Forum > Newbie Forum

Advies met keuze voor Draaitafels

(35 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DjrfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 25-4-2004
Berichten: 6
18-3-2004 01:05
Hallo allemaal,

Ik heb advies nodig:

Welke draaitafel zouden jullie mij van dit rijtje aanraden (en waarom):

- Akiyama DJ-4000 Acura

- Reloop RP-6000 MK5 silver

- SynQ XTRM-1

- Gemini PDT-6000

Ik wil hem gebruiken voor mixwerk en scratchwerk. Ik weet dat er sommige vrijwel hetzelfde zijn maar welke is de beste die ik kan gebruiken??

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-3-2004 01:58
Oftewel de keuze is OEM bak of PDT6000.

Nou simpel das dan de OEM bak.

Die heeft tenslotte alles wat de PDT ook heeft. Brake start adjust, 10/20/50% range e.d.
Wat de OEM bak niet heeft is de key correctie (die toch niet foutloos werkt op de PDT) en een digitale uitgang die geen hond gebruikt. En je zult de OEM bak moeten aarden met een aarde draadje naar je mixer. Dat hoeft bij de PDT namelijk weer niet.
Wat ik zelf wel een groot voordeel vind van de PDT is dat je hem ook een line signaal kunt laten uitspugen en je dus geen phono ingang nodig hebt op je mixer of waar je hem dan ook op aan wilt sluiten.
En de PDT heeft een BPM counter. Het jammere daarvan is alleen dat ie voor geen meter werkt razz :p

Verder is de PDT wat nukkiger qua correctie gedrag op de platter en heeft ie iets last van overshoot. Waar de PDT ook nog wel is last van wil hebben is een deckplate die een beetje los laat. De kit die er onder zit word namelijk niet hard met als gevolg dat ie soms wel is omhoog wil komen (een mm of 2).

Verder is de PDT niet zo robuust als de OEM bak. Zowel intern als aan de buitenkant. Zie je dat er bij de PDT nog best wel veel plastic word gebruikt in tegendeel tot de OEM bak.
Hier een plaatje van de PDT aan de binnenkant -> home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/images/pdt6000inside.jpg

Tsja zelf vind ik de keuze makkelijk -> Super OEM bak. Al zou ik een setje draaien op de PDT zeker niet af wijzen want het is en blijft een leuk draaitafeltje.
De PDT staat ietsje pietsje onder de SL en de Super OEM bak er net iets boven naar mijn mening.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjrfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 25-4-2004
Berichten: 6
18-3-2004 12:51
Maarre...die OEM-Bakken, zit daar geen verschil tussen dan (behalve Merk)??

Want volgens mij had alleen Dre de Akiyama getest toch?!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-3-2004 13:26
Nee ik was degene die de akiama heeft getest (de schrijver van de review tenminste), Dre heeft een synq uit elkaar gesloopt, En van de week las ik iemand die de Reloop heeft gereviewed en die daarbij gewoon mijn tekst door een vertaal machiene heeft geflikkerd en er niets zelf aan heeft geschreven (gelukkig is ie na een boze mail direct verwijderd)

Kijk nou zelf is naar al die Super OEM draaitafels. Als jij ook maar 1 verschil kan vinden behalve de kleur dan........ (wel de stanton er buiten laten)
home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/Oem.htm
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjrfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 25-4-2004
Berichten: 6
18-3-2004 13:58
Klinkt raar...maar ik twijfel tussen de Akiyama en de Reloop. Omdat ja jij hebt dan zeg maar zo een akiyama getest en na het lezen van jouw revieuw geeft dat tog een vertrouwelijk gevoel snappie??

ennuh ja...uhhh ik weet het niet meer... sad :(

Moeilijk te kiezen...als ze tog allemaal hetzelfde zijn...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-3-2004 14:17
Nee hoor gewoon kiezen welke je het mooiste vind.

Ik vind de American Audio nog steeds het mooist met die zwart glanzende lak. En die synq heeft ook wel wat met dat grijze en die witte letters er op.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
18-3-2004 18:23
Kies de kleur die bij je past. Synq en Akiyama zijn goed geprijsd (en bij de Synq krijg je ook nog eens gratis een element (van het type "donder maar weg als de naald versleten is" overigens), American Audio zit net wat hoger qua prijs (maar ik kan wel zeggen dat daar een HELE serieuze importeur achter zit), Reloop valt wat buiten de boot qua prijsstelling (ze zitten te slapen daar in Duitsland) EN qua garantie.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
18-3-2004 19:44
Dus als ik het goed doorlees scoren de OEM tafels hierboven eigenlijk beter dan de PDT-6000? Welke verschil maak jij dan, reind, tussen de sl-1210 mk2, de OEM tafels en de PDT-6000?
Greetz,
John_voof
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-3-2004 00:24

john_voof schreef:

Dus als ik het goed doorlees scoren de OEM tafels hierboven eigenlijk beter dan de PDT-6000? Welke verschil maak jij dan, reind, tussen de sl-1210 mk2, de OEM tafels en de PDT-6000?
Greetz,
John_voof
Tis heel simpel,

De SL is de kaalste bak van allemaal. Kan alleen maar vooruit op 33/45 +/_ 8% en that's it. Leuk dat ie waardevast is maar ik vraag me af hoe lang dat nog duurt met die nieuwe OEM bak want je ziet nu wel heeeeeeeeeel veel mensen overstappen.
Als ik alleen al in m'n eigen omgeving kijk ken ik minstens een man of 5 die de SL veruild hebben voor de OEM bak.
Het enige voordeel wat de SL nog heeft is z'n bewezen dienst en z'n cult status die ie overigens wel verdiend heeft in al die jaren dienst. Wat ook wel een leuk iets is dat is dat je voor een SL altijd onderdelen kunt krijgen. Een SL van 20 jaar oud kan van binnen naar buiten compleet gereviseerd worden met nieuwe onderdelen die gemakkelijk te verkrijgen zijn.

De OEM bak heeft gewoon de functies van de PDT die bruikbaar zijn maar heeft als voordeel dat ie wat meer hufterproof is en op dat punt mag je hem gerust vergelijken met de SL1200. Zowel intern als aan de buitenkant ziet de draaitafekl er netjes uit en is ie van een goede kwaliteit gebouwd. Gedraaid metaal kom je best veel tegen in de OEM bak. Daar komt nog is bij dat ie een uniek rotatie detectie systeem heeft wat verder geen enkele draaitafel heeft. Je kunt deze draaitafel bijna vergelijken met een cd speler zoals ie corrigeerd. Geen last van overshoot en nog net geen true instant start laugh :D
Verder kom je nooit pitch te kort en is de arm na het verwijderen van de speling net zo rock solid als die van een SL1200.
Qua prijs kwaliteit is de OEM bak gewoon compleet van de pot af gerukt krom. De prijzen van een SL en van dit nieuwe stukje techniek zouden naar mijn mening omgedraaid moeten zijn. De draaitafel presteerd beter op veel vlakken en is op het oog net zo kwalitatief (al zeg ik er nog maar ff duidelijk bij -> OP HET OOG).
Dat is dan weer het voordeel van OEM -> Ze zullen een zo'n laag mogelijke prijs moeten geven om de draaitafel van hun merk zo intressant mogelijk te maken want zelfs een blinde zal door hebben dat ze allemaal hetzelfde zijn.
Oftewel een mooi voorbeeld van de markt werking die ik al die jaren heb gemist in de draaitafel branche.

De PDT6000 is gewoon een beetje een onder geschoven kindje wat maar niet bekend wil worden onder de massa en dat zal ook wel niet meer gebeuren. Hij heeft het ook net niet helemaal dan wat dat betreft. Ik kan geen enkel punt verzinnen waar ie de OEM bak en de SL in overtreft. Afzonderlijk bekeken heeft de PDT natuurlijk wel een paar kleine dingetjes waar ik van zeg -> Goh dat was makkelijk geweest op een SL of op een OEM maar niet echt een punt waar ie mee uit de band springt.
Naja 1 dingetje -> Het LED schermpje. Ik blijf er bij dat dat iets is wat op iedere draaitafel mag komen.
Daar komt nog is bij dat de PDT het minste motor gedrag heeft van allemaal en qua prijs kwaliteit helemaal niet zo bijzonder is wat dat betreft.

Tsja zoals ik al zei -> Keuze voor mij persoonlijk is makkelijk -> OEM bak aangezien die het beste van beiden heeft.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
19-3-2004 00:33
ik ben het zeer zeker met reind eens!

heb je een SL1200 van een paar jaar oud? lekker afdraaien.

wil je een nieuwe SL1200? nee, ga voor de OEM (vergelijk ze op zijn minst (en daarmee bedoel ik niet de prijs natuurlijk :-))
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)