Forum > Geluid

Hoe meer bass in syrincs set?

(56 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
17-3-2004 23:15
verdubbeling van geluid = 3db winst
En aangezien het hier over een sub gaat: 6 dB winst als je de subs naast elkaar zet (of in de buurt van elkaar zet gezien de kleine afmetingen van de sub).
6 dB meer is goed te horen.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
18-3-2004 01:10
1 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 18-3-2004 01:48
Wat wil je eigenlijk met draaien? Ik bedoel, het gaat er toch alleen maar om dat je goed kan horen of de platen gelijk lopen. Zelf heb ik ook niet zoveel bass uit de speakers maar ik kan perfect horen of de mix goed gaat. Ik heb er wel eens een apart bass kastje bij gehad, toen klonk het meteen een stuk vetter ook al stond i er maar heel zacht bij. Het gevolg was wel dat de overgangen ineens veel lekkerder liepen -> een klein beetje ernaast was niet meer te horen...

Het zelfde heb ik een beetje met de Sony v700 daar zit ook veel bass in waardoor het eerder lijkt of de boel goed loopt. Het klinkt leuk maar met mixen zit je er niet op te wachten.

Volgens mij is die Syrincs set perfect om op te mixen, maar puur om naar te luisteren kan ik me voorstellen dat je liever naar een "vette" sound luistert. Dan kan je misschien beter voor een hifi-setje gaan waar lekker veel bass uit komt en waarbij het geen reet uitmaakt hoe gekleurd het geluid is wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-3-2004 01:31
Pleur die sub is 10 cm van een muur af mocht ie ver van de muur af staan.

Als ik die sub van mij dicht tegen de muur aan zet klinkt ie ook veel voller/harder (lees lelijker). Als je hem in een hoek zet zal ie het meest knallen maar daar moet je maar net van houden.

Ik heb namelijk zelf echt een ontiegelijke schurft aan een sub die overheerst. Waar ik ook een hekel aan heb is van die mensen die de cross over van een sub veel te hoog in stellen. Dan staat een sub dus gewoon iets weer te geven waar ie niet voor bedoeld is. Sub gewoon iets hoger af filteren tot waar je satalieten beginnen weer te geven zeg maar. Heb je satalieten die vanaf 40 beginnen te werken dan zet je de sub op +/_ 60.
Heb op dit moment m'n syrincs set niet bij de hand (staat in de verhuisdoos ergens op de gang, weet alleen niet welke doos) aangezien ik van de week mijn Rel sub binnen heb gekregen en die van de syrincs nu dus niet meer nodig heb aan de hifi set.

Een makkelijk regeltje is -> Je mag niet horen waar de sub staat. Dat betekent dus dat de sub zo laag af staat te filteren dat je zelf niet kunt plaatsen waar het geluid vandaan komt. Dan staat ie goed laag te draaien zoals het hoort.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjavvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2004
Laatste: 9-4-2004
Berichten: 10
18-3-2004 02:06
Ok, tegen de muur...
Bedoeld u met z'n rug tegen de muur? Of met de basspijpen naar de muur gericht? Of zijdelings? Wat lijkt het best?

Ja, beatmatchen gaat super met de syrincs, maar dit komt vooral door de sats dacht ik... daar ben ik zeer tevreden over! Maar ik mis een beetje een pounding bass... zoals op feestjes.
Ik wil, ik wil...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-3-2004 02:19
Ja maar pounding bass zoals op feestjes hoort niet uit een syrincs set te komen.

Als je dat wilt hebben koop je maar een boombox bij de gamma.

Syrincs tegen de muur aan zetten (10 cm er van af) met ut puupke naar voren (niet naar de muur dus).
Ow en controleer ff of je dat ding niet in phase hebt staan.

Wil je echt een pompende bas dan kun je een hifi set nemen met deze sub erbij -> www.svsubwoofers.com/subs_pc_ultra.htm
Met zo'n sub heb je een pompende bas. Een vriend van me heeft deze sindskort op z'n hifi set aan gesloten en dan donder je echt van je stoel af zodra dat ding begint te loeien. Ik heb nog nooit een sub gehoord die zo allejez*s veel power gaf als die. Ik zou hem hier in huis niet eens neer durven zetten want het plafond komt geheid naar beneden en de ruiten gaan er uit ook al staat ie op z'n zachtst zo aso hard en laag gaat dat ding.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjavvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2004
Laatste: 9-4-2004
Berichten: 10
18-3-2004 02:32
Wat bedoel je met phase?
Ik wil, ik wil...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-3-2004 02:34
Of dat ding niet in fase aangesloten staat. Zit als het goed is een schakelaar achter op de syrincs set waar je dat mee in kunt stellen.
Zal wel 0-180 of iets dergelijks bij staan (zoals ik al zei -> heb mijn syrincs set niet bij de hand en heb de laatste tijd zoveel hifi zooi onder de neus gehad dat ik amper meer weet wat waar op zit razz :p )

Bgein me nu ineens ook wel ff ernstig af te vragen of die sub nou wel of niet zoin te stellen was dat ie in fase stond. (moet haast wel)

[edit] Het staat zelfs in de specs dus dat moet kunnen [/edit]
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
18-3-2004 09:15

massive schreef:

Dré,
Over die 'doppies' gesproken
ik kwam in een zoektocht een topic tegen van iets minder dan een jaar terug,
waarin je sprak over Alpine Music-Safe gehoorbeschermers in de shop opnemen..
Volgens mij zou ik er eens naar kijken. Da's er alleen (nog) nooit van gekomen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
18-3-2004 15:49
Ik ga heel binnenkort deze set in huis halen.
Het is een mooie niet goedkoope set dus wil ik dat alles perfect verloopt, daarom nog enkel vraagjes.

Ik heb een ecler mac 55i ik kan de tonen opendraaien tot max +10db.
Tot hoever mag ik mijn tonen opendraaien bij de syrincs set?
Misschien laat ik best alles op nul staan. of niet?
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
18-3-2004 16:17

Sony schreef:

Ik ga heel binnenkort deze set in huis halen.
Het is een mooie niet goedkoope set dus wil ik dat alles perfect verloopt, daarom nog enkel vraagjes.

Ik heb een ecler mac 55i ik kan de tonen opendraaien tot max +10db.
Tot hoever mag ik mijn tonen opendraaien bij de syrincs set?
Misschien laat ik best alles op nul staan. of niet?
Een antwoord: Tot het slecht klinkt.

Waarom zou je bij voorbaat al er aan gaan denken je toonregeling niet op neutraal te laten staan? (aangezien het setje behoorlijk neutraal blijkt te zijn.) Natuurlijk tijdens het mixen wel, maar dat doe je toch (naar ik aanneem) op zo'n manier dat het "lekker" klinkt.

En je kan je bas bijvoorbeeld wel op +10dB zetten, zolang je master dan maar op -10dB staat. Wellicht iets hoger, maar als je tegen de max komt dan grijpt toch de limiter wel in (toch? ) of gaat het slecht klinken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)