Hyper Dragon Laser... Weet waar je aan begint !
(23 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
PeterBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2004 Laatste: 18-1-2004 Berichten: 9 | 4-1-2004 17:45 |
Hi All, Ik kom even binnenvallen in dit forum. Zie er veel over lasers en ben zelf bezig een bedrijf in DMX lasers op te starten. Daarvoor die ik veel onderzoek naar wat men wil , maar ook naar wat er op de markt is. Onlangs zag ik bij herhaling een discussie hier over de dragon lasers. Velen vroegen zich af of het wat was. Bij deze mijn review. De Hyper Dragon Laser Volgens RL- Showequipment ( waar ik de mijne vandaan heb en waar ie in no-time weer naar terug gaat ) zou deze unit een 100 mW unit zijn. Nou dus niet he. Hij geeft volgens hun ongesubstantieerde visie een lichtopbrengst van 100 mW. Hoe ze dat ooit gemeten hebben is mij een raadsel want een officiele meter geeft aan 32 mW voor deze unit. Ze hebben er 3 in hun prijslijst staan met als indicatie: +/- 30 mW +/- 60 mW en +/- 100 mW Deel dat maar door 3 dan kom je in de buurt. Ze zijn er namelijk niet zwaarder dan 30 mW. ( zie www.sonovente.com de website van de maker van die dingen ). Patronen: De patronen zijn gewoon zielig te noemen, er worden volgens mij iets van 6 k scanners gebruikt in dat ding, want een rondje is niet rond te noemen, maar een veelhoek van ongeveer 16 punten. Er komen in totaal 8 "patronen" uit. DMX Het ding is DMX bestuurbaar, maar erg veel meer dan laser aan/uit/strobe en wat patronen veranderen ( linksom / rechtsom draaien enzo ) kun je er niet mee. Kast De kast is veel te groot voor de inhoud, de inhoud zou je in een grote zaklamp kwijt kunnen, want veel is het niet. Je hebt dus een kast van +/- 60 cm breedt waar meer lucht dan laser in zit. Prijs Hij wordt verkocht voor 2250,- Euries. Erg veel voor een 30 mW bakkie. In Frankrijk koop je dezelfde voor 1795 Euro. Mijn conclusie ? Afblijven, je betaald een bak geld voor een prutsding. Als ik betere gevonden heb post ik dat hier, dan kunnen jullie er kennis van nemen. Ik pretendeer niet alles te weten hoor van lasers, hou me ten goede, maar ik weet wel wat je mag verwachten van een beetje laser en een normale ronde tunnel lijkt me toch wel het minste. Greetz, PeterB | |
* In het land der verblinden, is de Light Jockey Koning * | |
DJ SietseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2003 Laatste: 9-9-2008 Berichten: 1218 | 4-1-2004 18:31 |
Dat is ook weer duidelijk! Goeie review! | |
Door internet beperkt | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 4-1-2004 20:03 |
laat ook ff weten wat de reactie van rl showequipment was! | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 5-1-2004 21:34 |
Welkom peter, leuke review ,hoop dat er meer komen. Aan dit soort mensen hebben we wat | |
PeterBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2004 Laatste: 18-1-2004 Berichten: 9 | 6-1-2004 17:29 |
Zo ...vandaag dus even terug geweest met deze unit. Allereerst van de week al een faxje aan ze verzonden met wat klachten erin. Stond namelijk van het weekend mooi zaterdags voor jan met de overbekende korte achternaam in Oldenzaal voor een laserdemo met een dmx controller van RL die zo dood was als een pier. Kon dus onverrichterzake weer 2,5 uur terug naar kantoor rijden :( Goed dat daargelaten, maar in ieder geval werden vandaag mijn bevindingen dus waarheid. Nadat ik de heren uitgelegd had wat er was voorgevallen en wat ik aan de laserunit gevonden had wat er mis was was de eerste reactie dat er vraagtekens verschenen op het gezicht. De verkoper, die mij afgelopen zaterdag de unit nog als 100 mW verkocht heeft, wist nu opeens te vertellen dat er inderdaad maar een 30 mW buis in zat. Maar daar had ik dus zaterdags al naar gevraagd. Hij gaf aan dat hij het had gehad over lichtopbrengst. Ik zei daarop dat een 30 mW lampje nooit het equivalent van een 100 mW lampje kan geven, dus ook bij laser niet. Na veel omzwervingen kwamen we er dus uit, er was dus bedoeld dat een DPSS laser een 3 tot 4 keer sterker is dan een reguliere argon van hetzelfde wattage. Dus een 30 mW DPSS geeft evenveel licht als een 100 mW argon. Sja sorry, maar dat wist ik dus al. De discussie liep nog even verder, maar men heeft uiteindelijk dan de unit + defecte dmx controller terug genomen. De bank zal de komende dagen moeten uitwijzen of alles netjes is afgehandeld. Conclusie: Al met al een wat teleurstellende bezigheid geweest die me veel tijd en geld gekost heeft voor niets, want hadden ze de juiste gegevens vermeld op hun website en in hun prijslijst dan had ik er nooit op af gegaan. Het feit dat er overigens geen handleiding bij de unit zat was voor mij ook wel wat vreemd en kan ik eigenlijk niet anders zien dan een poging on de klant te foppen, want naar mijn gevoel zal er in de handleiding echt wel 30 mW gestaan hebben. Dat staat immers ook op de site van sono zelf. Let dus op wat je er koopt zou ik willen besluiten. Richt je op de ware wattages en niet op "lichtopbrengsten". Greetz, PeterB www.dmxlaser.nl | |
* In het land der verblinden, is de Light Jockey Koning * | |
MEStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-1-2003 Laatste: 2-12-2009 Berichten: 358 | 6-1-2004 20:19 |
Ik heb jullie site bekeken. Mooie site, duideluik, en op zich vult het (denk ik) best een gat in de markt. Weten jullie al welke lasers jullie gaan leveren??? Kan je verder wat over je zelf vertellen (vindt ik wel leuk ). Verder ben ik erg benieuwd hoe je alles aanpakt met je bedrijfje en waar je alle kennis vandaan hebt. | |
correct me if I'm wrong... | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 7-10-2024 Berichten: 5308 | 6-1-2004 20:40 |
PeterB schreef: ...en kan ik eigenlijk niet anders zien dan een poging on de klant te foppen, want naar mijn gevoel zal er in de handleiding echt wel 30 mW gestaan hebben.Dat staat immers ook op de site van sono zelf. Let dus op wat je er koopt zou ik willen besluiten. Richt je op de ware wattages en niet op "lichtopbrengsten". Ik durf wel te zeggen dat een bonafide bedrijf dit niet zal doen. Waarmee RL zich dus bij deze heeft gediskwalificeerd en jou (en anderen) misleidt. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 6-1-2004 20:42 |
stel je voor dat je geen meetapparaatje had gehad, dan was je toch hard genaaid!! | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
KoentjesStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-12-2003 Laatste: 11-5-2004 Berichten: 11 | 6-1-2004 20:59 |
ach joh, leuk ding voor erbij, of voor in de verhuur | |
Als niets meer helpt.... lees dan de gebruikershandleiding | |
Tha_djStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-11-2003 Laatste: 26-1-2008 Berichten: 7 | 6-1-2004 22:26 |
2 x bewerkt. Laatst door Tha_dj op 6-1-2004 22:54 Kijk mensen en voor dat geld een 30 mW laser is DUUR !Zekers als je hoort wat hij allemaal wel NIET kan IK ben in het bezit van de STEALTH....niet groots te noemen maar het is en blijft zekers een hele leuke laser om mee te beginnen...... Als je dan net zoals mij OOK de LC1 controller erbij koopt heb je zeker te weten een laser om een mooi showtje weg te geven (tot op zekere hoogte) FOTO'S www.members.lycos.nl/laserloser/laserloser.htm Oftewel.....ook minder profesionele lampen kunnen best goed zijn. | |