herschilderen technics
(51 reacties. Pagina 1 van 6)Moderator(s): Dré
DjProbeStandaard Lid Uit: België Sinds: 1-7-2004 Laatste: 6-8-2009 Berichten: 104 | 1-7-2004 15:46 |
1 x bewerkt. Laatst door DjProbe op 1-7-2004 15:59 jowik heb 2 oude technicsen staan en ik zou ze wat willen oplappen ... de verf is van beide al goed versleten en bij de ene zelf al volldige weg op sommige plaatsen... users.pandora.be/TLA-productions/djstuff/paint1.jpg users.pandora.be/TLA-productions/djstuff/paint2.jpg ik zou ze graag herspuiten in het zwart, iemand een idee hoe ik hieraan begin ? wrijf ik best eerst alle verf die er nog aan is ervan ? of spuit ik er direct over ? ik zou graag zo wat een piano lak effect willen crieëren ... iemand een idee hoe je dat doet ? ik wil eigenlijk een mk5G mod maken want de blue popup ligt is al geïnstalleerd :D users.pandora.be/TLA-productions/djstuff/tt%20en%20headphone800.jpg maar dan heb ik nog een probleempke ... de verf van de platter is ook al niet meer wat het geweest is ... users.pandora.be/TLA-productions/djstuff/paint.gif iemand een iedee hoe ik dit kan verhelpen zonder 2 nieuwe platters te kopen (hoeveel kosten die dingen eigenlijk ?) thx greetz Probe | |
LeijoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-2-2004 Laatste: 18-6-2014 Berichten: 105 | 1-7-2004 15:49 |
Over het overspuiten van een Technics zal Rob (nijhuisr) je meer kunnen vertellen, en dat zal hij ook vast wel doen zodra hij dit leest. Wel kan ik je zeggen dat aan die platter niks te doen is, en nieuwe kosten tegen de 100 euro per stuk (voor zover ik weet). | |
2x Technics SL-1210M3D met Ortofon CC DJ S, Dateq XTC, Pioneer HDJ-2000K / V-Moda Crossfade LP, Traktor Scratch Pro 2 | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 1-7-2004 15:52 |
Dit is het topic dat Leijo bedoelt: www.new-line.nl/forum/read/?m=137854#137854 Maak van je foto's even links als je wilt, is prettiger voor de modemmers onder ons. | |
DjProbeStandaard Lid Uit: België Sinds: 1-7-2004 Laatste: 6-8-2009 Berichten: 104 | 1-7-2004 18:12 |
:offtopic: of toch niet helemaal ... weet er iemand hoe je zo'n knopje aan je tt maakt om hem ook op 16% pitch te brengen ... ik heb het ergens gelezen, maar aangzien ik door een system crash alles kwijt ben vind ik het niet meer terug ... thx ! | |
NijhuisrVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-3-2003 Laatste: 10-9-2024 Berichten: 2195 | 1-7-2004 18:12 |
platter zijn niet meer te herstellen, chrome laagje isw eraf, platters kosten 152 euro inc. Btw per stuk. dat knopje werkt niet op een MK2. je kan de pitch wel opvoeren. | |
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!... | |
PlaatwerkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2004 Laatste: 11-6-2010 Berichten: 39 | 1-7-2004 18:31 |
2 x bewerkt. Laatst door Plaatwerk op 1-7-2004 23:38 Een paar tips die ik kan geven m.b.t. het schilderen:- schuur het oppervlak goed glad (korrel 400 of hoger). - ontvet het oppervlak met ammoniak, vloeibare rinser of wasbenzine. - probeer het oppervlak niet meteen dekkend te spuiten; de laag wordt dan te dik wat een slechte hechting geeft en een verhoogde kans op zogenaamde 'tranen' of 'zakkers' in de verf. - spuit daarentegen meerdere (minimaal 3) dunne laagjes met een tussenliggende droogtijd van minimaal een uur. - schud je spuitbus goed en spuit eerst iedere keer even op een oude krant o.i.d.; er willen nog wel eens te dikke verfdruppels uit de bus komen als je begint te spuiten. - laat de verf minimaal een week uitharden! Een pianolak is volgens mij niets anders dan een hoogglanslak. Let in ieder geval op dat je een lak op alkydbasis neemt en geen lak op acryl(water)basis. Dit is een minder stevige lak die bij warm weer wat plakkerig aan kan gaan voelen. | |
DjProbeStandaard Lid Uit: België Sinds: 1-7-2004 Laatste: 6-8-2009 Berichten: 104 | 1-7-2004 20:33 |
ok bedankt voor de tips ! heb je toevallig een merk die zo'n verf verkoopt ? en hoe zit dat juist met vernis ? moet alles achteraf vernist worden ? en bestaat dit ook in een spuitbus ? want ik kan mij voorstellen als je dit met een borstel moet doen dat je strepen zal krijgen ... en das is niet de bedoeling ... | |
NijhuisrVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-3-2003 Laatste: 10-9-2024 Berichten: 2195 | 1-7-2004 21:12 |
zelf gebruik ik flexa spuitverf. dit is echte verf en geen Hema waterdunne verf. het nadeel van deze verf is dat hij erg lang moet uitharden. geef het minstens een week de tijd. | |
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!... | |
PlaatwerkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2004 Laatste: 11-6-2010 Berichten: 39 | 1-7-2004 21:34 |
1 x bewerkt. Laatst door Plaatwerk op 1-7-2004 22:55 Alle bekende merken zoals Histor, Flexa etc. hebben spuitbussen met zowel hoogglans (brillant) als zijdeglansverf (satine).Een hoogglansverf glimt niet alleen meer dan een zijdeglansverf; hij is ook wat steviger en minder gevoelig voor vet en vuil. (een zijdeglansverf is wat poreuser van structuur; vandaar het matte effect) Nadeel van hoogglans is wel dat vette vingers en onregelmatigheden in het oppervlak en schilderwerk beter te zien zijn. Een transparante lak is niet nodig als je voldoende lagen gespoten hebt. Mocht je hiervoor wel willen kiezen: neem dan weer een lak op alkydbasis. Het mooiste zou een lak voor parket of bootlak zijn. Daar zit polyurethaan in; een stof die ervoor zorgt dat de verflaag keihard en krasvast wordt, maar zover ik weet is dit niet verkrijgbaar in spuitbus. Neem in ieder geval geen celluloselak; dit geeft vlekken als het nat wordt! p.s. Bij de bouwmarkt zie je vaak ook effectverfen (marmer, chroom etc.) in spuitbus staan. Mocht je hiervoor willen kiezen: gebruik dan wèl een transparante spuitlak. Zo'n effectverf is van zichzelf niet veegvast! | |
DjProbeStandaard Lid Uit: België Sinds: 1-7-2004 Laatste: 6-8-2009 Berichten: 104 | 1-7-2004 22:53 |
dus als ik alles goed hoor, koop je best flexa verf met zijdeglans ? die rode verf van u was dit ook zijdeglans ? | |