live.
Wat een onzin. Als je niet weet waar je over spreekt, hou dan gewoon je mond. Als onzin mag verkocht worden zonder argumenten, waarom zou er dan niet op mogen gereageerd worden zonder argumenten?

T
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-5-2004 11:42
Misschien omdat dit tot zinloze discussies leidt? Ik weet het niet hoor.
AJBAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 18-5-2004
Berichten: 16
17-5-2004 11:44
Plaats ik hier een reactie, die volkomen in zijn recht staat omdat ik toevallig weet waar ik over spreek, komt een of andere Mod me vertellen dat ik iemand aanval... Deze Mezz heeft geen flauw benul van de Tenfeet/PWL trailer, noch zijn toepassingen in de praktijk, en plaatst toch een negatief bericht... Dergelijke shit hoort door moderators weggehaald te worden !

Kijk eerst eens heel goed naar je eigen optreden, alvorens (terechte) reacties te verwijderen !

Met vr. groet,

Arvid Buit
Operator/Designer
Transfers light into emotion...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)