Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Aart
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Aart (Pagina: 5 van 10)
Topic: Gloeilamp verbod; gevolgen voor de professionele wereld? (25-5-2007 18:13:00)
Ik ervaar de huidige onduidelijkheid (alleen consumenten ? ook halogeen ? uitzonderingen ? ) als het vervelendste.
Als (mede-) beheerder van een studentensocieteit met enkele tientallen halogeenlampen voor sfeerverlichting voorzie ik problemen als die verboden worden binnen een termijn die veel korter is als de gehanteerde afschrijftermijn van de amaturen.
Ook vraag ik mij af of er op dit moment realistische alternatieven zijn voor gloeilicht als het gaat om het uitlichten van zaken en sfeerverlichting, RGB-LED heeft uit de aard van de zaak een onhandig spectrum en gasontlading lijkt me -met wat er nu op de markt is- in deze toepassing nogal kostbaar. Fluorescentie is door de lage intensiteit per oppervlakte eigenlijk alleen geschikt voor diffuse verlichting.
Uiteraard gebruiken we in het pand al zo veel mogelijk spaarlampen, PL en TL - de laatste ook in dimbare installaties. Dat bevalt prima en spaart aantoonbaar kosten (en vast ook het milleu) mits er voldoende kwaliteit lampen en bedrijfsapparatuur wordt ingekocht, anders ook niet.
Maar voor sfeerverlichting (een als gezellig ervaren sfeer is heel erg belangrijk voor onze omzet) blijk zowel LED als fluorescentie slechts beperkt inzetbaar. Energiekosten zijn bij deze toepassing niet erg van belang, ze vallen in het niet bij het verbruik van overige apparatuur als b.v. koelmachines.
LED verlichting heeft bij mijn weten op dit moment voor niet-gekleurde, niet-gerichte verlichting geen enkel voordeel boven de moderne typen fluorescentie. Het groeit volgens mij nog steeds alleen maar binnen zijn nice van `effectverlichting'.
Ik ervaar het geheel als een zorgelijke ontwikkeling. Een verbod op de middelange termijn zou in ieder geval hier best wat problemen geven waar ik nu nog geen antwoord op weet, zelfs als geld geen rol zou spelen.
Volgens mij zijn gebruikers van verlichting heel goed in staat zelf te besluiten wat ze waarvoor in willen zetten en waarom.
Ik vind het uitstekend als de overheid aantoonbaar milleuvriendelijkere (daar heb ook ik twijfels over) verlichtingsoplossingen wil propageren, maar zou graag zien dat ze het daar bij laten
Topic: PA mixer OF DJ mixer (18-5-2007 15:19:00)Als (mede-) beheerder van een studentensocieteit met enkele tientallen halogeenlampen voor sfeerverlichting voorzie ik problemen als die verboden worden binnen een termijn die veel korter is als de gehanteerde afschrijftermijn van de amaturen.
Ook vraag ik mij af of er op dit moment realistische alternatieven zijn voor gloeilicht als het gaat om het uitlichten van zaken en sfeerverlichting, RGB-LED heeft uit de aard van de zaak een onhandig spectrum en gasontlading lijkt me -met wat er nu op de markt is- in deze toepassing nogal kostbaar. Fluorescentie is door de lage intensiteit per oppervlakte eigenlijk alleen geschikt voor diffuse verlichting.
Uiteraard gebruiken we in het pand al zo veel mogelijk spaarlampen, PL en TL - de laatste ook in dimbare installaties. Dat bevalt prima en spaart aantoonbaar kosten (en vast ook het milleu) mits er voldoende kwaliteit lampen en bedrijfsapparatuur wordt ingekocht, anders ook niet.
Maar voor sfeerverlichting (een als gezellig ervaren sfeer is heel erg belangrijk voor onze omzet) blijk zowel LED als fluorescentie slechts beperkt inzetbaar. Energiekosten zijn bij deze toepassing niet erg van belang, ze vallen in het niet bij het verbruik van overige apparatuur als b.v. koelmachines.
LED verlichting heeft bij mijn weten op dit moment voor niet-gekleurde, niet-gerichte verlichting geen enkel voordeel boven de moderne typen fluorescentie. Het groeit volgens mij nog steeds alleen maar binnen zijn nice van `effectverlichting'.
Ik ervaar het geheel als een zorgelijke ontwikkeling. Een verbod op de middelange termijn zou in ieder geval hier best wat problemen geven waar ik nu nog geen antwoord op weet, zelfs als geld geen rol zou spelen.
Volgens mij zijn gebruikers van verlichting heel goed in staat zelf te besluiten wat ze waarvoor in willen zetten en waarom.
Ik vind het uitstekend als de overheid aantoonbaar milleuvriendelijkere (daar heb ook ik twijfels over) verlichtingsoplossingen wil propageren, maar zou graag zien dat ze het daar bij laten
Je zou bij Dj-en op een PA tafel er ook voor kunnen kiezen alles mono aan te sluiten, via verloopjes met weerstanden om de boel (evt sy, bij bronnen als laptops welke wel eens problemen kunnen geven) op te tellen.
Het lijkt me aanmerkerlijk prettiger en simpeler mixen dan met twee kanalen naast elkaar (faders gaat wel, maar toonregeling ? ) - Het is maar een idee
Topic: peavey hisys 215xt probleem (4-4-2007 21:50:00)Het lijkt me aanmerkerlijk prettiger en simpeler mixen dan met twee kanalen naast elkaar (faders gaat wel, maar toonregeling ? ) - Het is maar een idee
Jaren terug hadden wij deze kasten ook (icm de `topjes'), ze vielen mij niet tegen op een CS800 van 400 W per kanaal.
Je kunt allicht ook even controleren hoe de boel in de subs aangesloten is. De aansluitingen op de unit's waren bij onze kasten clips, allicht zit er wat los of fout. Beide woofers moeten gewoon in fase parralel staan.
Je hebt het sub-signaal gesplit voor de versterker ?
Topic: Volledige Set voor dansschool (3-4-2007 12:09:00)Je kunt allicht ook even controleren hoe de boel in de subs aangesloten is. De aansluitingen op de unit's waren bij onze kasten clips, allicht zit er wat los of fout. Beide woofers moeten gewoon in fase parralel staan.
Je hebt het sub-signaal gesplit voor de versterker ?
Stof in versterkers over de duur van 10 jaar kan zeker bij dagelijks gebruik een probleem zijn, dat was het met onze oude versterkers (CS800) hier al jaarlijks
Mogelijke oplossingen: Versterkers met filters, of versterkers in hun geheel in een kast met gefilterde lucht en de filters tijdig reinigen / vervangen.
Of passief gekoelde versterkers danwel een actief systeem met koelribben aan de buitenkant. De laatste lopen veel minder snel vol met stof en zijn zonder enige kennis van zaken schoon te vegen.
Wij kozen mede in verband met het stofprobleem voor een actief systeem van Mackie (vier SRM450's en twee SWA1501). Deze zijn echter wat groter en niet erg neutraal vormgegeven.
Ik betwijfel voorzichtig of je een CD-speler zult vinden welke 10 jaar mee zal gaan, koop iets in 19" vorm dat aan de wensen voldoet (simpele bediening etc) en schrijf bij dagelijks gebruik in twee of vier jaar af.
Zorg bij een langere termijn investering uberhaupt voor een net en degelijk stukje financieel beleid, het is heel frustrerend als er na een paar jaar iets kleins defect raakt, of er moet na tien jaar een versche set in en er blijkt nooit nagedacht te zijn over uitgaven voor reparatie of vervanging.
Het lijkt me typisch een omgeving voor een draadloze microfoon. ?
Topic: DMX terminator (dmx stop), aantal watt v/d weerstand? (28-3-2007 22:06:00)Mogelijke oplossingen: Versterkers met filters, of versterkers in hun geheel in een kast met gefilterde lucht en de filters tijdig reinigen / vervangen.
Of passief gekoelde versterkers danwel een actief systeem met koelribben aan de buitenkant. De laatste lopen veel minder snel vol met stof en zijn zonder enige kennis van zaken schoon te vegen.
Wij kozen mede in verband met het stofprobleem voor een actief systeem van Mackie (vier SRM450's en twee SWA1501). Deze zijn echter wat groter en niet erg neutraal vormgegeven.
Ik betwijfel voorzichtig of je een CD-speler zult vinden welke 10 jaar mee zal gaan, koop iets in 19" vorm dat aan de wensen voldoet (simpele bediening etc) en schrijf bij dagelijks gebruik in twee of vier jaar af.
Zorg bij een langere termijn investering uberhaupt voor een net en degelijk stukje financieel beleid, het is heel frustrerend als er na een paar jaar iets kleins defect raakt, of er moet na tien jaar een versche set in en er blijkt nooit nagedacht te zijn over uitgaven voor reparatie of vervanging.
Het lijkt me typisch een omgeving voor een draadloze microfoon. ?
Bij mijn weten zit het als volgt: De uitgang is een zogeheten H-brugje (een soort brugversterker voor digitale signalen) gevoed uit 0 en 5V.
Daarmee kan in princiepe op zowel de load als de return een spanning van 0 of 5V gezet worden, wat beurtelings gebeurd afhankelijk van of de bus 0 of 1 is.
Het totale potentiaalverschil tussen "0" en "1" zou daarmee komen op 10V (je zou -5 V bij "0" of 5 V bij "1" meten op de bus, tussen L en R ), de common-mode spanning is +2.5 V en de effectieve waarde |U| (welke de terminator R opwarmt) 5V.
In werkelijkheid gaat er wat spanning `verloren' in de transistoren die de brug vormen en wordt ook de uitgangsstroom van de driver begrensd op een 60 mA, hetgeen neer zou komen op 3.3 V in 55 ohm (110 / 2, de belasting gevormd door de lijn en zijn terminators - RS485 is eigenlijk zo opgezet dat er ook een transmitter midden op de bus kan zitten, welke eigenschap bij DMX weinig of niet gebruikt wordt) en dan is er natuurlijk ook nog de belasting van een of meerdere ingangen op de bus, met 12 kohm het stuk ingangsimpedantie niet helemaal verwaarloosbaar.
De datasheet van een zeer veel toegepaste tranceiver als de sn75176 geeft ook wat getallen: Typical 2.4 V diff. output in 54 ohm.
Daarmee moet ik direct toegeven dat 2.5 V een beter uitgangspunt is voor de berekening (oeps), de belasting komt dan op slechts 0.06 W uit, het is immers U2/R nietwaar ?
Bij DMX apparatuur hangt de 0V van de voeding in het algemeen aan de behuizing en daarmee aan de pinnen 1 en dus de afscherming van de verbinding. Dit houd de common-mode spanningen laag genoeg, een V of 7 max bij genoemde tranceiver, uit mijn hoofd. Als het apparaat klasse-1 is, en dat is meestal het geval, dan zit de behuizing ook nog aan PE.
Topic: DMX terminator (dmx stop), aantal watt v/d weerstand? (27-3-2007 16:54:00)Daarmee kan in princiepe op zowel de load als de return een spanning van 0 of 5V gezet worden, wat beurtelings gebeurd afhankelijk van of de bus 0 of 1 is.
Het totale potentiaalverschil tussen "0" en "1" zou daarmee komen op 10V (je zou -5 V bij "0" of 5 V bij "1" meten op de bus, tussen L en R ), de common-mode spanning is +2.5 V en de effectieve waarde |U| (welke de terminator R opwarmt) 5V.
In werkelijkheid gaat er wat spanning `verloren' in de transistoren die de brug vormen en wordt ook de uitgangsstroom van de driver begrensd op een 60 mA, hetgeen neer zou komen op 3.3 V in 55 ohm (110 / 2, de belasting gevormd door de lijn en zijn terminators - RS485 is eigenlijk zo opgezet dat er ook een transmitter midden op de bus kan zitten, welke eigenschap bij DMX weinig of niet gebruikt wordt) en dan is er natuurlijk ook nog de belasting van een of meerdere ingangen op de bus, met 12 kohm het stuk ingangsimpedantie niet helemaal verwaarloosbaar.
De datasheet van een zeer veel toegepaste tranceiver als de sn75176 geeft ook wat getallen: Typical 2.4 V diff. output in 54 ohm.
Daarmee moet ik direct toegeven dat 2.5 V een beter uitgangspunt is voor de berekening (oeps), de belasting komt dan op slechts 0.06 W uit, het is immers U2/R nietwaar ?
Bij DMX apparatuur hangt de 0V van de voeding in het algemeen aan de behuizing en daarmee aan de pinnen 1 en dus de afscherming van de verbinding. Dit houd de common-mode spanningen laag genoeg, een V of 7 max bij genoemde tranceiver, uit mijn hoofd. Als het apparaat klasse-1 is, en dat is meestal het geval, dan zit de behuizing ook nog aan PE.
Een kortsluiting van de transmissielijn ipv terminatie geeft wel refelecties, elektromagnetisch gezien is de aanpassing net zo rot als bij een open einde.
Als de verbinding in verhouding tot de golflengte kort is (als in het algemeen bij DMX) vormt het echter ook een kortsluiting..
@ Belastbaarheid weerstand: Middelbare school natuurkunde.. 5V / 120 ohm maakt 40 mA, 40 mA · 5V geeft 0.2 W
Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (18-3-2007 13:27:00)Als de verbinding in verhouding tot de golflengte kort is (als in het algemeen bij DMX) vormt het echter ook een kortsluiting..
@ Belastbaarheid weerstand: Middelbare school natuurkunde.. 5V / 120 ohm maakt 40 mA, 40 mA · 5V geeft 0.2 W
Heb wel een vaag mechanisch probleem gehad bij een bijna nieuwe DN-S1000, sommige CD's liepen aan in de speler, sommigen zaten geheel vast. Het probleem bleek gerelateerd aan de precieze vorm van het binnenste gebiedje van de CD.
Een keer terug geweest voor reparatie, klacht kwam terug, weer terug en nieuw loopwerkje in gegaan, werkt nu goed.
Test en blijf testen totdat je een duidelijk reproduceerbaar probleem hebt gevonden, en stuur dan een probleem-CD mee met de speler. Schrijfbare of niet-CD (copyprotected) media zou ik hierbij mijden, daarbij zijn er te veel andere mogelijke problemen. Schrijf een uitgebreide doch duidelijke klachtomschrijving.
Topic: Trafo (11-3-2007 17:10:00)Een keer terug geweest voor reparatie, klacht kwam terug, weer terug en nieuw loopwerkje in gegaan, werkt nu goed.
Test en blijf testen totdat je een duidelijk reproduceerbaar probleem hebt gevonden, en stuur dan een probleem-CD mee met de speler. Schrijfbare of niet-CD (copyprotected) media zou ik hierbij mijden, daarbij zijn er te veel andere mogelijke problemen. Schrijf een uitgebreide doch duidelijke klachtomschrijving.
Een zinnige eerste test is een meting van de weerstand tussen de pinnen van de steker met de speler aan. De kast hoeft er niet eens voor open
Trafo's gaan vaker aan de primaire dan aan de secundaire kant stuk en in "dit soort" kleine transformatoren is vaak inwendig een thermische zekering opgenomen welke er een enkele keer uit gaan. Ter vergelijking heb ik net even gemeten bij een oude DN-1800, die meet zo primair 60 ohm.
Meet je bij jouw speler veel meer dan zit het (of in ieder geval een deel..) van het probleem dus primair en is de trafo verdacht.
Is dat echter in orde dan kun hem openschroeven en eens zien of de spanningen bij de stabilisatoren kloppen. In ieder geval is er +5 voor de ogica en een wat hogere, ws symmetrische, voeding voor het audiodeel. Is er wel spanning maar niet wat je zou verwachten dan zijn de diverse elco's de hoofdverdachten.
Topic: vermogen/weerstand (8-3-2007 11:25:00)Trafo's gaan vaker aan de primaire dan aan de secundaire kant stuk en in "dit soort" kleine transformatoren is vaak inwendig een thermische zekering opgenomen welke er een enkele keer uit gaan. Ter vergelijking heb ik net even gemeten bij een oude DN-1800, die meet zo primair 60 ohm.
Meet je bij jouw speler veel meer dan zit het (of in ieder geval een deel..) van het probleem dus primair en is de trafo verdacht.
Is dat echter in orde dan kun hem openschroeven en eens zien of de spanningen bij de stabilisatoren kloppen. In ieder geval is er +5 voor de ogica en een wat hogere, ws symmetrische, voeding voor het audiodeel. Is er wel spanning maar niet wat je zou verwachten dan zijn de diverse elco's de hoofdverdachten.
Versterkers zijn spanningsversterkers, spanningsbronnen zo je wilt.
De aangegeven impedanties (= weerstand, maar ook geldig bij wisselstroom en niet-ohmse belastingen als luidsprekers) van de belasting en vermogens geven eigenlijk aan hoeveel stroom de versterker kan leveren.
Een versterker met specificatie 10 W in 8 ohm moet 8.9 V uitgangsspanning bij 1.1 A (RMS-waarden) aan uitgangsstroom leveren. Halveren we nu de impedantie van de belasting naar 4 ohm dan blijft de uitgangsspanning van de versterker 8.9 V, maar de stroom verdubbeld tot 2.2 A. Het geleverde vermogen verdubbeld dan dus ook naar 20 W
De versterker moet die extra stroom natuurlijk wel daadwerkelijk kunnen leveren, om dat te specificeren geeft men het uitgangsvermogen van versterkers op voor verschillende belastingimpedanties.
Je kunt speakers in serie en/of parralel zetten en dan de resulterende imp. welke de versterker ziet berekenen alsof het weerstanden zijn.
Dit zijn het echter niet, de daadwerkelijke imp is afhankelijk van de frekwentie en vormt dus een grafiekje. Soms (subjes/ topjes op 1 kanaal) is dit van belang.
Topic: Problemen met Audacity (8-3-2007 11:05:00)De aangegeven impedanties (= weerstand, maar ook geldig bij wisselstroom en niet-ohmse belastingen als luidsprekers) van de belasting en vermogens geven eigenlijk aan hoeveel stroom de versterker kan leveren.
Een versterker met specificatie 10 W in 8 ohm moet 8.9 V uitgangsspanning bij 1.1 A (RMS-waarden) aan uitgangsstroom leveren. Halveren we nu de impedantie van de belasting naar 4 ohm dan blijft de uitgangsspanning van de versterker 8.9 V, maar de stroom verdubbeld tot 2.2 A. Het geleverde vermogen verdubbeld dan dus ook naar 20 W
De versterker moet die extra stroom natuurlijk wel daadwerkelijk kunnen leveren, om dat te specificeren geeft men het uitgangsvermogen van versterkers op voor verschillende belastingimpedanties.
Je kunt speakers in serie en/of parralel zetten en dan de resulterende imp. welke de versterker ziet berekenen alsof het weerstanden zijn.
Dit zijn het echter niet, de daadwerkelijke imp is afhankelijk van de frekwentie en vormt dus een grafiekje. Soms (subjes/ topjes op 1 kanaal) is dit van belang.
Pas hadden we op Co iemand met een gelijksoortig probleem, allicht heb je er iets aan. klik.
Topic: Bekabeling actieve speakers (6-3-2007 22:30:00)Gebruik af en toe ook een van onze actieve sets op deze manier (elektra verdelen in DJ meubel en icm combi-kabels), bevalt prima.
Interferentie lijkt in de praktijk geen issue, maar ik zou om er gerust op te zijn wel op letten dat de verbinding netjes gebalanceerd is.
We gebruiken wel gewone stopcontacten ipv powercon voor de uitgangen, dit omdat daar bij andere setups vaak draaitafels of CD spelers aangehangen worden ipv de speakers.
Topic: [DMX]5 polige kabel op 3 polige stekker (1-3-2007 13:47:00)Interferentie lijkt in de praktijk geen issue, maar ik zou om er gerust op te zijn wel op letten dat de verbinding netjes gebalanceerd is.
We gebruiken wel gewone stopcontacten ipv powercon voor de uitgangen, dit omdat daar bij andere setups vaak draaitafels of CD spelers aangehangen worden ipv de speakers.
@ Eerste vraag: Waar het om gaat is dat je voor de DMX data twee draden kiest die samen een getwist paar vormen.
Krimpkous in connectoren is idd wel fraai, maar ik doe het in (nc3*x) kabeldelen zowel voor hobby als op werk zelf niet. Heb er nooit problemen mee - als er iets kapot gaat is het de kabel zelf, niet de soldeerverbindingen.
Topic: LED Par??? (13-2-2007 12:03:00)Krimpkous in connectoren is idd wel fraai, maar ik doe het in (nc3*x) kabeldelen zowel voor hobby als op werk zelf niet. Heb er nooit problemen mee - als er iets kapot gaat is het de kabel zelf, niet de soldeerverbindingen.
Bij een bundel met een spectrum dat min of meer continue (filter) is of niet (RGB LED kleuren) is kan de kleur van de bundel er op het oog, op b.v. een wit vlak, er hetzelfde uit zien terwijl de spectra sterk verschillen.
Dit omdat ons oog maar drie golflengte-gebieden onderscheid.
Als je met die op het oog gelijke bundel echter een vlak gaat belichten dat zelf ook een kleur heeft kunnen er grote verschillen ontstaan.
Stel dat juist een golflengte-band van de LED's sterk geabsorbeerd worden, en de rest van het spectrum niet. Dan lijkt het oppervlak bij LED belichting van die golflengte donkerder, en bij een wat breder doorlopend spectrum niet.
Bij TL verlichting waarvan de meeste `kleuren' ook geen echt vlak spectrum hebben zie je dit effect regelmatig, het kan behoorlijke kleurverschillen opleveren.
Het lijkt me bij problemen moeilijk of niet te corrigeren, met name omdat er vaak meerdere gekleurde "vlakken" tegelijk moeten worden uitgelicht.
Topic: LED Par??? (12-2-2007 15:41:00)Dit omdat ons oog maar drie golflengte-gebieden onderscheid.
Als je met die op het oog gelijke bundel echter een vlak gaat belichten dat zelf ook een kleur heeft kunnen er grote verschillen ontstaan.
Stel dat juist een golflengte-band van de LED's sterk geabsorbeerd worden, en de rest van het spectrum niet. Dan lijkt het oppervlak bij LED belichting van die golflengte donkerder, en bij een wat breder doorlopend spectrum niet.
Bij TL verlichting waarvan de meeste `kleuren' ook geen echt vlak spectrum hebben zie je dit effect regelmatig, het kan behoorlijke kleurverschillen opleveren.
Het lijkt me bij problemen moeilijk of niet te corrigeren, met name omdat er vaak meerdere gekleurde "vlakken" tegelijk moeten worden uitgelicht.
Volgens mij maken de kleurfilters voor gewone parren een enorm verschil voor het redement, zeker bij kleuren richting de blauwe kant van het spectrum. LED's zullen dan sterk in het voordeel zijn.
Gebruiken zelf nog geen LED's, hebben gewone parren in bijna alle soorten en maten er is wel een plan er als experiment wat betaalbare `LED parren' bij te nemen, eigen ervaring in de eigen situatie zegt toch het meest over voor- en nadelen.
Topic: Stage Accompany monitoren, wie heeft er wat meer info ? (11-2-2007 12:38:00)Gebruiken zelf nog geen LED's, hebben gewone parren in bijna alle soorten en maten er is wel een plan er als experiment wat betaalbare `LED parren' bij te nemen, eigen ervaring in de eigen situatie zegt toch het meest over voor- en nadelen.
Ah, dan zit de geschiedenis toch wat anders. Het een en ander geeft hits op o.a. het mfbfreaks forum, waar HiFi speakers met deze unit genoemd worden uit latere jaren.
Heb als klein Aartje een set Philips unit's irl gezien welke toen getest werden voor toepassing in een bestaand systeem. Daar is niets uit voortgekomen.
Topic: Stage Accompany monitoren, wie heeft er wat meer info ? (7-2-2007 19:31:00)Heb als klein Aartje een set Philips unit's irl gezien welke toen getest werden voor toepassing in een bestaand systeem. Daar is niets uit voortgekomen.
Bij mijn weten heeft Philips van deze driver alleen een klein aantal prototypen gemaakt, welke goed waren voor HiFi begrippen maar niet zo veel beter als bestaande oplossingen dat het de hoge prijs rechtvaardigde.
SA heeft het ontwerp toen overgenomen en met veel succes aangepast aan hun toepassing. Het lijkt me niet ondenkbaar dat de productie van meer high-tech onderdelen als het ribbon elders is gebleven.
Topic: Speakon kabels (5-2-2007 11:45:00)SA heeft het ontwerp toen overgenomen en met veel succes aangepast aan hun toepassing. Het lijkt me niet ondenkbaar dat de productie van meer high-tech onderdelen als het ribbon elders is gebleven.
Het vermogen lijkt me niet zo relevant, de speakerimp en de afstand wel. Ze bepalen samen het percentage verlies.
Topic: Shure SM58 aansluiting op PC (22-1-2007 14:12:00)Voor ongeveer hetzelfde geld is er ook de ESI Maya 44, dat is een 4 in 4 out kaart met 6.3mm TRS jack connectoren, 1 set ingangen is dmv een relais om te schakelen naar een sy microfooningang met fantoom. Weliswaar intern, maar bevalt hier prima
Topic: Martin Roboscan 812 (21-1-2007 15:46:00)Hoe bedoel je dat ?
Het zijn prima dingen, er hangen er hier al een jaar of tien vier en we hebben er weinig problemen mee.
Of een set van vier nu nog zo een bedrag waard is zou ik niet durven zeggen omdat ik de tegenwoordige vergelijkbare producten niet goed ken, maar vermits ze technisch 100% zijn en de lampen (welke ? er is wat te kiezen bij de 812) nog flink wat uren te gaan hebben lijkt het me geen rare prijs.
Topic: Showtec T4 balk met problems (16-1-2007 19:00:00)Het zijn prima dingen, er hangen er hier al een jaar of tien vier en we hebben er weinig problemen mee.
Of een set van vier nu nog zo een bedrag waard is zou ik niet durven zeggen omdat ik de tegenwoordige vergelijkbare producten niet goed ken, maar vermits ze technisch 100% zijn en de lampen (welke ? er is wat te kiezen bij de 812) nog flink wat uren te gaan hebben lijkt het me geen rare prijs.
Die parasieten heb je altijd.
Maar zelfs als er door een netfilter zonder PE 0.1 mA naar 115V `geparasiteerd' wordt (waarde toevallig ooit zelf gemeten) blijf je binnen de specs van de meeste tranceivers, 0.1 mA in de 12k ingangsimp geeft slechts 1.2 V CM.
Maar zelfs als er door een netfilter zonder PE 0.1 mA naar 115V `geparasiteerd' wordt (waarde toevallig ooit zelf gemeten) blijf je binnen de specs van de meeste tranceivers, 0.1 mA in de 12k ingangsimp geeft slechts 1.2 V CM.