Caad 3.0
(18 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
BartsegersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-1-2002 Laatste: 28-10-2014 Berichten: 1463 | 30-5-2004 18:53 |
hallo mensen. aangezien ik net natuurlijk eerst ffies gezocht heb voor oude topics, kwam ik weinig tegen over het progje caad. ik heb het net 5 minuten in mn bezit, en vind het nu al een fijn progje. ik zat namelijk te kijken naar een ontwerpje voor een monacor sp250-p woofer, en had ooit een tekeneing van een mini-horn gekregen. (michiel) ik wilde kijken of we dat passend konden krijgen. maar na het installeren van caad, en nadat ik de driver aanvinkte, kon ik meteen kijken voor een paar ontwerpen rondom deze driver, wat erg ahndig is. daaronder staat ook de veel besproken TL, en een hoorn kast. verder ook de iets meer standaart kastjes. dus als mensen met bv monacor drivers zitten, en er geen raad me weten, of eens wat anders willen, kunnen ze met dit progje makkelijk wat uit vogelen. erg handig zijn ook de duidelijke bouwschema's die je meteen tevoorschijn kan halen. leuke tip dus. www.monacor.be/int/software-updates/CAAD-3_0/caad.exe | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 31-5-2004 23:01 |
bartsegers schreef: hallo mensen.aangezien ik net natuurlijk eerst ffies gezocht heb voor oude topics, kwam ik weinig tegen over het progje caad. ik heb het net 5 minuten in mn bezit, en vind het nu al een fijn progje. ik zat namelijk te kijken naar een ontwerpje voor een monacor sp250-p woofer, en had ooit een tekeneing van een mini-horn gekregen. (michiel) ik wilde kijken of we dat passend konden krijgen. maar na het installeren van caad, en nadat ik de driver aanvinkte, kon ik meteen kijken voor een paar ontwerpen rondom deze driver, wat erg ahndig is. daaronder staat ook de veel besproken TL, en een hoorn kast. verder ook de iets meer standaart kastjes. dus als mensen met bv monacor drivers zitten, en er geen raad me weten, of eens wat anders willen, kunnen ze met dit progje makkelijk wat uit vogelen. erg handig zijn ook de duidelijke bouwschema's die je meteen tevoorschijn kan halen. leuke tip dus. www.monacor.be/int/software-updates/CAAD-3_0/caad.exe Link naar programma: www.carpower-hifi-shop.de/home.html Natuurlijk kan je het programma ook voor andere merken speakers gebruiken, het is dus NIET alleen geschikt voor Monacor. Versie 3.0 is gratis. Martin. | |
kvm entertainment | |
BartsegersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-1-2002 Laatste: 28-10-2014 Berichten: 1463 | 1-6-2004 10:47 |
ja kvm, ik zag idd dat jij de enige was die er iets over postte :) sorry. maar aangezien ik het gewoon lekker vond dat hij voor twee momacors van mij, een tl simuleert, op makkelijke wijze, vond ik het weer eens wat anders dan winsid. denk dat ik de twee monacors ga gebruiken in een TL. puur hifi bedoelingen. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 1-6-2004 19:22 |
Ik heb zelf CAAD 2.0 op m'n PC staan (maar vond dat nogal een matig programma, op de driver parameters engine na dan want die was wel erg goed). Zal CAAD 3.0 toch eens uitproberen ;-) | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 1-6-2004 23:58 |
bartsegers schreef: ja kvm, ik zag idd dat jij de enige was die er iets over postte :)sorry. maar aangezien ik het gewoon lekker vond dat hij voor twee momacors van mij, een tl simuleert, op makkelijke wijze, vond ik het weer eens wat anders dan winsid. denk dat ik de twee monacors ga gebruiken in een TL. puur hifi bedoelingen. Voor Monacor en stage line is het natuurlijk ideaal daar alle gegevens al ingevoerd zijn. Op de nederlandse site van Konitech (importeur Monacor Nederland) staat het ook wel maar men heeft het daar over een demo en een update, ik heb echter geen idee of dit de volledige versie is. www.konitech.nl/html/download.htm Martin. | |
kvm entertainment | |
BartsegersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-1-2002 Laatste: 28-10-2014 Berichten: 1463 | 2-6-2004 00:45 |
aj leuk een update :) ben geen pc wonder, dus waar open ik in vredes naam een .ttn bestand mee? naja. ik had je topic wel gevonden kvm, maar aangezien ik ronduit altijd hier op forum winsid langs zie komen (werkt ook goed, heb met succes simulaties gedaan) en dus om die reden d8 ik, dat caad, in een paar gevallen, net wat anders kan bieden. ik moet wel nog kijken wat resultaten zijn, ben nu dus bezig met het bouwen van de standaart TL, die caad geeft, met 2 monacor sp150-p per kast. worden toch wel FLINKE hifi kassies :( maarja. weer eens wat anders he....altijd maar die bas reflex :) ik heb geen camera meer, anders had ik wel wat projectjes kunnen meededelen, maar ik probeer zoveel mogelijk te laten zien. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 2-6-2004 00:53 |
Dat ttn bestand is een update van de monacor / stage line speaker databank. Die open je dus in Caad 3.0. Martin. | |
kvm entertainment | |
BartsegersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-1-2002 Laatste: 28-10-2014 Berichten: 1463 | 2-6-2004 14:09 |
gvd je meent het. ik sliep rechtop dus tijdens die post. | |
BartsegersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-1-2002 Laatste: 28-10-2014 Berichten: 1463 | 3-6-2004 15:28 |
even een vraagje tussendoor. ben dus bezig met het bouwen van de TL, met de twee monacors erin. loop nu tegen een probleempje aan, de bouw gaat vlekkeloos, alles precies gemaakt, alleen nu weet ik niet precies waar ik de drivers moet monteren. maw, heeft het effect, als ik bv de afstand tussend e drivers te groot maak? ivm lengte van de lijn (line). kweet ff het woord niet, zeg maar zn poort. | |
StefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-2-2003 Laatste: 12-10-2013 Berichten: 728 | 4-6-2004 12:32 |
Ja dat weegt allemaal mee, als je een goede simulatiesheet hebt kun je die waarden allemaal meenemen in je berekening, maar TL blijft toch altijd nog wat klooien met de stuffing achteraf. (daarnaast is dit ook geen echt PA onderwerp) | |