Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van X-PLOSION
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 110 bijdrage(n) van X-PLOSION (Pagina: 5 van 6)
Topic: Prolyte X30D: Oude en nieuwe koppelingen? (30-10-2009 15:37:00)Ik weet niet of het waar is, maar ik heb een verhaal gehoord dat de CEO Glenn Roggeman van AED-Rent dit merk zou opgericht hebben, omdat hij van plan was ook een MH fabriek op te starten. Echter is diene daar snel van afgestapt, en daardoor zouden er niet veel van die spica 250 geproduceerd zijn..
Is het een fabel, of een deel juist verhaal.. geen enige idee van, dus ga er mij ook niet voor uitspreken.
Wat is wel vond is dat de spica 250 mooi oogde langs de buitenkant, echter de bedrading intern, daar was steeds ferm op bespaard. Kabelbomen stonden vaak zeer strak (koper zal duur gestaan hebben in die tijd)Topic: 5 stars mac 250 spica probleem (19-10-2009 14:22:00)
Overigens is een strobo die tegen een spatje bier kan wel handig!
Je weet maar nooit.Heb vroeger op verhuurfirma gewerkt (onderhoud en herstellingen aan Martin maccen en Atomics)
En door atomics buiten te hangen, waren er enkelen defect geraakt, en dat was dus de printplaat!
Je zal NIETS verbrand ofzo, en toch deed de strobo gewoon niets!Topic: Defecte ontsteking gasontladingslamp (25-9-2009 16:21:00)
Vanaf minste spatje er inkomt door de luchtopeningen achteraan maakt dit kortsluiting op de PCB, en enige oplossing dan is nieuwe PCB kopen, en die kosten veel!!!Bedoel je niet Tom (Cyberdance)?Idd Pimmo! Dank voor de rechtzetting Topic: stroboscoop: Hungaroflash of Martin atomic? (24-9-2009 17:29:00)In Preston Palace hangt er wel eentje boven het zwembad in het tropisch zwemparadijs. Is daar niet echt droge lucht en toch werkt ie prima.Denk dat Frank bedoelt dat deze niet tegen spatjes kan.
Vanaf minste spatje er inkomt door de luchtopeningen achteraan maakt dit kortsluiting op de PCB, en enige oplossing dan is nieuwe PCB kopen, en die kosten veel!!!
MAAR... Misschien kan je nu een Martin Atomic snel en makkelijk opnieuw repareren, door een PCB te kopen van HQ Power (enkel indien PCB's identiek zijn!
En dan nog moet de PCB van HQ een pak goedkoper zijn dan de Martin PCB uiteraard.
Iemand de 2 printplaten al naast elkaar gezien qua opbouw? Dus niet merken van componenten.Topic: stroboscoop: Hungaroflash of Martin atomic? (23-9-2009 18:40:00)
Had het toevallig vorige week nog met iemand over de HQ versie. Die schijnt inderdaad identiek te zijn op 2 of 3 dingetjes na (andere plek voor zekeringhouder etc). Hij schijnt zelfs uit dezelfde fabriek als de martin's te rollen. Als het goed is krijg ik er binnenkort eentje om te testen en te vergelijken met een atomic.Wie weet staat er op die print plaat erin dan ook geen "martin" merk of typeteken op! Want op eerste zicht staan de leds en XLR chassis delen op identieke plaats en ook de 2 dip switchen blokken.
Want je hebt 1 grote dip blok voor je adres en 1 kleine voor type van sturing (1 2 of 4 kanaals of detonator)
Awel het zou mij niet verbazen als de printen gewoon identiek zijn!
Martin zal dan wel idd een meer restwaarde hebben, maar dacht dat de HQ toch +/- 150 a 200 euro goedkoper was (of zou toch mogen zijn )
Zo te zien is die plastic koppeling gewoon alu vanbinnen. Misschien is deze enkel iets kleiner omdat er plastic jasje om zit, en misschien hebben ze dat ontwikkeld omdat die eitjes niet of minder snel vast komen te zitten?
Ik denk dat het die richting een oplossing kan bieden.
Topic: Defecte printplaat Showtec PIXIE of MEX-150 ( moving head ) (26-10-2009 20:02:00)Ik denk dat het die richting een oplossing kan bieden.
Deze kopjes doen me denken aan de giantjes van studio due. Ook die zijn niet meer nieuw te verkrijgen denk ik.
Wat je eventueel kan doen is de TD van Highlite even contacteren, en het probleem aan hun uitleggen. Aan de print zelf kan je nauwelijks iets zien wat er mis aan is!
Maar ik denk dat je een slecht contact hebt of onderbreking in het DMX gedeelte van je print.
Uw solderingen zijn op eerste zicht ook niet zo glanzend meer.
Dus (enkel indien je er geschikte bout voor hebt en handig bent) zou ik alle contactjes eens opnieuw solderen (duurt 2 sec / soldering)
en er overal een zeer klein beetje verse tin bij doen.
En da dit gedaan te hebben nog eens te proberen. Indien je een slecht contactje had en er geen IC's defect zijn, dan zal de print na deze ingreep zijn werk weer doen. En zoniet, dan moet je een electronicus of TD van fabrikant / invoerder vragen.
Misschien heb je nog een kans dat deze printen alsnog te leveren zijn.
Topic: Hazer gezocht: budget max. 800,- (24-10-2009 11:34:00)Wat je eventueel kan doen is de TD van Highlite even contacteren, en het probleem aan hun uitleggen. Aan de print zelf kan je nauwelijks iets zien wat er mis aan is!
Maar ik denk dat je een slecht contact hebt of onderbreking in het DMX gedeelte van je print.
Uw solderingen zijn op eerste zicht ook niet zo glanzend meer.
Dus (enkel indien je er geschikte bout voor hebt en handig bent) zou ik alle contactjes eens opnieuw solderen (duurt 2 sec / soldering)
en er overal een zeer klein beetje verse tin bij doen.
En da dit gedaan te hebben nog eens te proberen. Indien je een slecht contactje had en er geen IC's defect zijn, dan zal de print na deze ingreep zijn werk weer doen. En zoniet, dan moet je een electronicus of TD van fabrikant / invoerder vragen.
Misschien heb je nog een kans dat deze printen alsnog te leveren zijn.
Van de Magnum Hazer weet ik het niet vanbuiten. Lang geleden dat ik nog bij EVDV ben gaan shoppen. Maar de 24/7 is idd al enige tijd uit productie. Ik dacht zelfs dat die al uit productie was VOOR de 2500Hz is uitgekomen.
Topic: Hazer gezocht: budget max. 800,- (22-10-2009 20:19:00)Maar de 24/7 zou gevoelige pompjes hebben qua interne opbouw. En zeer fijne mist creeëren met de 2500HZ is echt geen probleem, de fan gaat steeds volledige kracht en het debiet van de haze zet je op minimaal, zo is de "rook" amper zichtbaar is het net of er enkele sigaretjes roken...
Ik ken mensen die de 24/7 al meermaals kwijt waren door defect pompen. Bij de 2500Hz zou dat beter geconstrueerd en betere onderdelen bevatten. De AB van de 2500HZ zit bij de machine bijgeleverd , dus het is geen extra kost. En zo duur is die dmx interface ook niet zodus. Kost nog geen €100.
Aleja, wij hebben de 2500Hz vanaf die uit was in gebruik (bij evdv hebben wij de allereerste gekocht!!)
En nog geen enkel probleem gehad.
Zodus, ik ben echt enorm tevreden van dat toestel.
Topic: Hazer gezocht: budget max. 800,- (22-10-2009 10:58:00)Ik ken mensen die de 24/7 al meermaals kwijt waren door defect pompen. Bij de 2500Hz zou dat beter geconstrueerd en betere onderdelen bevatten. De AB van de 2500HZ zit bij de machine bijgeleverd , dus het is geen extra kost. En zo duur is die dmx interface ook niet zodus. Kost nog geen €100.
Aleja, wij hebben de 2500Hz vanaf die uit was in gebruik (bij evdv hebben wij de allereerste gekocht!!)
En nog geen enkel probleem gehad.
Zodus, ik ben echt enorm tevreden van dat toestel.
Wij zelf hebben de Martin Magnum 2500HZ in gebruik.
De Martin haze vloeistof is bijna identiek van prijs dan de bekende ZR mix. Scheelt bijna niets.
De 2500Hz is ook echt wel enorm zuinig in verbruik van vloeistof.
Ingebouwde tank zal bijna 2.5 liter zijn dacht ik, en daar moet ge echt zot mee doen dat op 6-8 uren op te krijgen. Ons is dat nog niet gelukt in ieder geval. En diene staat soms gans de avond dan op lichte stand te hazen continu.
Ik zou geen echte hazer nemen wegens de dure vloeistof, en het hinderlijk lawaai.
De Magnum 2500Hz hoor je ook wel draaien (ventilator), maar zo echt veel lawaai is dat niet aangezien er toch ook muziek op staat he!
Wij zijn echt enorm te spreken over de 2500Hz hoor! Zeker moet je dan ook de DMX kaart in optie bijkopen. Dan stuur je uw hazer met 1 dmx ch aan. In te stellen via dip switches. Kaart komt nog niet op €100 zodus.
En het is een zeer mooie uitbreiding voor z'n geld!
Topic: 5 stars mac 250 spica probleem (19-10-2009 15:27:00)De Martin haze vloeistof is bijna identiek van prijs dan de bekende ZR mix. Scheelt bijna niets.
De 2500Hz is ook echt wel enorm zuinig in verbruik van vloeistof.
Ingebouwde tank zal bijna 2.5 liter zijn dacht ik, en daar moet ge echt zot mee doen dat op 6-8 uren op te krijgen. Ons is dat nog niet gelukt in ieder geval. En diene staat soms gans de avond dan op lichte stand te hazen continu.
Ik zou geen echte hazer nemen wegens de dure vloeistof, en het hinderlijk lawaai.
De Magnum 2500Hz hoor je ook wel draaien (ventilator), maar zo echt veel lawaai is dat niet aangezien er toch ook muziek op staat he!
Wij zijn echt enorm te spreken over de 2500Hz hoor! Zeker moet je dan ook de DMX kaart in optie bijkopen. Dan stuur je uw hazer met 1 dmx ch aan. In te stellen via dip switches. Kaart komt nog niet op €100 zodus.
En het is een zeer mooie uitbreiding voor z'n geld!
Ik vraag me vaak af hoe je een MH repareert als de fabrikant niet meer bestaat. Zijn kabelbomen dat zo standaard? Of onderdelen?
Ik heb ooit 2 mac 250 gehad van Martin dan, en ook met ene mac viel ik van het ene probleem in het andere. Dus over Martin ben ook niet echt enorm te spreken.
En ze waren nochtans zeer proper vanbinnen, en kregen zeer vaak onderhoud in zowel kop als base!
Topic: 5 stars mac 250 spica probleem (19-10-2009 15:22:00)Ik heb ooit 2 mac 250 gehad van Martin dan, en ook met ene mac viel ik van het ene probleem in het andere. Dus over Martin ben ook niet echt enorm te spreken.
En ze waren nochtans zeer proper vanbinnen, en kregen zeer vaak onderhoud in zowel kop als base!
Victor schreef:
Was dit niet gewoon destijds het zoveelste product uit de Robe fabrieken, net als de Movitec en Futurelight spots?Is het een fabel, of een deel juist verhaal.. geen enige idee van, dus ga er mij ook niet voor uitspreken.
Wat is wel vond is dat de spica 250 mooi oogde langs de buitenkant, echter de bedrading intern, daar was steeds ferm op bespaard. Kabelbomen stonden vaak zeer strak (koper zal duur gestaan hebben in die tijd)
Idd de titel mac 250 ...
Moving head merk is 5 star en type is de spica 250 he.
Zijn geen top heads, maar als ze hun werk doen , doen ze het wel goed, mooie lichtoutput ook.
Enkel na lange stilstand hebben ze vaak hun opstartkuren he.
Maar ben blij dat deze head van jou weer tip top werkt dan!
Topic: Qsc, hpr serie. (18-10-2009 18:43:00)Moving head merk is 5 star en type is de spica 250 he.
Zijn geen top heads, maar als ze hun werk doen , doen ze het wel goed, mooie lichtoutput ook.
Enkel na lange stilstand hebben ze vaak hun opstartkuren he.
Maar ben blij dat deze head van jou weer tip top werkt dan!
Ik heb de HPR 151i subwoofer in combinatie met 2x HPR 122i in gebruik voor discobarwerk.
Voor kleinere feesten gebruik ik enkel de topkasten, voor grotere zalen en ruimten zet ik de baskast erbij.
De 15" baskast is echt ideaal voor bij de 12" topkasten.
Momenteel heb ik 1 baskast in gebruik, maar momenteel is dat echt meer dan voldoende voor ons.
En compleet klinkt dat echt zuiver, ook als dat luid staat.
Wel best indien 1 bas en 2 toppen de full range door te lussen aan den bas en de top kast dan in top stand zetten ipv fullrange.
Baskast heeft ook low cut filter uitgang, maar diene is meer om andere versterkers mee te gaan aansturen zeiden techniekers me.
En ik heb ze nu ongeveer 1 jaar en heb er nog geen problemen mee gehad.
Ik weet niet wat ze nu nog kosten de HPR reeks van QSC, maar iemand zei dat de baskast 18" tov de 15" slechts €100 zou schelen?
Bij mijn weten zijn de prijzen 1199 euro voor de 15" baskast en 1599 voor de 18" versie.
Dat zijn richtprijzen die ik doorkreeg 1 jaar geleden.
Voor de tops was dat:
HPR 122i €999
HPR 152i €1199
HPR 153i €1499
Zijn richtprijzen 1 jaar geleden te België .
Topic: 5 stars mac 250 spica probleem (18-10-2009 18:22:00)Voor kleinere feesten gebruik ik enkel de topkasten, voor grotere zalen en ruimten zet ik de baskast erbij.
De 15" baskast is echt ideaal voor bij de 12" topkasten.
Momenteel heb ik 1 baskast in gebruik, maar momenteel is dat echt meer dan voldoende voor ons.
En compleet klinkt dat echt zuiver, ook als dat luid staat.
Wel best indien 1 bas en 2 toppen de full range door te lussen aan den bas en de top kast dan in top stand zetten ipv fullrange.
Baskast heeft ook low cut filter uitgang, maar diene is meer om andere versterkers mee te gaan aansturen zeiden techniekers me.
En ik heb ze nu ongeveer 1 jaar en heb er nog geen problemen mee gehad.
Ik weet niet wat ze nu nog kosten de HPR reeks van QSC, maar iemand zei dat de baskast 18" tov de 15" slechts €100 zou schelen?
Bij mijn weten zijn de prijzen 1199 euro voor de 15" baskast en 1599 voor de 18" versie.
Dat zijn richtprijzen die ik doorkreeg 1 jaar geleden.
Voor de tops was dat:
HPR 122i €999
HPR 152i €1199
HPR 153i €1499
Zijn richtprijzen 1 jaar geleden te België .
Tsja de 5star moving heads type spica 250 (hebben NIETS met mac te maken!!) die zijn gewoon veel te snel op de markt gesmeten in de tijd en daardoor dat ook 5star nooit een echte merknaam is geworden. AED rent heeft deze nog gehad, maar daar waren ook niets dan softwarematige problemen mee. Maar als de head het doet met de lamp uit, en het niet doet met de lamp aan, das een teken dat diene software een lamp on commando detecteert en geen lamp on commando feedback krijgt. Dus ik zou eens zien naar de lampsensor en dieze bedrading nalopen tot op de main print.
Die sensors willen door de hitte wel eens stuk gaan.
Topic: Updaten phantom 250 (4-10-2009 20:54:00)Die sensors willen door de hitte wel eens stuk gaan.
Als het gaat om de echt mini moving headjes ok dan, die zet je weg of dank je af of verkoop je, maar een msd250 versie als de phantom is toch al min of meer een professioneel toestel mag ik aannemen he? En de eerste of 2e verie zou dan toch aanpasbaar moeten zijn he, al is het gans die printplaat veranderen, maar stel als je nu 20 stuks van eerste generatie hebt, en je wil er 10 of 20 bijkopen ...
Ik neem aan dat er tegenwoordig met de crisis ook verhuurbedrijven zijn die goedkopere merken aanbieden dus ook goedkoop in verhuur he?
Topic: Updaten phantom 250 (3-10-2009 14:49:00)Ik neem aan dat er tegenwoordig met de crisis ook verhuurbedrijven zijn die goedkopere merken aanbieden dus ook goedkoop in verhuur he?
Enorm raar dat deze niet up te daten zijn ...
Ook de pcb borden zijn dan niet uitwisselbaar ofzo?
Dat is echt wel een ferm MIN-punt van showtec vind ik!
Topic: Updaten phantom 250 (1-10-2009 21:02:00)Ook de pcb borden zijn dan niet uitwisselbaar ofzo?
Dat is echt wel een ferm MIN-punt van showtec vind ik!
Ja de mensen van highlite zijn denk ik de enigen die je kunnen helpen.
Kan zijn dat ze dat via pc kunnen doen zoals bij martin, kan ook zijn dat de eprom wordt vervangen.
Topic: Martin 2518 (1-10-2009 21:00:00)Kan zijn dat ze dat via pc kunnen doen zoals bij martin, kan ook zijn dat de eprom wordt vervangen.
Volgens mij is dat geen RS-232 connector, maar dient die om 2x een 2518 controller door te lussen en zo dus 144 kanalen aanstuurbaar maken ipv 72.
Heb ook een 2518 icm met 4 pro 812 scans en een geni FL-2000D strobo. Werkt enorm goed, en nog nooit problemen mee gehad! Enkel bewegingsmacros of een pan tilt fade timer mis ik enorm aan de 2518!
Topic: Defecte ontsteking gasontladingslamp (27-9-2009 17:22:00)Heb ook een 2518 icm met 4 pro 812 scans en een geni FL-2000D strobo. Werkt enorm goed, en nog nooit problemen mee gehad! Enkel bewegingsmacros of een pan tilt fade timer mis ik enorm aan de 2518!
Er bestaat ook een zeer kleine kans dat de lampen van een slechte batch afkomstig zijn. Zo had ook GE in par lampen eens een produktiefout. Maar hoe je dat moet gaan aantonen is me ook een raadsel.
Deze lampen 150W heb ikzelf nog nooit gezien / gebruikt.
Ik dacht van probeer eens een MSD versie in 150W maar die lampvoet is anders en past dus niet.
Deze lampvoet (ik dacht G12) is ook gebruikt in de nieuwere martin reeksen voor de CDM-t lampen van Philips. Deze lampen heb je met G12 voet in 35, 70 en 150 watt.
Die hun gasbolletje is nu een recht kokertje geworden. Deze lampen zijn voor de rest qua branden identiek? Gebruiken dus ook een ballast smoorspoel en ook een ignittor. Deze componen ballast en ignittor zijn voor alle halogeen metaal halide lampen 100% identiek (enkel het vermogen moet overeen komen uiteraard!!!!)
Dus ik zou zeggen, als de HSD lampen echt zo snel stuk gaan, probeer dan eens een nieuwe HSD lamp aangezien je de branduren er niet van weet. Ze zien er vrij nieuw uit in feite. Ook kunnen je binnenste draden afgebroken zijn dat deze hevige schokken gekregen hebben in brandende / hete toestand ?
Iemand een idee of de CDM-t van Philips geen optie is? Die branden 6000h en zijn vaak gebruikt als hevig wit licht in etalages.
Topic: stroboscoop: Hungaroflash of Martin atomic? (25-9-2009 16:27:00)Deze lampen 150W heb ikzelf nog nooit gezien / gebruikt.
Ik dacht van probeer eens een MSD versie in 150W maar die lampvoet is anders en past dus niet.
Deze lampvoet (ik dacht G12) is ook gebruikt in de nieuwere martin reeksen voor de CDM-t lampen van Philips. Deze lampen heb je met G12 voet in 35, 70 en 150 watt.
Die hun gasbolletje is nu een recht kokertje geworden. Deze lampen zijn voor de rest qua branden identiek? Gebruiken dus ook een ballast smoorspoel en ook een ignittor. Deze componen ballast en ignittor zijn voor alle halogeen metaal halide lampen 100% identiek (enkel het vermogen moet overeen komen uiteraard!!!!)
Dus ik zou zeggen, als de HSD lampen echt zo snel stuk gaan, probeer dan eens een nieuwe HSD lamp aangezien je de branduren er niet van weet. Ze zien er vrij nieuw uit in feite. Ook kunnen je binnenste draden afgebroken zijn dat deze hevige schokken gekregen hebben in brandende / hete toestand ?
Iemand een idee of de CDM-t van Philips geen optie is? Die branden 6000h en zijn vaak gebruikt als hevig wit licht in etalages.
Frank76 schreef:
Maar vocht is echt iets anders dan spatjes.Overigens is een strobo die tegen een spatje bier kan wel handig!
Je weet maar nooit.
En door atomics buiten te hangen, waren er enkelen defect geraakt, en dat was dus de printplaat!
Je zal NIETS verbrand ofzo, en toch deed de strobo gewoon niets!
Beste,
Dat de lamp opstart, dat is het teken dat zowel de ignitor (ontsteker / starter) alsook ballest in orde zijn.
Wat bedoel je dat anode en kathode zwart zijn? Bedoel je lamppinnen (lampvoet)?
En welke draden zijn afgebroken?
Dat de lamp na enkele minuten opwarmen uitvalt en nadien (na even afkoelen weer start) en zo die cyclus herhaald kan gewoon aangeven dat de lamp versleten is, dat het gas in de lamp dus niet stabiel meer brand.
Ook kan het zijn dat je in de lampvoet een slecht contact hebt.
Moest ik van jou zijn, dan zou ik de lampvoeten eens goed bekabelen, en nazien of de lamp zeer goed contact maakt.
Desnoods nieuwe lampvoet steken. En als de lamp blijft pinken dan kan je dat eens proberen met een nieuwe lamp.
Maar als ballest of ignitor defect zijn, dan zou je lamp zelfs niet aangaan.
Eventueel fotos van lamp / bedrading ?
Grts
Topic: stroboscoop: Hungaroflash of Martin atomic? (24-9-2009 23:49:00)Dat de lamp opstart, dat is het teken dat zowel de ignitor (ontsteker / starter) alsook ballest in orde zijn.
Wat bedoel je dat anode en kathode zwart zijn? Bedoel je lamppinnen (lampvoet)?
En welke draden zijn afgebroken?
Dat de lamp na enkele minuten opwarmen uitvalt en nadien (na even afkoelen weer start) en zo die cyclus herhaald kan gewoon aangeven dat de lamp versleten is, dat het gas in de lamp dus niet stabiel meer brand.
Ook kan het zijn dat je in de lampvoet een slecht contact hebt.
Moest ik van jou zijn, dan zou ik de lampvoeten eens goed bekabelen, en nazien of de lamp zeer goed contact maakt.
Desnoods nieuwe lampvoet steken. En als de lamp blijft pinken dan kan je dat eens proberen met een nieuwe lamp.
Maar als ballest of ignitor defect zijn, dan zou je lamp zelfs niet aangaan.
Eventueel fotos van lamp / bedrading ?
Grts
pimmo schreef:
X-PLOSION schreef:
Denk dat Frank bedoelt dat deze niet tegen spatjes kan.Vanaf minste spatje er inkomt door de luchtopeningen achteraan maakt dit kortsluiting op de PCB, en enige oplossing dan is nieuwe PCB kopen, en die kosten veel!!!
Frank76 schreef:
CyberDance schreef:
Zolang je maar in het achterhoofd houdt dat er 1 ding is waar ze gewoon echt niet tegenkunnen en dat is vocht.Vanaf minste spatje er inkomt door de luchtopeningen achteraan maakt dit kortsluiting op de PCB, en enige oplossing dan is nieuwe PCB kopen, en die kosten veel!!!
MAAR... Misschien kan je nu een Martin Atomic snel en makkelijk opnieuw repareren, door een PCB te kopen van HQ Power (enkel indien PCB's identiek zijn!
En dan nog moet de PCB van HQ een pak goedkoper zijn dan de Martin PCB uiteraard.
Iemand de 2 printplaten al naast elkaar gezien qua opbouw? Dus niet merken van componenten.
CyberDance schreef:
Atomics zijn prima apparaten. Zolang je maar in het achterhoofd houdt dat er 1 ding is waar ze gewoon echt niet tegenkunnen en dat is vocht.Had het toevallig vorige week nog met iemand over de HQ versie. Die schijnt inderdaad identiek te zijn op 2 of 3 dingetjes na (andere plek voor zekeringhouder etc). Hij schijnt zelfs uit dezelfde fabriek als de martin's te rollen. Als het goed is krijg ik er binnenkort eentje om te testen en te vergelijken met een atomic.
Want je hebt 1 grote dip blok voor je adres en 1 kleine voor type van sturing (1 2 of 4 kanaals of detonator)
Awel het zou mij niet verbazen als de printen gewoon identiek zijn!
Martin zal dan wel idd een meer restwaarde hebben, maar dacht dat de HQ toch +/- 150 a 200 euro goedkoper was (of zou toch mogen zijn )