Cyclone
(168 reacties. Pagina 16 van 17)Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 29-2-2004 21:53 |
1 x bewerkt. Laatst door Max op 29-2-2004 22:38 heb m ook bekeken, leuk filmpjescans zijn wel mooi ! nieuwe moon heeft ook leuke kleurtjes maar dat bol effect vindt ik persoonlijk helemaal niets, veel te groot en te fel, erg kleurtjes zie je bijna niets meer van, kan je beter verkopen en voor een mushroom gaan ... | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 29-2-2004 22:36 |
staat dat spul normaal ook op je kamer ? | |
vaj-ta-lie-tie | |
LJ AIRStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-6-2003 Laatste: 11-6-2005 Berichten: 109 | 1-3-2004 17:55 |
eh, dat staat nu(altijd) op m'n kamer, haha . En heb er gisteravond ook nog setje parren bijgezet. Dat mixen was zo, ik filmde en m'n broertje(die het geluid normaal doet) moest effe die lampjes aan en uit zetten, en lette dus niet op het overmixen. Heeft hij toen gewoon effe snel omgezet. Het was eigenlijk dat ik dit filmpje heb gemaakt om te kijken of de camera goed werkte. Het is inderdaad niet zo'n mooi filmpje, maar je ziet wel hoe de effecten eruit zien. gr. lj air | |
Een par zonder dimmer is een vogel zonder vleugels | |
LJ AIRStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-6-2003 Laatste: 11-6-2005 Berichten: 109 | 22-5-2004 09:39 |
1 x bewerkt. Laatst door LJ AIR op 22-5-2004 23:03 Hallo,Ik wilde even wat vragen over het lampje van de cyclone. Hij is gisteravond net stuk gegaan, tenminste hij gaat niet meer aan. Maar hoe kun je zien of hij stuk is? En welke lamp moet ik er in doen als vervanging?? Deze www.new-line.nl/v/2434 of deze www.new-line.nl/v/2434 ? Of nog een andere, wil ik graag even weten, ik wilde deze keer gaan voor een duurdere lamp omdat ik deze wel een beetje snel stuk vond gaan, dus een Osram of PHilips ofzo. gr. LJ AIR P.S. Dat boleffect(Hiphop) heb ik al weer verkocht. | |
ImcoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2003 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 998 | 22-5-2004 10:14 |
Als het lampje niet meer uit gaat, dan is niet het lampje stuk, maar dan zit er of iets fout in de cyclone of iets fout in de besturing. Een lampje is pas kapot als hij niet meer aangaat, en dan nog zul je even moeten controleren of dat niet aan de cyclone of aan de besturing ligt. | |
Dance the night away! | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 22-5-2004 15:27 |
das vreemd. misschien dat het kleuren of gobowiel is verschoven en dat de open stand ervan nu voor de lens staat als hij in de black-out hoort. gewoon de kap eraf halen en kijken of het kleuren en gobowiel nog staan zoals ze horen en ook nog soepel lopen. als dat allemaal werkt weet je dat het daar niet zit. zowel in de mechanica als in de besturing ervan. als je de scan aanzet en de faders van het gobo en kleurenwiel omhoog zet, hoor je een klik. dat is het relais die de lamp ischakelt. het zou zo kunnen zijn dat die niet meer goed werkt. zet de controller in de black-out en wacht 5 seconde. dat is de tussentijd tussen de opdracht krijgen om in de black-out te gaan, en daarna de lamp uit te schakelen. hij hoort dan te klikken. doet ie dat niet, ga dan in je scan graven op zoek naar het relais. wel voorzichtig graven/zoeken natuurlijk. en tijdens dat zoeken DE SPANNING ERAF! als je het relais hebt gevonden kijk je of het lipje wat je van bovenop zit naar beneden of naar boven staat. (als je het tenminste kunt zien. sommige relais hebben doorzichtige kapjes, sommigen niet) als het lipje naar beneden staat, maakt hij nog steeds contact. dat zou dus beteken dat het relais niet goed is, omdat de het lipje bij het wegvallen van de stuurspanning omhoog hoort te gaan. staat het lipje omhoog (en maakt dus geen contact), dan zit het in de sturing. over het algemeen zijn de ELC lampjes van GE het beste. ze zijn het witst. en dat is natuurlijk wel zo fijn. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
LJ AIRStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-6-2003 Laatste: 11-6-2005 Berichten: 109 | 22-5-2004 23:01 |
eh sorry, hij gaat niet meer aan! Kennelijk had ik het verkeerd getypt Er zat al een ELC lamp in, er staat USA 81 op aan de ene kant, en 250W 24V ELC op de andere kant. Maar moet ik gewoon een nieuw lampje halen of kan ik dit lampje misschien ergens mee testen? gr. arjan | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 22-5-2004 23:51 |
dat maakt het ineens heel anders. ik zou zeggen: stop de lamp die niet meer aangaat in de andere scan. brand ie wel, dan ligt het aan de scan, brandt ie niet, dan is het tijd voor een nieuw lampje. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
SgrovertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-12-2002 Laatste: 12-3-2023 Berichten: 625 | 23-5-2004 00:51 |
Houdt er een multimeter aan. Als het goed is moet de weerstand ongeveer 2,4 ohm zijn. P= U*I --> I=10 A (ongeveer) R= U/I Als je weerstand heel erg groot is, is het lampje stuk. Het lampje is ook stuk als de weerstand 0 ohm is.(al acht ik de kans op 0 ohm erg klein.) | |
Lost in Music | |
LJ AIRStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-6-2003 Laatste: 11-6-2005 Berichten: 109 | 23-5-2004 09:18 |
ik heb het lampje even omgewisseld, en dan doet hij het wel. Het lampje is dus gewoon stuk. Maar kunnen jullie even een link geven naar het lampje wat de beste is, ik wil als het even kan een goeie, die van mij was al ELC is dat al goed? gr. arjan | |
Een par zonder dimmer is een vogel zonder vleugels |