Forum > Algemeen Forum

Noodoplossing Powercon verloopje

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Eddy56Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2004
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 14
21-3-2004 18:19
--------------------------------------------------------------------------------
[citaat van Imcowelter schreef:

quote
--------------------------------------------------------------------------------
[citaat van Eddy56 schreef:

Ben zowiezo al niet weg van die stekkers, maargoed dat is natuurlijk heel persoonlijk.
--------------------------------------------------------------------------------

Wat vind je dan niet prettig aan powercon's? Ik vind ze namelijk heerlijk werken, maar ik hoor graag wat kritiek op die dingen. Misschien heb ik er nog wat aan.
--------------------------------------------------------------------------------

Nou ben ik toch nog steeds benieuwd wat nou de nadelen van die powercon's zijn...
sorry jongens er moet ook nog gewerkt worden. happy :)

powercon chasis deel is open aan de achterkant, ik heb er een keer een klap van gehad, storing in de senheizer zenders duik achter het rack in, de rest kun je wel bedenken, nee dat wil ik niet weer.
greetz eddy
Apogee, I'm Loving It
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
21-3-2004 18:25
powercon chasis deel is open aan de achterkant, ik heb er een keer een klap van gehad, storing in de senheizer zenders duik achter het rack in, de rest kun je wel bedenken, nee dat wil ik niet weer.
En een IEC/Euro, shuco of CEE-form niet dan?
Als je geisoleerde krimpstekkers neemt grijp je nergens in, en je kan er voor het net ook nog krimpkous omheen doen (om de hele connector aan de binnenzijde van je rack).
Dan grijp je echt nergens meer in hoor.
Het is ook wel een kwestie van netjes afwerken vind ik.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
Eddy56Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2004
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 14
21-3-2004 18:32
ja het was niet mijn rack, maar van de band.
Er ligt nu gewoon een kabel met een stekker in, wel zo veilig. en ruimte zat dus klaar is klara.

vind het ook niet kloppen vanaf de fabrikant. altijd moet alles drie dubbel geisoleerd zijn, en een chasis deel mag zo open en bloot in een rack. klopt niet echt vind je??

Greetz Eddy

Enne wie verandert mijn berichten zomaar? en haalt er wat uit de discussie?
Apogee, I'm Loving It
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
21-3-2004 18:37
Volgens mij is zo goed als elk chassisdeel open aan de binnenkant, aangezien ze bedoeld zijn voor inbouw in een apparaatbehuizing.
In een enkel of dubbel geisoleerde behuizing wel te verstaan.
En op behuizingen staat ook meestal dat je de netstekker uit de wcd moet halen voordat je e.e.a. open schroeft.
Als je het veilig wil doen, dan zal
a) je rack dicht moeten zijn, dus geen open ruimte aan de kant van je patchpaneel, maar netjes opvullen met blindplaten.
b)En als het open moet, dan dus de stekker eruit, of voorzichtig te werk gaan.
Als ik weet dat er spanning in een apparaat aanwezig is, dan ga ik er zeker niet in graaien. Als je een tv openschroeft terwijl de stekker nog in de wcd zit, dan ga je er ook niet in graaien, of wel soms?
-- Let's do it my way and get it right the first time --
Eddy56Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2004
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 14
21-3-2004 18:42
daar moet ik je gelijk in geven patrick, maar je gaat geen optreden stil gooien omdat een zender niet goed reageerd. maargoed dit was denk ik mijn laatste reactie op dit onderwerp

greetz eddy
Apogee, I'm Loving It
Stijn VanstiphoutStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-11-2008
Berichten: 57
21-3-2004 19:36
Ik vind Powercon ook niet echt een superstekker....

- verslijt snel
- broos
- open achterkant, dus niet geschikt om schuin in de spetterregen te hangen
- verliest zijn contact als je een beetje naar links draait als hij nog vergrendelt is.
- de onwetende huurder heeft zo'n stekker snel aan gort als ie niet weet hoe hij dat ding nu in z'n zopas gehuurde md-player moet krijgen, of beter: moet uitkrijgen.

Niettegenstaande heb ik ze wel in racks zitten, omwille van plaatsgebrek en het feit dat eurostekkers nóg slechter zijn. Is er echter plaats zat, dan wordt het een CEE.

mvg,
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
21-3-2004 20:15

Stijn Vanstiphout schreef:

Ik vind Powercon ook niet echt een superstekker....

- verslijt snel
- broos
- open achterkant, dus niet geschikt om schuin in de spetterregen te hangen
- verliest zijn contact als je een beetje naar links draait als hij nog vergrendelt is.
- de onwetende huurder heeft zo'n stekker snel aan gort als ie niet weet hoe hij dat ding nu in z'n zopas gehuurde md-player moet krijgen, of beter: moet uitkrijgen.

Niettegenstaande heb ik ze wel in racks zitten, omwille van plaatsgebrek en het feit dat eurostekkers nóg slechter zijn. Is er echter plaats zat, dan wordt het een CEE.

mvg,
- Verslijt snel??? Hoe ga jij er dan in godsnaam mee om! shocked 8O
- Broos zijn ze ook niet echt te noemen...
- Wie gaat er ook is hemelsnaam een powercon in de regen hangen! shocked 8O
- Dat contactverlies nog nooit iets van gemerkt.
- Zo snel zijn die dingen niet stuk te krijgen hoor!

Moet je natuurlijk wel Neurtik gebruiken he wink ;)
Stijn VanstiphoutStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-11-2008
Berichten: 57
21-3-2004 20:18

DJ Bastisito schreef:

Stijn Vanstiphout schreef:

Ik vind Powercon ook niet echt een superstekker....

- verslijt snel
- broos
- open achterkant, dus niet geschikt om schuin in de spetterregen te hangen
- verliest zijn contact als je een beetje naar links draait als hij nog vergrendelt is.
- de onwetende huurder heeft zo'n stekker snel aan gort als ie niet weet hoe hij dat ding nu in z'n zopas gehuurde md-player moet krijgen, of beter: moet uitkrijgen.

Niettegenstaande heb ik ze wel in racks zitten, omwille van plaatsgebrek en het feit dat eurostekkers nóg slechter zijn. Is er echter plaats zat, dan wordt het een CEE.

mvg,
- Verslijt snel??? Hoe ga jij er dan in godsnaam mee om! shocked 8O
- Broos zijn ze ook niet echt te noemen...
- Wie gaat er ook is hemelsnaam een powercon in de regen hangen! shocked 8O
- Dat contactverlies nog nooit iets van gemerkt.
- Zo snel zijn die dingen niet stuk te krijgen hoor!

Moet je natuurlijk wel Neurtik gebruiken he wink ;)
Ik heb het ook niet over drive-in-werk, maar de wat grotere dingen als broadcasting, festivals, ... en losse verhuur.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
21-3-2004 23:47
In elke 19# konstruktie moet je omwille van de veiligheid de open draden die geslodeerd zitten of geschroeft zitten;
waar je met je vingers in kan grijpen,
ISOLEREN!
Als i het maar met gewoon isloatie band.
In zo'n 19# plaatje komt er meestal een hoop bij elkaar,
line signaal, speaker-aansluitingen, en powercons,
mocht er eens per ongeluk iets losschieten,
en het wil een beetje verkeerd,
staat de hele boel op de 230 te jodelen. sad :(
Houd daar dus rekening mee!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-3-2004 22:45
Vraag me sowiezo eigenlijk af wat je met losse powercon chassisdelen moet op klus? wink ;)
Verder vind ik het idee van Stijn ook niet 100% ideaal, want dan zit je al met 2, of 3 soorten aansluitkabels te slepen. Ik krijg er nou al wat van dat er powercon en Euro's (voor de macs, en ik heb niet echt zin om die te gaan modificeren) meemoeten.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)