Forum > PC related Forum

draaien mbv laptop?

(196 reacties. Pagina 9 van 20)
Moderator(s): Dré
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
3-4-2004 16:12
niet inbouwen voor otr?
lijkt me niet zo'n goed plan, denk dat je desktop/laptop snel stuk is dan sad :(
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
3-4-2004 16:28
Sorry voor een beetje ongelukkig gekozen woordkeuze, maar ik bedoelde met niet inbouwend dat je moest zorgen dat de koelroosters en dat soort dingen een beetje vrij liggen, zodat de lucht-stroom niet belemmerd wordt.

Tevens gebruik ik zelf ook een laptopje, en die vervooer ik gewoon in de laptop-tas. Op locatie pak ik hem dan uit en zet hem neer. Ik zou niet weten hoe ik hem ergens fatsoenlijk in kon inbouwen.
Lost in Music
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-4-2004 23:49

Sgrovert schreef:

Je zei er niet bij dat het om laptop's ging. Dan kan ik me voorstellen dat het een probleem kan worden, maar bij een desktop zal het niet snel gebeuren.
Tevens hebben AMD processor's vaak een grotere voeding nodig, dus die geven ook meer warmte af.

Zorg gewoon dat je computer die je gebruikt (desktop of laptop) snel genoeg is voor het programma dat je wilt gebruiken. Ga dus niet met een computer draaien die net snel genoeg is om de software te draaien, en daardoor de hele avond vol staat te rekenen.
Zorg ernaast voor dat hij niet ingebouwd staat en zijn normale koeling zijn werk onbelemmerd kan doen.
Als je je daar aan houdt lijkt de kans me zeer gering dat hij te warm wordt.

[edit] tikfoutje eruit gehaald
De topic gaat over draaien met een laptop, maar het was een algemene tip. Natuurlijk helemaal als het in een zaal of buiten zo'n 35 graden is. De oplossing is een simpele plaat met ventilatoren (o.i.d) waar de laptop op komt te staan. www.plycon.com/laptop/vantec_lapcool.htm
Ander Voorbeeld : www.nexustek.nl/tdd3000.htm
dit voorbeeld werkt welliswaar zonder ventilator maar het gaat om het idee, en zie onderaan de pagina wat het opleverd! Wat ook "in" is bij pcdj's zijn de barebones (MSI o.i.d.) zeer kleine systemen die perfect werken maar ook voor deze units is een goede koeling geen overbodige luxe. Niet alleen wordt de processor heet maar wat dacht je van de hardeschijf die nog op een vrije plaats ergens is tussengepropt?

Vooral de kleinere systemen kunnen in de problemen komen hoe zwaar ze ook zijn, voor alle veiligheid "Keep it cool".
Tevens gebruik ik zelf ook een laptopje, en die vervooer ik gewoon in de laptop-tas. Op locatie pak ik hem dan uit en zet hem neer. Ik zou niet weten hoe ik hem ergens fatsoenlijk in kon inbouwen.
Dit doen de meesten, wel zo makkelijk. Bovendien is zo'n tas ervoor gemaakt.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-4-2004 22:56
Hallo,

Laptop gebruiken is inderdaad niet aan te raden, bezitten meestal een kwalitatief mindere geluidskaart. Zijn behoorlijk diefstal gevoelig. En het blijft een laptop, een zwak aftreksel van een pc (en een pc is weer een slap aftreksel van een server.... happy :) ).

Wat misschien ook een oplossing kan zijn, is om naast je 19" audio apparatuur ook een 19" computer-behuizing te gebruiken, met hardware naar keuze. Je steekt gewoon die kast bij je versterkers.

Heeft de volgende voordelen:
- minder diefstal gevoelig.
- 19" (server) kasten zijn speciaal ontworpen om lange tijd te draaien en te koelen.
- bediening en monitoring vanaf je tafel kun je op verschillende manieren doen zoals: touchscreen, TFT scherm, zelfs met je PDA.
- besturing naar keuze (laptops draaien vaak moeilijker onder andere besturingen, als waar ze mee zijn geleverd (denk aan drivers e.d.)

Laat je trouwens niks wijsmaken dat Unix of Linux op je laptop stabieler is. Ik werk zelf al jaren met deze besturingen. Deze besturingen WAREN stabieler als Windows ,omdat ze simpelweg geen (X)Windows hoefden te draaien.
Unix, AIX, SCO en Linux werden/worden veel gebruikt als Web, FTP, en File-servers.
De laatste jaren is er een opmars van de Unix-varianten omdat simpelweg de "Microsoft-look" is toegevoegd (het zogenaamde XWindows). En neem maar van mij aan dat dat de stabieliteit niet heeft bevordert.
Xwindows hangt net zo makkelijk als MS Windows, met als bijkomend nadeel dat Xwindows toch beduidend trager is als Windows XP.

Hopelijk heb je aan deze info wat.

Greetz Webbie
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-4-2004 10:32

Webbie schreef:

Hallo,

Laptop gebruiken is inderdaad niet aan te raden, bezitten meestal een kwalitatief mindere geluidskaart. Zijn behoorlijk diefstal gevoelig. En het blijft een laptop, een zwak aftreksel van een pc (en een pc is weer een slap aftreksel van een server.... happy :) ).

Wat misschien ook een oplossing kan zijn, is om naast je 19" audio apparatuur ook een 19" computer-behuizing te gebruiken, met hardware naar keuze. Je steekt gewoon die kast bij je versterkers.

Heeft de volgende voordelen:
- minder diefstal gevoelig.
- 19" (server) kasten zijn speciaal ontworpen om lange tijd te draaien en te koelen.
- bediening en monitoring vanaf je tafel kun je op verschillende manieren doen zoals: touchscreen, TFT scherm, zelfs met je PDA.
- besturing naar keuze (laptops draaien vaak moeilijker onder andere besturingen, als waar ze mee zijn geleverd (denk aan drivers e.d.)

Laat je trouwens niks wijsmaken dat Unix of Linux op je laptop stabieler is. Ik werk zelf al jaren met deze besturingen. Deze besturingen WAREN stabieler als Windows ,omdat ze simpelweg geen (X)Windows hoefden te draaien.
Unix, AIX, SCO en Linux werden/worden veel gebruikt als Web, FTP, en File-servers.
De laatste jaren is er een opmars van de Unix-varianten omdat simpelweg de "Microsoft-look" is toegevoegd (het zogenaamde XWindows). En neem maar van mij aan dat dat de stabieliteit niet heeft bevordert.
Xwindows hangt net zo makkelijk als MS Windows, met als bijkomend nadeel dat Xwindows toch beduidend trager is als Windows XP.

Hopelijk heb je aan deze info wat.

Greetz Webbie
Dat een laptop is af te raden vanwege een kwalitatief mindere geluidskaart is natuurlijk onzin. Er zijn meerdere topics over geweest en er zijn genoeg goede usb geluidskaarten te koop. Je moet natuurlijk een 4 uit kaart hebben, dus dat is het probleem niet.
Die losse usb oplossing is misschien onhandig maar het blijft een compact systeem. Bovendien zijn er meerdere dingen diefstalgevoelig.

De 19" "server kast" oplossing is inderdaad de beste mede vanwege de extra koeling e.d., maar dit is ook de duurste oplossing. Voor een beetje hobbyist is het niet al te moelijk de "normale" computer om te bouwen in een iets wat meer road proof systeem met extra koeling.
Het mooiste is dan een desktop model ook die is in te bouwen in een 19" rack.

Het touchscreen idee is af te raden! Het werkt te traag voor beatmixers.

Martin.
kvm entertainment
MegaravsdjleeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2004
Laatste: 18-5-2004
Berichten: 1
19-4-2004 23:56
ey, ik heb ook nog ff een vraagje

ik heb een computer met 1 geluidskaart en het programma traktor dj studio 2.5.2
nu wil ik er een tweede geluidskaart bijkopen om beter te kunnen mixen
maar nu is mijn vraag of dat wel wordt ondersteund en hoe dat in zijn werk zou gaan
mijn huidige geluidskaart is een: onboard VIA AC 97
Ik zat er aan te denken om een 5.1 creative geluidskaart erbij te halen
alvast bedank he
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
20-4-2004 13:12
Traktor ondersteund geen twee geluidskaarten.

Wat hij wel kan als je een 5.1 surround kaart hebt is om player A aan de twee front speaker-uitgangen toe te wijzen, en player B aan de twee rear-uitgangen toe te wijzen.
Lost in Music
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
20-4-2004 23:07
Ik wil eerst even een paar dingetjes de wereld uithelpen :d
ik draai nu al 4 a5 jaar waarvan 2 a 3 met computer,,,

1. er is geen verschil tussen mixen met pc en mixen met normale cd spelers,
ik heb het hier alleen over pcdj en bpm....

op bpm zitten bpm counters maar dit zit ook op de nieuwe pioneer spelertjes niet dan ???

2. als je je vast houd aan bpm studio en pcdj , loopt het programma nooit vast,, ik heb bpm gedraait op let wel pentium 2 met 233 mhz 128 mb ram.... vergelijk dat maar eens met de systreem eisen happy :)

en onder tussen had ik internet lopen msn lopen en nog 3 programma lopen.. bpm gaf geen kik en liep gewoon door....
pcdj is net zo dit zijn gewoon super stabiele programma's ....

Mensen die de pc dj 's afkraken zijn gewoon oude rotten die zich vast houden aan het oude vertrouwde (vroegah wink ;) hehe )

en dit begrijp ik ook best maar neem nu eerst eens zon proggie onderhanden,, en dan niet die b merken zoasl atomix... das leuk voor kids voor 12 maar verder niet...

mp3 is gewoon de toekomst.....
ook omdat geen een platen winkel zo up to date is als het internet...
bven nu met biema en stremra in over leg of ik mijn muziek rechten kan betalen over mijn mp3 colectie.. om hierdoor ook legaal bezig te kunnen.

Ze maken die cd 's en vinyls ook net zo duur... tis hun eigen schuld,
Ik hoop dat jullie nu eerst eens gaan testen en dan jullie mening geven...
Where words fail, music speaks :D
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
20-4-2004 23:12

DJDarkness schreef:

Ik wil eerst even een paar dingetjes de wereld uithelpen :d
ik draai nu al 4 a5 jaar waarvan 2 a 3 met computer,,,

1. er is geen verschil tussen mixen met pc en mixen met normale cd spelers,
ik heb het hier alleen over pcdj en bpm....

op bpm zitten bpm counters maar dit zit ook op de nieuwe pioneer spelertjes niet dan ???

2. als je je vast houd aan bpm studio en pcdj , loopt het programma nooit vast,, ik heb bpm gedraait op let wel pentium 2 met 233 mhz 128 mb ram.... vergelijk dat maar eens met de systreem eisen happy :)

en onder tussen had ik internet lopen msn lopen en nog 3 programma lopen.. bpm gaf geen kik en liep gewoon door....
pcdj is net zo dit zijn gewoon super stabiele programma's ....

Mensen die de pc dj 's afkraken zijn gewoon oude rotten die zich vast houden aan het oude vertrouwde (vroegah wink ;) hehe )

en dit begrijp ik ook best maar neem nu eerst eens zon proggie onderhanden,, en dan niet die b merken zoasl atomix... das leuk voor kids voor 12 maar verder niet...

mp3 is gewoon de toekomst.....
ook omdat geen een platen winkel zo up to date is als het internet...
bven nu met biema en stremra in over leg of ik mijn muziek rechten kan betalen over mijn mp3 colectie.. om hierdoor ook legaal bezig te kunnen.

Ze maken die cd 's en vinyls ook net zo duur... tis hun eigen schuld,
Ik hoop dat jullie nu eerst eens gaan testen en dan jullie mening geven...
Dus jij staat van de zomer op Mystery Land met je laptop? wink ;)
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
21-4-2004 07:19
Ik weet niet hoe het met darkness is maar ik sta waarschijnlijk aan het begin van de zomer op het Mega Truck Festival, daar ben ik wel van plan om mijn laptop met BPM Studio mee te nemen om eens te kijken of ik dat 3 dagen vol kan houden.
Een controller moet ik dan nog wel even aan zien te komen maar desnoods huur ik een compleet pakket van BPM en controller, zullen echt wel verhuurders zijn die dat hebben.
Natuurlijk neem ik dan ook mijn normale spelers mee maar ik wil toch BPM Studio eens goed aan de tand voelen.
Helaas is het MTFestival nog niet helemaal zeker maar als dit wel door gaat ga ik dit zeker uitproberen, dan kunnen we pas echt eens meningen gaan geven en oordelen gan fellen.
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)