Forum > Algemeen Forum

Stroombekabeling

(53 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
21-5-2004 16:30
Hallo New-Line,

Binnekort ga ik m'n flightcases bekabelen (heb nu niet veel tijd), nl 2 cdspelercases en 1 mengpaneelcase.
Zie foto: members.lycos.nl/djnoiz/stroom.jpg
De rode streepjes stellen de stroomkabels voor.
Welke (TITANEX) kabels moet ik nu nemen voor de cdspelercases naar de mengpaneelcase en van de mengpaneelcase naar de stekker? (aders, dikte, ...)
Alvast bedankt!
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
21-5-2004 16:36
3 aderige kabel (fase, nul en aarde) en dan minimaal 0,75 kwadraats. Dikker mag altijd. De reden dat de aders niet zo dik hoeven te zijn is dat cd-spelers maar heel weinig stroom gebruiken.

[edit]Deze zou bijvoorbeeld prima voldoen: www.new-line.nl/v/5001 (is alleen per 100m.
Dance the night away!
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
21-5-2004 16:41
Maar als je vanaf je cd-spelers weer gaat doorlinken, OF je de kabels ook "per ongeluk" voor andere dingen kunt gebruiken is het slimmer gewoon 2.5^2 te nemen. Daar kan namelijk altijd 16 Ampere door. Succes
correct me if I'm wrong...
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
21-5-2004 18:06

Imcowelter schreef:

3 aderige kabel (fase, nul en aarde) en dan minimaal 0,75 kwadraats. Dikker mag altijd. De reden dat de aders niet zo dik hoeven te zijn is dat cd-spelers maar heel weinig stroom gebruiken.

[edit]Deze zou bijvoorbeeld prima voldoen: www.new-line.nl/v/5001 (is alleen per 100m.
Heb ik ook die 3-aderige kabel nodig van mijn cd-spelercase naar mijn mengpaneelcase?
En die 0,75², geldt dat ook voor de "hoofdstroom"-kabel?
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
21-5-2004 18:21
Door een 0,75 kwadraats kabel mag je tot 9A (of was het nu 10A?) laten gaan. Nou reken maar eens uit wat je cd-speler's en mixer gebruiken. Precies, dat red je nooit! Dus dat kan prima van 0,75 kwadraats kabel. Maar nu komen we weer bij eerder genoemde opmerking: beter te veel dan te weinig! En als je powercon kabels wilt uitwisselen zou ik ze gewoon allemaal van 1,5 kwadraats (of nog beter: 2,5 kwadraats) maken. Op die paar meter kabel scheelt dat maar heel weinig, en het ziet ook een stuk mooier uit als er uit een powercon-kabeldeel een beetje flinke kabel komt, en niet zo'n dun draadje. Als het draadje te dun is, kan het zelfs zijn dat de trekontlasting niet meer goed (of helemaal niet) werkt.
Dance the night away!
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
21-5-2004 18:24

Imcowelter schreef:

Door een 0,75 kwadraats kabel mag je tot 9A (of was het nu 10A?) laten gaan. Nou reken maar eens uit wat je cd-speler's en mixer gebruiken. Precies, dat red je nooit! Dus dat kan prima van 0,75 kwadraats kabel. Maar nu komen we weer bij eerder genoemde opmerking: beter te veel dan te weinig! En als je powercon kabels wilt uitwisselen zou ik ze gewoon allemaal van 1,5 kwadraats (of nog beter: 2,5 kwadraats) maken. Op die paar meter kabel scheelt dat maar heel weinig, en het ziet ook een stuk mooier uit als er uit een powercon-kabeldeel een beetje flinke kabel komt, en niet zo'n dun draadje. Als het draadje te dun is, kan het zelfs zijn dat de trekontlasting niet meer goed (of helemaal niet) werkt.
Ok, besluit is genomen!
Beter wat teveel dan te weinig (logisch ook) wink ;)
Bedankt Imco!
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
21-5-2004 22:27
Ik maak zelf altijd in al mijn kisten een connector paneel met iig Powercon In en Powercon UIT. Op die manier kun je altijd gewoon alles doorlussen. en dus niet 2x uit bijv op de mixer kist.

Dan doe je gewoon voeding-->mixer-->cd-->cd en kun je eventueel van je cd weer verder naar bijvoorbeeld een spanningsslof (zo'n een blok met 5/6 wcd's) werkt echt ideaal!!

Alvast om opmerkingen te voorkomen: dit is alleen bij randaparatuur als mixers, cd speles, lichttafels, lichte versterkers ed. Niet bij zwaarder spul, al kan een Powercon 20A hebben (geloof er nix van maargoed) UIteraard standaard kabels 3x2,5...
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
21-5-2004 22:35

martyndegraaf schreef:

Ik maak zelf altijd in al mijn kisten een connector paneel met iig Powercon In en Powercon UIT. Op die manier kun je altijd gewoon alles doorlussen. en dus niet 2x uit bijv op de mixer kist.
Dan doe je gewoon voeding-->mixer-->cd-->cd en kun je eventueel van je cd weer verder naar bijvoorbeeld een spanningsslof (zo'n een blok met 5/6 wcd's) werkt echt ideaal!!
Dit vindt ik echt een geweldige opmerking martyn!
Hier had ik nooit zelf aan gedacht ...
Maar hoe doe je dat dan praktisch? (dus de powercon in "doorlussen" naar de powercon uit, in de cdspelercase?
En wat zijn wcd's?
Alvast bedankt!
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
21-5-2004 22:38
WCD = WandContactDoos= Stopcontact razz :p

wat je doet op een paneel: powercon in en uit naast elkaar, fase aan fase maken, nul aan nul en aarde aan aarde (eventueel nog aan je paneel/metalen delen in de case) en tak gewoon van fase/nul/aarde van de powercon in je apparatuur af.

Ik kan je wel foto's mailen als je dat wilt?

(BTW kan iemand mij eens uitleggen hoe ik zo een klik-hier-en-je-ziet-een-foto-link werkt sad :( ??)
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
21-5-2004 22:46

martyndegraaf schreef:

WCD = WandContactDoos= Stopcontact razz :p

wat je doet op een paneel: powercon in en uit naast elkaar, fase aan fase maken, nul aan nul en aarde aan aarde (eventueel nog aan je paneel/metalen delen in de case) en tak gewoon van fase/nul/aarde van de powercon in je apparatuur af.

Ik kan je wel foto's mailen als je dat wilt?

(BTW kan iemand mij eens uitleggen hoe ik zo een klik-hier-en-je-ziet-een-foto-link werkt sad :( ??)
Ja, indien mogelijk, zou ik graag (een) foto('s) hebben (voor alle zekerheid).
En je BTW: Ik denk dat je gewoon de link plakt in je "invulformulier" het volstaat (hij maakt er automatisch een link van) wink ;)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)