Forum > Licht

Rookmachine, de gevolgen?

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
AxzelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 21-6-2006
Berichten: 6
20-2-2004 23:28

DJ.T schreef:

Wat ik mij afvraag maar wat meer een veronderstelling van mijzelf is:
Toen ik nog skytec/showtec/weetikveel wat voor goedkope vloeistof van de plaatselijke disccoboer gebruikte had ik nog wel eens last van idd een vettig laagje over mn spullen en dan vooral op mn cases omdat die oppervlakken glad zijn en het dus goed kan blijven liggen.
Nu we de laatste paar keer JEM hebben gebruikt merk ik hier niets meer van.
Is dit toeval of valt dit uit te leggen, en dan niet een veronderstelling maar een bewezen feit?
Geen id.. maar om ff ontopic te blijven.. Kan dit kwaad voor tv/pc mocht er rook tussen komen?
Een dag niet gefeest, is een dag niet geleefd
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
20-2-2004 23:46
Rookvloestof bestaat voor een deel uit parafine.
Das dus een soort vettig spul.

Iedere rookmachine geeft een vettige aanslag, die ook nog eens stof aantrekt op alle oppervlakken.
En..... (shit) je pc heeft aanzuigventilatoren, dus wat denk je dat er gebeurd?
De pc trekt extra de rook door zijn interieur.
Dat vet slaat dan neer in je pc onderdelen, en ik denk dat op den duur je pc daar niet blij mee zal zijn.
Dus mijn advies, geen rookmachine in een kamer waar gevoelige zpullen staan.

En als je het dan doet, gebruik een goede rookmachine, eentje met een goed geregelde thermostaat, en geen clikson. Gebruik Jem vloeistof, daar deze de minste neerslag heeft, maar hij heeft wel neerslag!
en hoe goedkoper de vloeistof, hoe meer troep. Daarom heb je die prijsverschillen.

En nog wat, een rookmachinne kan je beter niet ophangen, de meeste stoten een beetje vloeistof uit, en die vloeistof is dan wel ruim 250 graden heet.
Nou, als je vriendin dat op haar hoofdje krijgt, wil ze de rest van de avond niet meer met je knuffelen hoor.

Een rookdoos hoort op de grond.
En dan komt het tapijt weer in zicht laugh :D
Daar krijg je zon keurige plak op van vettige troep bij de uitlaat van je rookdoos.

Veel plezier razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
21-2-2004 09:49

Tom schreef:

Iedere rookmachine geeft een vettige aanslag, die ook nog eens stof aantrekt op alle oppervlakken.
En..... (shit) je pc heeft aanzuigventilatoren, dus wat denk je dat er gebeurd?
De pc trekt extra de rook door zijn interieur.
Dat vet slaat dan neer in je pc onderdelen, en ik denk dat op den duur je pc daar niet blij mee zal zijn.
Dus mijn advies, geen rookmachine in een kamer waar gevoelige zpullen staan.
Tom, hoe zit het volgens jou dan met ventilatoren van versterkers en lichteffecten?, die zuigen evengoed lucht aan en daar zit evengoed electronica in, en toch gebruik je die dan wel in combinatie met een rookmachine wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
21-2-2004 09:54
Die worden bij intensief rook gebruik dan ook allemaal smerig van binnen.

Als je een lichteffect wat veel in de rook gehangen heeft openmaakt,
en de lensen weer helemaal schoonmaakt, kan het gebeuren dat je zo maar 30% meer lichtopbrengst hebt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
21-2-2004 09:58
Ja, dat bedoel ik dus, die worden ook smerig.
Maar ook in effecten en versterkers zitten printplaten en andere electronica, waarom zouden die er wel tegenkunnen en een computer niet wink ;) wink ;)
Dat lenzen vuil worden is zo erg niet, die zijn zoals je zegt altijd schoon te maken wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
21-2-2004 09:59
Omdat een pc heel veel fijngevoelige elektroniche en mechanica aan boord heeft.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
21-2-2004 10:02
Ja, dat snap ik, alleen electronica blijft electronica, lijkt mij dat die electronica van effecten er ook niet zo blij mee is, al is die misschien niet zo gevoelig.
Ook hebben effecten vaak nog bewegende onderdelen aan boord, zou het dan niet mogelijk zijn dat dat vettige laagje daar tussen of daarin gaat zitten?, dat lijkt me dan toch ook niet bepaald lekker voor zo'n effectje.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
21-2-2004 10:03
Voor tandwieltjes enzovoorts is vet niet zo erge hè

Het gaat meer om cd spelers en branders, harde schijven enzo.
We lezen hier vaak genoeg dat een cd speler niet goed leest......
die vettige rook slaat namelijk ook neer op je lens van je laser uit je cd speler razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
21-2-2004 10:05
Maar is het dan niet zo dat als het vet op de motoren en/of koolborstels slaat, dat dat extra stof en vuil aan kan gaan trekken, en dat storingen kan gaan veroorzaken?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
21-2-2004 10:50
wou jij dan motertjes uit elkaar gaan halen?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)