Forum > Geluid

Gemini Cdj-20 kapot?

(115 reacties. Pagina 1 van 12)
Moderator(s): Dré
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
24-4-2004 13:08
Hey mensen,

Ik heb al een poosje een cdj-20 van Gemini. Nu staat er op de achterkant augustes 2001 en op de bon staat een maand(weet niet zo snel welke) en dan 2002. De datum van de bon geld toch neem ik aan? Dus tot 2005 garantie?

Want waar het mij om gaat; ik wilde net ff weer gaan draaien, maar zodra de cdj aan ging en de cd ging laden, hoorde ik een keiharde krak oid. Dit heb ik wel eens eerder gehad heel kort, maar dit keer veel langer. Dus toen heb ik snel de stroom eraf gehaald. Nadat ik hem opnieuw aangedaan had heb ik 40 sec oid gewacht op het laden v/d cd en toenwas hij nog aan spinnen maar had hij hem nog niet geladen. Weer uit gedaan en weer wachten. Daarna deed hij het pas. Op de cd zit geen enkele kras en is origineel.

Dit heb ik wel eens vaker , maar niet iedere dag. Weet iemand wat dit kan zijn? Want stel als ik hem opstuur en hij het bij de fabrikant net wel doet dan moet ik zeker dokken?
Alvast bedankt,
Daniël happy :)
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
24-4-2004 13:11
wat voor krak, bij mijn spelers (tl1500) ook dus toploaders waar je hem gewoon legt, heb ik bij sommige cd`s dat de speler een hoop herrie maakt, en dat is dan dus het rondraaien van de cd... is ook maar heel even..

of was het dan echt niet?
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
24-4-2004 13:23
Het lijkt mij aan je verhaal te merken dat de laserkop ergens achter blijft haken ofzo. Bij het verstellen schuift deze en als hij dan ergens blijft hangen kan dat een krakend geluid geven.
Breng hem even terug naar de dealer en laat hem nakijken, want zoiets is niet bepaald bevorderlijk voor het loopwerk.
Volgende keer Peter!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
24-4-2004 23:12
Een reden kan zijn dat de cd niet netjes in het midden ligt, en dus verkeerd opgestart word, slingerend en wel.
Het tweede wat je kan horen is de schuif van de bescherming van de laser.

Dus kijk even voortaan goed uit als je er een cd in legt, en als dat niet helpt, zo snel mogelijk naar de winkel terug.
Het enige nadeel is dat je klacht niet kontinue is, dus moeilijk te constateren voor de reparateur, dus als het even kan moet je het in de winkel ook kunnen laten zien wat er mis is. Anders krijg je hem ongerepareerd retour als je pech hebt.

T valt me trouwens wel op dat iedereen deze spelers 2 jaar geleden de hemel in prees, maar nu de laatste tijd komen er steeds meer probleempjes met deze speler hier op het forum langs....... sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WaypointStandaard Lid
25-4-2004 00:53

Tom schreef:

T valt me trouwens wel op dat iedereen deze spelers 2 jaar geleden de hemel in prees, maar nu de laatste tijd komen er steeds meer probleempjes met deze speler hier op het forum langs....... sad :(
Van mij zijn ook al een jaarje of 2 oud en dan komen de dingen aan de orde die je aan het begin nog niet ziet hè. Misschien is het wel slijtage. Het blijven top spelers hoor. De cd's liggen er btw altijd goed in, daar is geen twijfel over mogelijk.

Vanavond heb ik hem niet durfen gebruiken; alle keren gewoon de hele tijd een hele serie "krakers' achter elkaar, dus ik heb hem snel uitgedaan.

Gemini claimt overigens een "wereldwijde" garantie (3 jaar in Europa). Dat betekend dat ik een gemini uit duitsland ook bij de plaatselijke (gemini) handelaar kan laten repareren/ terug sturen naar de fabriek?
(geen gelul over het Duitsland verhaal aub, daar draait het topic niet om)
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
25-4-2004 11:48
Ik zou zeggen zoek de dichtstbijzijnde Gemini-dealer op, pak de telefoon en vraag het ze. Dan hoeven we daar ook niet verder over te lullen wink ;) .
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
25-4-2004 12:02

Tom schreef:

Wet je wel hoe gruwelijk veel van die spelers er zijn verkocht?

Ik kom ze in ieder geval overal tegen en na 2 jaar is natuurlijk wel te verwachten dat er het 1 en ander het gaat begeven zoals lasers en loopwerkjes.

Die van mij werkt in ieder geval nog steeds perfect.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
WaypointStandaard Lid
25-4-2004 12:29

sylvia schreef:

Ik zou zeggen zoek de dichtstbijzijnde Gemini-dealer op, pak de telefoon en vraag het ze. Dan hoeven we daar ook niet verder over te lullen wink ;) .
Tja gister was het laat en nu is het zondag dus ik hoopte dat iemand het wist happy :)
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
26-4-2004 13:23
Garantie op het loopwerk is 1 jaar (rest van de speler is 3 jaar) en loopt via de dealer die het apparaat verkocht heeft.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjgaitStandaard Lid
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 4-5-2004
27-4-2004 09:46
Het kan zijn dat het schakelaartje, dat aan het begin zit van de geleiders van de laser, niet goed is. De laser loopt terug naar het begin, maar de sturing krijgt geen signaal van de schakelaar zodat de motor blijft draaien terwijl de laser niet verder kan.

Die schakelaar zorgt voor een nulpunt voor de laser.

Zolang er geen nulpunt is gegeven zal de cd ook niet kunnen starten.

Succes.
"oeeeeeeeeeeeeeh, what does this button dooooooooooo?"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)