Forum > PC related Forum

encore dj studio? of iets in die vorm....

(26 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
29-4-2004 18:11
Kermis! leuk hoor...maar ik zag bij het verkoophokkie van de botsautomuntjes een pc staan met daarop software. dj-software. met de naam Encore. dat stond ergens bovenin. ik zoeken op google, maar kon niks vinden.

2 weken later was ik in een cafe en daar hadden ze precies diezelfde software!

weet iemand wat meer van deze software?
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
29-4-2004 18:45
Deze software wordt vaker in cafees gebruikt. Ik vind het zelf tamelijk prettig en intuïtief werken.
Op deze website vind je wat meer: www.encore-media.com/
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
1-5-2004 14:04
Bij ons op het werk hebben we ook een muziekcomputer, maar dan niet van encore, maar van de Alcas. Werkt erg fijn en snel, bovendien is alles erg overzichtelijk en is het simpel te bedienen.

www.alcas.nl
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
18-5-2004 19:54
Encore is mp3 software die werkt asl een soort jukeboks.... hij is bedoelt als achtergrond muziek systeem.

Als je echte dj software wil moet je kijken naar bpm studio www.bpmstudio.com
of PCDJ www.pcdj.com
een andere variant is er ook nog namelijk mixvibes www.mixvibes.com
Where words fail, music speaks :D
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
18-5-2004 20:21
Onder echte software [om ff de redenering van djdarkness door te zetten] kan je ook nog traktor dj studio verstaan: www.nativeinstruments.com
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
20-5-2004 15:07
Eeen tip de markt van de mp3 software is groot
probeer (naar mijn mening ) het volgende de onthouden

bpm studio = GELIJK AAN DENON CD SPELER
Pcdj = Basic en gelijk aan standaar cd speler ( DAP etc.)
Mixibes = basic en gelijk aan standaar cd sperer (dap etc. )
Traktor Dj Studio = super uitgebreid maar tot zo ver ik weet geen controller (wel midi aan sturing)

dus als discotheek of profi drive in zou ik kiezen voor bpm studio
pcdj alleen andere gevallen happy :) omdat dit gewoon super goed werk en de controller ook van goede kwaliteit is!

even voor onze fracktone gebruiker (van pcdj) het is niet de bedoeling om pcdj afte kraken ik heb hier tijden mee gewerkt en ik heb er altijd super veel plezier mee gehad.
happy :)
Where words fail, music speaks :D
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
20-5-2004 16:00
Encore kan je ook gewoon als DJ software gebruiken, het werkt zelfs met de BPM studio controller...

PCDJ is trouwens wel iets meer als standaard Cd spelertje...

der is trouwens amper vergelijk tussen MP3 software en CD spelers... en helemaal niet als je merken CD spelers gaat noemen, software kan zoveel meer...
vaj-ta-lie-tie
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
21-5-2004 09:50

DJDarkness schreef:

even voor onze fracktone gebruiker (van pcdj) het is niet de bedoeling om pcdj afte kraken ik heb hier tijden mee gewerkt en ik heb er altijd super veel plezier mee gehad.
happy :)
Voel me niet aangesproken, wat betreft PCDJ RED heb je volledig gelijk. FX kan echter veel meer en is makkelijk uit te breiden (net als REASON, losse delen die je aan en uit kunt zetten. Eventueel kun je er extra apparaten bij kopen (KJ, Scratch)en die ook gewoon aan of uit zetten) waardoor het boven alle andere software uit stijgt.

Helaas is FX nog steeds niet helemaal wat het zijn moet maar we zijn op de goede weg.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
22-5-2004 00:19
ja dat fx hou ik al een tijdje in de gaten het is zeker zonde dat dit nog niet helemaal lekker werkt. Maar fracktone weet jij mischien waarom de pcdj makers niet gewoon de engine van red aan hebbe gehouden. deze was te slotte veel stabieler (nu ten minste nog) konden ze hier niet op voort bordure?

en nog maals ik ben egt niet bezig om pcdj een hak te zetten. had het bijna zelf gekocht maar mijn computer was te oud en dus werd het te duur. Nu ben ik aan het sparen voor het pcdj scratch alleen dan met 2 tijdcode cd tjes. ( heb 2 cdj 20 )

alvast bedankt voor je reacties fracktone happy :)
Where words fail, music speaks :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-5-2004 20:24

DJDarkness schreef:

ja dat fx hou ik al een tijdje in de gaten het is zeker zonde dat dit nog niet helemaal lekker werkt. Maar fracktone weet jij mischien waarom de pcdj makers niet gewoon de engine van red aan hebbe gehouden. deze was te slotte veel stabieler (nu ten minste nog) konden ze hier niet op voort bordure?

alvast bedankt voor je reacties fracktone happy :)
Volgens zeggen konden ze niet verder borduren op de RED engine, het uiterste was eruit gehaald.(het kon o.a. niet werken met plug-ins) Om dus een betere versie te maken die kon concureren met programma's zoals BPM hebben ze FX vanaf het begin "opgestart" met een nieuwe code. Met o.a. veel beloftes zoals DMX. Visiosonic kennende zal dat nog wel even duren.

Toch denk ik persoonlijk dat het deels ook te maken heeft met het vertrek van Jörgen Hedberg de maker van PCDJ vanaf het eerste uur. Zijn laatste "werk" was pcdj RED 5.0, naar mijn idee heeft men toen met veel moeite nog een update gemaakt en dat was het einde van RED.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)