Forum > PC related Forum

Voeding Laptop stoort op de geluidsinstallatie

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
JohnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 21-8-2018
Berichten: 71
18-4-2004 19:20
De 220V voeding van mijn laptop stoort op de geluidsinstallatie.
Gebruik de laptop ook om muziek mee te draaien.
Heeft iemand een goede oplossing voor mij, om die verstrooiing(neem ik aan)van de trafo weg tenemen??
Want de accu houdt het max 4 uur uit en dat is wat weinig.
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
18-4-2004 20:06
Die voeding veroorzaakt waarschijnlijk een aardlus. Het enige dat bij mij hielp was de aarde afplakken met gaffa. Het is niet de meest ideale methode i.v.m. veiligheid. Als iemand anders suggesties heeft hoor ik ze graag.
>>Zo niet, dan toch!!<<
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
18-4-2004 21:20
Dan zul je eerst moeten weten wat van de voeding de storing veroorzaakt.

Is de voeding in orde;
Probeer of je ergens een tweede gelijke voeding mag uitproberen

Is het een net storing;
Veroorzaakt de voeding een dermate storing op het lichtnet, dat hij problemen geeft, of komt de storing juist uit het lichtnet, naar je voeding toe vanaf je andere apperatuur.
Dit is simpoelweg te controleren door de stekkerséén voor één los te trekken tot je de boosdoener vind.

Is het een storing door het magnetisch krachtveld van de voeding;
Scherm de voeding eens af met een stuk metaal naar de rest van je spullen toe, en aard dat metaal dan even voor de zekerheid om alles uit te sluiten.

Is het een aarde (lus) probleem?
Zoals al gezegt, niet echt veilig, maar onderbreek de aarde van de voeding eens.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
19-4-2004 09:26
Wat ook nog een oplossing is (maar minder elegant, dat geef ik toe), gewoon je geluid loskoppelen tussen je PC en je installatie. Gebruik hiervoor bv een draadloze verlenging voor AUX. Principieel identiek aan draadloze koptelefoons dus. Als het om een aardlus gaat, dan ben je er van af; gaat het om brom vanuit de netspanning, dan gaat die al zeker niet meer doorgaan naar je mengpaneel; enzoverder.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 184
19-4-2004 20:56
Probleem heb ik ook eens gehad.
Er was een TAP installatie aanwezig in de ruimte waar ik draaide ( is er anders nooit laugh :D )
Zodra de koeling aansloeg kreeg ik een enorme brom over me speakers

Als oplossing heb ik toen steeds me adaptor kabel losgetrokken en zoveel mogelijk op me accu gedraaid (daarom nemen we dus ook een LAPTOP mee) happy :)
Lampie erbij??
JohnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 21-8-2018
Berichten: 71
20-4-2004 09:07
Ik heb idd het geluid losgekoppeld tussen PC en Installatie en het probleem was weg, en de PC gebruiken op de accu leverde ook geen problemen op.
Het was ook niet echt een brom, maar het leek erop of je radiozenders of id oppikte, het geluid is moeilijk te omschrijven.

En er waren ook verschillende tap-inst. in de ruimte, dus daar kan het ook aan hebben gelegen.

En problemen met de voeding, laptop is nieuw, nu is dit geen garantie, maar ik ga ervan uit dat die inorde is.
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
21-4-2004 15:47

John schreef:

Het was ook niet echt een brom, maar het leek erop of je radiozenders of id oppikte, het geluid is moeilijk te omschrijven.
Dit lijkt weer heel erg op ongebalanceerde kabels. Radiozenders, mobielen, portofoons, kunnen allemaal makkelijk storen op lange ongebalanceerde kabels. Had je die toevallig???
correct me if I'm wrong...
DJbollieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 9-9-2004
Berichten: 1
21-4-2004 21:36



Geluidskaart met je stereo verbonden en plotseling gaat het brommen? Geen paniek! De PLI 03 isolatie box verhelpt dit probleem. Door de galvanische scheiding worden alle storingsinvloeden weggenomen, zonder de geluidskwaliteit aan te tasten.
oplossen door een zogenaamde Palmer PLI 03 (galvanische scheiding)
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
22-4-2004 11:20
Hmz dit klinkt een beetje als reclame shocked 8O

www.new-line.nl/v/12698 vergelijkbaar ding staat hier gewoon in de shop
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-4-2004 20:37
En voor niet kritische toepassingen is de geluidskwaliteit meer dan zat (niet verder vertellen maar ik heb menig DJ mixertje geisoleerd van m'n eigen set dankzij dit paar euro ding).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)