Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Tuneboy
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 42 bijdrage(n) van Tuneboy (Pagina: 2 van 3)
Topic: Hoe sluit ik m'n terratec-geluidskaart aan op m'n Behringer monitoren? (8-9-2006 09:45:00)
De orginele versie, dus niet de james holden dub remix :P
deze plaat doet t in elk geval goed bij de filmpjes van kates playground (dont ask)Bij Kate kan je inderdaad ook nog wel wat inspiratie halen, of ken je die niet;-p
Ook de muziek uit de begische VTM-serie Matroesjka's lijkt me zeer geschikt, vermits deze over strippen gaat... Denk dat die van de "Sneaker Pimps" is.
Ook smack My Bitch Up lijkt me wel leuk, maar dan moeten ze al wel een aardig stukje kunnen paaldansen vind ik;-pTopic: Nieuwe dj software in ontwikkeling! (28-8-2006 22:57:00)
maar waarom geen CD-spelers?
of produce je zelf en wil je recht van je HDD afspelen?O ja (ook ff off), de betere vraag zou zijn... "waarom WEL cd-spelers?". Want je hebt met een cd-speler toch al niet meer de 'voeling' met de muziek die je bij vinyl hebt, en zoals al gezegd, met een pc kan je heel erg snel een nummer kiezen uit je uitgebreide muziekcollectie.
Sorry als hierover al een topic bestond, dan hou ik nu mijn mondTopic: Behringer FCA-202 (20-6-2006 21:24:00)Om trug effe on-topic te komen ;-p
Ik ben dus trotse bezitter van een setje Behringer 2031A's (studio monitors dus) en mijn ervaring is toch dat ze uitstekend fungeren als "hifi"-speakers. De verschillen die hier al aangehaald zijn kloppen wel, ELKE frequentie is even duidelijk aanwezig terwijl sommige mensen eigenlijk enkel met rommelige basfrequenties tevreden zijn. Met Monitors ben je zekerder dat je iets goeds in handen zal hebben daar deze nooit ECHT slecht zullen klinken, er is tenslotte moeite gedaan om het geluid neutraal te maken en neutraal zou toch altijd hetzelfde moeten klinken.
Wil je het uiterste uit je speakers halen van kwaliteit is de sweet-spot heel belangrijk. Dat is de plaats in de kamer waar je geluid het beste klinkt. Bij studio monitors zal dit maar een hele kleine plaats zijn, terwijl er bij "Hifi" toch meer gezorgd zal worden voor een ruime spreiding. Klinkt het geluid SLECHT buiten deze sweet-spot? Nee, helemaal niet! Soms kan je het geluid van studio monitors zelfs aangenamer maken (lees: meer op hifi gericht, minder op juistheid) door ze van je weg te draaien, of in de uithoeken van de kamer te zetten enzo...
Er zijn (zoals ookal eerder vermeld) nog vele verschillen tussen studio-monitors en huiskamer speakers maar deze komen steeds op hetzelfde neer: dat de studio's zo strak en juist mogelijk zijn, en de huiskamers zo angenaam mogelijk.
Wil je nieuwe dingen ontdekken in liedjes en films die je al lang kent en wil je een natuurgetrouwe weergave van je geluid? Ga dan voor studio monitors, zeker als je ook bezig bent met producen of mixen. Wil je gewoon een goed geluid dat leker klinkt in jouw oren? ga dan voor Hifi, maar luister dan wel eerst aandachtig voor je koopt, want wat voor de een lekker klinkt, klinkt voor jouw misschien als ****** ;-p
Hier heb ik ook ooit problemen mee gehad, en HEEL VEEL over gezocht. Het enige wat mij hielp is steeds een Ground Loop Isolator bij de hand hebben. Dit dingetje kost niet veel, en telkens je dan ergens last hebt van brom, deze ertussen hangen. Als je geen brom hebt, er niet tussen hangen want dan kan dit weer de oorzaak worden van brom (begrijp er zelf ook niet veel van). Zoek dus maar even in de webshop en probeer het uit... en je zal zien. Voor het geld moet je het niet laten...
Die Behringers vragen blijkbaar echt om een gebalanceerde uitgang, maar niet alle geluidskaarten hebben dit spijtig genoeg. En ik ga je nu ook niet aanraden meteen weer een nieuwe te kopen, aangezien je deze net gekocht hebt.
Topic: Stripmuziek (8-9-2006 09:37:00)Die Behringers vragen blijkbaar echt om een gebalanceerde uitgang, maar niet alle geluidskaarten hebben dit spijtig genoeg. En ik ga je nu ook niet aanraden meteen weer een nieuwe te kopen, aangezien je deze net gekocht hebt.
Dacide schreef:
breath on me - britney spears..De orginele versie, dus niet de james holden dub remix :P
deze plaat doet t in elk geval goed bij de filmpjes van kates playground (dont ask)
Ook de muziek uit de begische VTM-serie Matroesjka's lijkt me zeer geschikt, vermits deze over strippen gaat... Denk dat die van de "Sneaker Pimps" is.
Ook smack My Bitch Up lijkt me wel leuk, maar dan moeten ze al wel een aardig stukje kunnen paaldansen vind ik;-p
Over de DjDecks interface kan ik wel 2 dingen kwijt:
1) Skinnen is mogelijk MAAR dat hoeft niet te willen zeggen dat je daar zelf tijd moet insteken, er is op het djdecks-forum immers al vaak iets leuks gepost, hou deze dus in het oog voor nieuwe skins, en vraag zelf aan de skinners of ze jouw ideeen niet willen implementeren in hun skins. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik nog steeds gebruiker ben van de originele skin en daar zeer goed mee kan werken.
2) De bruikbaarheid en het "op de juiste plaats staan" van alles heeft veel te maken met wat je gewend bent, EN of je zo veel mogelijk het toetsenbord of een externe controller gebruikt... Dan maakt het immers weinig uit waar de knopjes op je scherm staan.
Er is nog verbetering mogelijk, maar ik gebruik djdecks al van bij het prille begin en het is van NIETS, opgeklommen naar 1 van de betere programma's op de markt, dus wie weet wat de toekomst brengt...
Topic: waarom parren? (19-7-2006 16:24:00)1) Skinnen is mogelijk MAAR dat hoeft niet te willen zeggen dat je daar zelf tijd moet insteken, er is op het djdecks-forum immers al vaak iets leuks gepost, hou deze dus in het oog voor nieuwe skins, en vraag zelf aan de skinners of ze jouw ideeen niet willen implementeren in hun skins. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik nog steeds gebruiker ben van de originele skin en daar zeer goed mee kan werken.
2) De bruikbaarheid en het "op de juiste plaats staan" van alles heeft veel te maken met wat je gewend bent, EN of je zo veel mogelijk het toetsenbord of een externe controller gebruikt... Dan maakt het immers weinig uit waar de knopjes op je scherm staan.
Er is nog verbetering mogelijk, maar ik gebruik djdecks al van bij het prille begin en het is van NIETS, opgeklommen naar 1 van de betere programma's op de markt, dus wie weet wat de toekomst brengt...
Inderdaad, heb wat foto's teruggezien uit illusion en is me nu pas opgevallen dat daar wel parren hangen. veel indruk zullen ze op mij dan toch niet gemaakt hebben tussen al die andere effecten, en volgens mij konden ze daar makkelijk zonder parren, maar dan met wat extra scans of MH's.
Blij dat we weten dat het 54 ipv 55 mm was, een wereld van verschil ;-p
Topic: waarom parren? (16-7-2006 11:57:00)Blij dat we weten dat het 54 ipv 55 mm was, een wereld van verschil ;-p
oh, ik dacht dat hier met d.i.s.c.o., de muziek uit de jaren 70 bedoeld werd... En daar hoorde volgens mij dus inderdaad parren bij om die oude sfeer te behouden.
Over theaterlicht weet ik (spijtig genoeg) inderdaad helemaal niets, maar dit blijft een newbie-topic om een reden he;-)
Topic: waarom parren? (15-7-2006 20:38:00)Over theaterlicht weet ik (spijtig genoeg) inderdaad helemaal niets, maar dit blijft een newbie-topic om een reden he;-)
Ik heb ook nooit beweerd dat er geen nut meer is voor parren he!
DISCO zonder parren is inderdaad als een cowboy zonder hoed, en wanneer je een band moet uitlichten lijkt het me ook logisch dat er met parren gewerkt wordt...
Ik doelde met mijn vraag echt enkel op vaste discotheken en grote fuiven/events waarbij geld, plaats en installatiemoeilijkheid niet uitmaken.
En theater daar is het al helemaal logisch dat je parren gebruikt omdat de belichting niet alle aandacht moet krijgen maar de acteurs... al kan een MH met WASH-lens daar evengoed dienst doen mits genoeg budget.
Topic: waarom parren? (14-7-2006 15:57:00)DISCO zonder parren is inderdaad als een cowboy zonder hoed, en wanneer je een band moet uitlichten lijkt het me ook logisch dat er met parren gewerkt wordt...
Ik doelde met mijn vraag echt enkel op vaste discotheken en grote fuiven/events waarbij geld, plaats en installatiemoeilijkheid niet uitmaken.
En theater daar is het al helemaal logisch dat je parren gebruikt omdat de belichting niet alle aandacht moet krijgen maar de acteurs... al kan een MH met WASH-lens daar evengoed dienst doen mits genoeg budget.
Geen parren: bijvoorbeeld in
*Delite (Halen bij DIest)
*Illusion (Lier)
*Elke grote fuif in de stadsfeestzaal in Aarschot (bij Leuven), dit gaat over 1000 tot 3000 man
...
Bij concert of band kan ik het heel goed begrijpen omdat dat soort van publiek niet zelf uitgelicht wil worden maar net de band uitgelicht wil zien, maar ik had het dus wel heel specifiek over de events binnen het dance-segment
Trouwens... Sensation gebruikt GEEN parren, althans toch niet in belgie, dus zou niet weten waarom ze dat wel in nederland zouden doen. In belgie waren het in elk geval enkel MH's , lasers, strobos en enkele andere effecten...
Topic: waarom parren? (14-7-2006 10:23:00)*Delite (Halen bij DIest)
*Illusion (Lier)
*Elke grote fuif in de stadsfeestzaal in Aarschot (bij Leuven), dit gaat over 1000 tot 3000 man
...
Bij concert of band kan ik het heel goed begrijpen omdat dat soort van publiek niet zelf uitgelicht wil worden maar net de band uitgelicht wil zien, maar ik had het dus wel heel specifiek over de events binnen het dance-segment
Trouwens... Sensation gebruikt GEEN parren, althans toch niet in belgie, dus zou niet weten waarom ze dat wel in nederland zouden doen. In belgie waren het in elk geval enkel MH's , lasers, strobos en enkele andere effecten...
ik zet dit maar bij Newbie omdat de meesten hier vinden dat het antwoord op deze vraag duidelijk is, en dat het stellen van deze vraag dus betekend dat je er niet veel van kent.
Ik heb de discussies hierover op dit forum bijna allemaal gelezen en steeds zegt de meerderheid: zelfs in een professionele setup heb je parren nodig, dit is het basislicht, de rest is een effect, parren/scans geven een te smalle en te scherpe lichtbundel etc...
Hoe komt het dan dat de grootste en mooiste fuiven/discotheken/festivals/event NOOIT parren gebruiken? Is er dan zo een verschil tussen belgie en nederland? Ik ben nog nooit uitgeweest in nederland en weet dus niet hoe het daar zit, maar hier in belgie moet je net GEEN parren meebrengen als je professioneel wil overkomen, waarom word dit dan toch steeds aangeraden op dit forum?
Voor Newbie's, beginnelingen, kleine drive-ins en home-use begrijp ik perfect waarom parren nodig zijn (veel licht voor weinig geld en weinig ruimte). Maar om te zeggen dat je steeds parren nodig hebt, daar heb ik toch mijn bemerkingen over, en met mij vele grote (belgische) organisatoren.
just my 2 cents
Topic: Behringer FCA-202 (21-6-2006 11:53:00)Ik heb de discussies hierover op dit forum bijna allemaal gelezen en steeds zegt de meerderheid: zelfs in een professionele setup heb je parren nodig, dit is het basislicht, de rest is een effect, parren/scans geven een te smalle en te scherpe lichtbundel etc...
Hoe komt het dan dat de grootste en mooiste fuiven/discotheken/festivals/event NOOIT parren gebruiken? Is er dan zo een verschil tussen belgie en nederland? Ik ben nog nooit uitgeweest in nederland en weet dus niet hoe het daar zit, maar hier in belgie moet je net GEEN parren meebrengen als je professioneel wil overkomen, waarom word dit dan toch steeds aangeraden op dit forum?
Voor Newbie's, beginnelingen, kleine drive-ins en home-use begrijp ik perfect waarom parren nodig zijn (veel licht voor weinig geld en weinig ruimte). Maar om te zeggen dat je steeds parren nodig hebt, daar heb ik toch mijn bemerkingen over, en met mij vele grote (belgische) organisatoren.
just my 2 cents
Geit schreef:
misschien stukkie off:maar waarom geen CD-spelers?
of produce je zelf en wil je recht van je HDD afspelen?
Sorry als hierover al een topic bestond, dan hou ik nu mijn mond
Ik weet niet hoe het in dit geval zit maar hou er ook rekening mee dat wanneer men spreekt over bijvoorbeeld VIER uitgangen aan een soundcard, dat het dan meestal gaat over TWEE stereo-uitgangen...
Topic: Je favo Hardstyle/Jumpstyle plaat (29-5-2006 21:56:00)Is wel niet nieuw meer en is ook niet van het hardste soort jumpstyle maar ik vond het toch raar dat dit nummer nog op het hele forum nooit vernoemd was: Fusion - Skyliquid
Dit is echt een heel vet nummer vind ik maar is nooit echt heel bekend geworden voor zover ik weet. Fusion is een van de aliassen van Lobotomy Inc voor de geintreseerden ;-)
Topic: Terminator? (29-5-2006 21:38:00)Dit is echt een heel vet nummer vind ik maar is nooit echt heel bekend geworden voor zover ik weet. Fusion is een van de aliassen van Lobotomy Inc voor de geintreseerden ;-)
Waarom is er eigenlijk nog niemand op het idee gekomen deze weerstanden kant en klaar op de markt te brengen? Correct me if i'm wrong, als het wel bestaat, waarom maakt iedereen ze dan zelf?
Topic: LED Par??? (29-5-2006 21:34:00)Heb hier zonet 4 Eurolite LED par56's omhoog gehangen... Mijn mening: niets dan voordelen!
Het enige nadeel: als je een gemengde kleur maakt en je kijkt naar de ledjes zelf lijkt het wat een kakafonie... een vieze mengeling van niet samenhorende kleuren dus. Als je dan echter kijkt naar het oppervlak dat je belicht zie je een mooie egale kleur. Trouwens, als je ze toch enkel als vervanging voor de oude parren gebruikt hoef je geen kleuren te mengen, dan zet je ze gewoon op rood, groen, of blauw.
En dan ... de voordelen:
1) je kan ELKE par zetten op de kleur die je wil, het is dus mogelijk 4 parren tegelijkertijd op blauw te zetten waardoor je ruimte mooi helemaal fel blauw kleurt. Met de 'oude' parren moest je kiezen welke par de kleur blauw kreeg. Als je dus koos voor enkel blauw, was er maar 1 van je 4 lampen aan en was de zaal veel te donker. Dit schept oneindig veel extra mogelijkheden wanneer ze bedient worden door een goede LJ.
2) ze reageren veeel sneller dan halogeen-parren en faden niet uit. het is dus mogelijk EXACT op de beat van kleur te wisselen, of om ze te laten werken als strobe.
3) ze verbruiken bijna niets in vergelijking met de bak licht die er uit komt, je hoeft je dus geen zorgen meer te maken over zekeringen die springen, kabels die smelten etc...
4) ze produceren zo goed als GEEN warmte, geen brand(wonden)gevaar dus, en geen onnodige zweetuitbarstingen in de zomer.
5) de prijs zal nog dalen en is op dit moment echt al op een aanvaardbaar niveau vind ik! Ze kosten namelijk het 3tot4-dubbele van een oude par56 MAAR je moet nooit meer reservelampjes kopen en ze verbruiken een pak minder elektriciteit. En voor dat extra geld krijg je dan ook meer mogelijkheden.
Kan de lichtopbrengst tippen aan een halogeen-par?
NEE, niet als je ze op dezelfde manier bestuurd als vroeger, dan komt er een klein beetje minder uit,
JA wel als je ze inteligent gebruikt en je looplicht-programmaatje aanpast zodat je meerde parren dezelfde kleur geeft etc
Conclusie: hun geld nu al waard!
Topic: Ervaringen B2092A? (28-5-2006 18:54:00)Het enige nadeel: als je een gemengde kleur maakt en je kijkt naar de ledjes zelf lijkt het wat een kakafonie... een vieze mengeling van niet samenhorende kleuren dus. Als je dan echter kijkt naar het oppervlak dat je belicht zie je een mooie egale kleur. Trouwens, als je ze toch enkel als vervanging voor de oude parren gebruikt hoef je geen kleuren te mengen, dan zet je ze gewoon op rood, groen, of blauw.
En dan ... de voordelen:
1) je kan ELKE par zetten op de kleur die je wil, het is dus mogelijk 4 parren tegelijkertijd op blauw te zetten waardoor je ruimte mooi helemaal fel blauw kleurt. Met de 'oude' parren moest je kiezen welke par de kleur blauw kreeg. Als je dus koos voor enkel blauw, was er maar 1 van je 4 lampen aan en was de zaal veel te donker. Dit schept oneindig veel extra mogelijkheden wanneer ze bedient worden door een goede LJ.
2) ze reageren veeel sneller dan halogeen-parren en faden niet uit. het is dus mogelijk EXACT op de beat van kleur te wisselen, of om ze te laten werken als strobe.
3) ze verbruiken bijna niets in vergelijking met de bak licht die er uit komt, je hoeft je dus geen zorgen meer te maken over zekeringen die springen, kabels die smelten etc...
4) ze produceren zo goed als GEEN warmte, geen brand(wonden)gevaar dus, en geen onnodige zweetuitbarstingen in de zomer.
5) de prijs zal nog dalen en is op dit moment echt al op een aanvaardbaar niveau vind ik! Ze kosten namelijk het 3tot4-dubbele van een oude par56 MAAR je moet nooit meer reservelampjes kopen en ze verbruiken een pak minder elektriciteit. En voor dat extra geld krijg je dan ook meer mogelijkheden.
Kan de lichtopbrengst tippen aan een halogeen-par?
NEE, niet als je ze op dezelfde manier bestuurd als vroeger, dan komt er een klein beetje minder uit,
JA wel als je ze inteligent gebruikt en je looplicht-programmaatje aanpast zodat je meerde parren dezelfde kleur geeft etc
Conclusie: hun geld nu al waard!
Maar hoe zit het nu eigenlijk met die "juistheid". Is de Syrincs te gebruiken als studio-monitor of enkel als DJ-monitor? En hoe luid gaat een setje Syrincs in verhouding tot een setje B2031A's (zonder sub)?
En om meer on-topic te blijven (het gaat hier ten slotte WEL om de sub), zit je niet met een overvloed aan basklanken wanneer je de 2031A samen gebruikt met de sub? of kan je er effectief het geluid aangenamer mee krijgen, ZONDER juistheid van het geluid te verliezen?
En hoe veel lager gaat de sub in verhouding tot de 2031? Haalt hij de 20Hz? of de 30Hz?, want op cijfers van behringer zelf durf ik eerlijk gezegd niet af te gaan.
Sorry voor al de vragen maar heb hier in de buurt geen kans om ze te beluisteren (zowel de syrincs als de behringer sub)
Topic: Nieuwe dj software in ontwikkeling! (14-5-2006 19:45:00)En om meer on-topic te blijven (het gaat hier ten slotte WEL om de sub), zit je niet met een overvloed aan basklanken wanneer je de 2031A samen gebruikt met de sub? of kan je er effectief het geluid aangenamer mee krijgen, ZONDER juistheid van het geluid te verliezen?
En hoe veel lager gaat de sub in verhouding tot de 2031? Haalt hij de 20Hz? of de 30Hz?, want op cijfers van behringer zelf durf ik eerlijk gezegd niet af te gaan.
Sorry voor al de vragen maar heb hier in de buurt geen kans om ze te beluisteren (zowel de syrincs als de behringer sub)
Ik wist niet dat spam/reklame hier toegelaten was...?
Goed idee wel van een programma te maken dat niet duur is en heel veel functies heeft. Ik moet wel zeggen, uitzonderlijk klinkt het allemaal nog niet, want ik heb namelijk ook zo een programma in het bezit dat al wel af is. DjDecks www.djdecks.be
Heb hier ook geen klagen van, en is NOG goedkoper. De toekomst zal natuurlijk uitwijzen of je hieraan kan tippen.
Ondersteuning van timecode-platen en externe controllers lijkt me in dit tijdperk het voornaamste om je op te concentreren. Nog veel succes met je programma
Topic: Eurolite scans (18-3-2006 17:19:00)Goed idee wel van een programma te maken dat niet duur is en heel veel functies heeft. Ik moet wel zeggen, uitzonderlijk klinkt het allemaal nog niet, want ik heb namelijk ook zo een programma in het bezit dat al wel af is. DjDecks www.djdecks.be
Heb hier ook geen klagen van, en is NOG goedkoper. De toekomst zal natuurlijk uitwijzen of je hieraan kan tippen.
Ondersteuning van timecode-platen en externe controllers lijkt me in dit tijdperk het voornaamste om je op te concentreren. Nog veel succes met je programma
net wat ik dus ook dacht te zeggen, er zal altijd een wazige rand zijn, de vraag is alleen of iemand van de fuifgangers dit erg vindt of niet...
De beweging is misschien niet de meest correcte dus voor het exact belichten van een voorwerp in de zaal is het misschien niet de meest geschikte scan, maar als dat niet de bedoeling is zie ik ook niet de noodzaak van een betere juistheid. De snelheid is zeer goed, de ts-7 reageert en beweegt sneller dan wat men normaal gebruikt, al is het soms wel leuk de stralen bliksemsnel door de kamer te laten flitsen (in samenwerking met de strobo-funtie geen aanrader voor epilepsie-patienten...)
Topic: Eurolite scans (14-3-2006 21:25:00)De beweging is misschien niet de meest correcte dus voor het exact belichten van een voorwerp in de zaal is het misschien niet de meest geschikte scan, maar als dat niet de bedoeling is zie ik ook niet de noodzaak van een betere juistheid. De snelheid is zeer goed, de ts-7 reageert en beweegt sneller dan wat men normaal gebruikt, al is het soms wel leuk de stralen bliksemsnel door de kamer te laten flitsen (in samenwerking met de strobo-funtie geen aanrader voor epilepsie-patienten...)
Ik ben in het bezit van een TS-7 en een TS-5
Beide heel erg goed, zeker als je de prijs meerekend!
De TS-5 is wel tamelijk zwaar, en heeft geen goede strobo, die is namelijk veel te traag, en er is op dit moment ook een klein probleempje mee. De TS-7 is volgens mij EXACT dezelfde als de Aztek dj-robo. Ik vind het een heel goede scan die doet wat je er van verwacht, met een degelijke lichtopbrengst. Als je de specificaties leest dan wet je dus wat je zal hebben, niet meer en niet minder, en zeg nu zelf, voor de prijs van zo een eurolite kan je het toch ook niet laten eigelijk he. Let wel: er zit bij de gloeilamp-versies altijd een lamp bijgeleverd maar deze zal niet lang meegaan omdat ze hiermee ook de prijs proberen te drukken. Ik dacht dat er bij de gasontlading (zoals de 255) geen lamp bij zat dus dan hangt het van jezelf af welk merk je koopt.
Over de stevigheid kan ik weinig zeggen want ze worden zelden vervoerd bij ons...
Topic: Ben op zoek naar een prog. om mp3 mee te mixen (19-2-2006 22:51:00)Beide heel erg goed, zeker als je de prijs meerekend!
De TS-5 is wel tamelijk zwaar, en heeft geen goede strobo, die is namelijk veel te traag, en er is op dit moment ook een klein probleempje mee. De TS-7 is volgens mij EXACT dezelfde als de Aztek dj-robo. Ik vind het een heel goede scan die doet wat je er van verwacht, met een degelijke lichtopbrengst. Als je de specificaties leest dan wet je dus wat je zal hebben, niet meer en niet minder, en zeg nu zelf, voor de prijs van zo een eurolite kan je het toch ook niet laten eigelijk he. Let wel: er zit bij de gloeilamp-versies altijd een lamp bijgeleverd maar deze zal niet lang meegaan omdat ze hiermee ook de prijs proberen te drukken. Ik dacht dat er bij de gasontlading (zoals de 255) geen lamp bij zat dus dan hangt het van jezelf af welk merk je koopt.
Over de stevigheid kan ik weinig zeggen want ze worden zelden vervoerd bij ons...
Ik kon anders aan die mixmeister niet goed uit. Die deed zo veel automatisch dat het moeilijk werd eigen inbreng te hebben.
Als je gewoon zelf wilt mixen en onmiddelijk opnemen raad ik DJdecks aan ( www.djdecks.be ), en dat zeg ik niet zomaar omdat ik het ook gebruik maar ook omdat zijn prijs die is van een simpel programma voor beginners maar als je de smaak te pakken hebt zijn de mogelijkheden toch heel uitgebreid en kan je er professioneel mee verder...
Topic: Monitors versus hifi luidsprekers (19-1-2006 22:00:00)Als je gewoon zelf wilt mixen en onmiddelijk opnemen raad ik DJdecks aan ( www.djdecks.be ), en dat zeg ik niet zomaar omdat ik het ook gebruik maar ook omdat zijn prijs die is van een simpel programma voor beginners maar als je de smaak te pakken hebt zijn de mogelijkheden toch heel uitgebreid en kan je er professioneel mee verder...
Ik was natuurlijk wel wat extreem in mijn post maar het was ook de bedoeling de TYPISCHE verschillen tussen monitors en Hifi aan te brengen he. Tuurlijk kan exact ook aangenaam zijn, en kan hifi ook exact zijn etc... Maar er werd hier gevraagd om verschillen, en ik gaf verschillen.
Ik besef trouwens goed genoeg dat de Behringers niet het einde van de wereld zijn, maar wel voor hun prijs hoor. En dat ze laag missen zou ik toch ook zo zeer niet zeggen, ze beginnen (net getest tot ergernis van de kotgenoten) wel maar pas goed vanaf 38Hz, maar alles daarboven is toch meer dan lineair en luid genoeg voor mijn gehoor en geldbeurs. (er is trouwens voor de bass-junkies onder de studio-monitor-kopers ook een Truth subwoofer verkrijgbaar)
Ik weet ook wel dat het woord monitor geen garantie is voor goed geluid, dat heb ik misschien verkeerd geformuleerd, maar daar zijn dan weer product-reviews en gezond boerenverstand voor dacht ik dan toch zo. SPORTWAGEN wil ook niet altijd zeggen dat het en snelle blitse mooie wagen is, maar in vergelijking met wat datzelfde merk nog te bieden heeft zal ie toch sportiever ogen en sneller zijn he.
Topic: Monitors versus hifi luidsprekers (16-1-2006 21:45:00)Ik besef trouwens goed genoeg dat de Behringers niet het einde van de wereld zijn, maar wel voor hun prijs hoor. En dat ze laag missen zou ik toch ook zo zeer niet zeggen, ze beginnen (net getest tot ergernis van de kotgenoten) wel maar pas goed vanaf 38Hz, maar alles daarboven is toch meer dan lineair en luid genoeg voor mijn gehoor en geldbeurs. (er is trouwens voor de bass-junkies onder de studio-monitor-kopers ook een Truth subwoofer verkrijgbaar)
Ik weet ook wel dat het woord monitor geen garantie is voor goed geluid, dat heb ik misschien verkeerd geformuleerd, maar daar zijn dan weer product-reviews en gezond boerenverstand voor dacht ik dan toch zo. SPORTWAGEN wil ook niet altijd zeggen dat het en snelle blitse mooie wagen is, maar in vergelijking met wat datzelfde merk nog te bieden heeft zal ie toch sportiever ogen en sneller zijn he.
Takie schreef:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen monitors (stijl Behringer,Alesis,..) en hifi bookshelf luidsprekers (B&W,Wharfedale,...). Hifi luidsprekers zijn nu wel zo goed als altijd passief en hebben andere aansluitingen maar zijn er daarbuiten nog verschillen?Ik ben dus trotse bezitter van een setje Behringer 2031A's (studio monitors dus) en mijn ervaring is toch dat ze uitstekend fungeren als "hifi"-speakers. De verschillen die hier al aangehaald zijn kloppen wel, ELKE frequentie is even duidelijk aanwezig terwijl sommige mensen eigenlijk enkel met rommelige basfrequenties tevreden zijn. Met Monitors ben je zekerder dat je iets goeds in handen zal hebben daar deze nooit ECHT slecht zullen klinken, er is tenslotte moeite gedaan om het geluid neutraal te maken en neutraal zou toch altijd hetzelfde moeten klinken.
Wil je het uiterste uit je speakers halen van kwaliteit is de sweet-spot heel belangrijk. Dat is de plaats in de kamer waar je geluid het beste klinkt. Bij studio monitors zal dit maar een hele kleine plaats zijn, terwijl er bij "Hifi" toch meer gezorgd zal worden voor een ruime spreiding. Klinkt het geluid SLECHT buiten deze sweet-spot? Nee, helemaal niet! Soms kan je het geluid van studio monitors zelfs aangenamer maken (lees: meer op hifi gericht, minder op juistheid) door ze van je weg te draaien, of in de uithoeken van de kamer te zetten enzo...
Er zijn (zoals ookal eerder vermeld) nog vele verschillen tussen studio-monitors en huiskamer speakers maar deze komen steeds op hetzelfde neer: dat de studio's zo strak en juist mogelijk zijn, en de huiskamers zo angenaam mogelijk.
Wil je nieuwe dingen ontdekken in liedjes en films die je al lang kent en wil je een natuurgetrouwe weergave van je geluid? Ga dan voor studio monitors, zeker als je ook bezig bent met producen of mixen. Wil je gewoon een goed geluid dat leker klinkt in jouw oren? ga dan voor Hifi, maar luister dan wel eerst aandachtig voor je koopt, want wat voor de een lekker klinkt, klinkt voor jouw misschien als ****** ;-p