Forum > Newbie Forum

Advies met keuze voor Draaitafels

(35 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
23-3-2004 19:53

QuincMan schreef:

Denk dat dré met "serieuze importeur" bedoelt dat ie goede service heeft, of ik snap je bericht niet...
Wat ik bedoel is:
Is het een serieuze importeur en probeerd hij de prijs juist lager in te kopen dus gelijk aan Synq Niveau OF
Is het een serieuze importeur en valt er door Dré geen invloed op uit te oefenen om de prijs naar beneden te doen. Dré????
DjrfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 25-4-2004
Berichten: 6
23-3-2004 20:42
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 24-3-2004 10:08
Hai Dre...Je zegt dat de Ortofon DJ S een goede keuze is...maar welke van de 2 bedoel je en is het niet zo dat juist zo een Spherisch naald, juist slechter is voor je platen dan een Elliptisch naald??
Edit Mod: Dré: Je kunt je bericht gedurende 24 uur wijzigen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
24-3-2004 10:07

DJ-Ipkiss schreef:

QuincMan schreef:

Denk dat dré met "serieuze importeur" bedoelt dat ie goede service heeft, of ik snap je bericht niet...
Wat ik bedoel is:
Is het een serieuze importeur en probeerd hij de prijs juist lager in te kopen dus gelijk aan Synq Niveau
Geen idee.
Is het een serieuze importeur en valt er door Dré geen invloed op uit te oefenen om de prijs naar beneden te doen. Dré????
Geen iee.

Wat ik bedoel is dat de prijs voor de American Audio draaitafel weliswaar hoger is MAAR dat als er een probleem is met de draaitafel er in ieder geval een importeur achter zit die er alles aan zal doen om dit probleem te verhelpen.

En da's ook wat waard!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
24-3-2004 10:09

djrf schreef:

Hai Dre...Je zegt dat de Ortofon DJ S een goede keuze is...maar welke van de 2 bedoel je en is het niet zo dat juist zo een Spherisch naald, juist slechter is voor je platen dan een Elliptisch naald??
Een ellips is beter voor je platen (groter contactoppervlak -> lagere druk per contactoppervlakunit). MAAR een ellips is NIET geschikt voor scratchen (dus niet een "all-round" keuze).

En het woord scratchen kwam ik wel degelijk tegen in je bericht!

Dus:

Instapper en all-round werk (ook op een wat mindere arm): Ortofon Pro.
All-round werk op een goede arm EN goede techniek: Ortofon DJ S.
Alleen mixwerk (geen gescratch) en een goede arm EN goede techniek: Ortofon Night Club E.
Puur scratchwerk: Ortofon Scratch.

De keuze Concorde/OM mag je zelf maken. Technisch zijn ze identiek.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjrfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 25-4-2004
Berichten: 6
25-3-2004 23:30
Als ze Technisch identiek zijn aan elkaar...Waarom is de 1 dan duurder dan die andere??

Er moet toch wel een verschil in zitten...Waar je dus uiteindelijk meer voor betaald?? of is dat niet zo??
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-3-2004 01:44
Neeheeeeeeeeeeeeeeeeeeee lezen is best moeilijk soms voor sommige mensen zie ik wel weer.

Waarom is een Q30 goedkoper als een RP4000? Simpel omdat men er bij Reloop net ff wat meer aan wil verdienen. Of mischien zijn de verzendkosten van Reloop naar Dre wel veel hoger bijvoorbeeld.

Dat de 1 goedkoper is als de ander heet marktwerking. Als beide fabrikanten product X verkopen en de 1 gaat lager zitten qua prijs als de ander dan zal de ander ook naar beneden gaan. Dat is de eerste 3 maanden flink gebeurd toen dat ding verkocht werd. Nu kunnen ze niet meer zakken met de prijs en dus kopen ze bijvoorbeeld groot in bij de leverancier die product X maakt. Daardoor kunnen ze toch tegen een iets lagere prijs leveren aan hun winkeliers die het moeten verkopen.

Je ziet tegenwoordig ook veel meer synqs als de rest van de draaitafels (in dj winkels dan) dus dan gaat er vast wel een belletje rinkelen. Die word waarschijnlijk het meest verkocht dus de importeur koopt groter in en daardoor heb jij voordeel.

Simpel hé
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
26-3-2004 10:03

djrf schreef:

Als ze Technisch identiek zijn aan elkaar...Waarom is de 1 dan duurder dan die andere??
De concorde bevat meer materiaal en is dus duurder om te maken dan de OM.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-3-2004 11:53
Dacht ff dat het over die draaitafels ging wat betreft het verschil in prijs :P
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
26-3-2004 12:44

Reind schreef:

aboutdj.tk is vernieuwd
FF off-topic hoor, maar ik vond die oude site wat mooier.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-3-2004 13:18

dj Jasper schreef:

Reind schreef:

aboutdj.tk is vernieuwd
FF off-topic hoor, maar ik vond die oude site wat mooier.
Ben je 1 van de weinigen wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)