Forum > Algemeen Forum

foto's maken

(93 reacties. Pagina 1 van 10)
Moderator(s): Dré
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
6-1-2003 22:55
Ik zit met een klein probleempje. Als ik een feest heb en foto's probeer te maken zjin deze eigenlijk altijd te donker. Waarschijnlijk komt dit ook doordat de flits niet sterk genoeg is. Hoe moet je nou mooie duidelijke foto's van de show maken?
Oja, ik gebruik zo'n gewone standaard digitale camera.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
ZappiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 138
6-1-2003 23:11
zelf nooit last van...
maja ik heb geen standaard camera: canon ixus

basis verlichtings setje kopen:P:P laugh :D laugh :D

groetjes
Zijn er nog vragen? Geen vragen? Mooi! gaan we door!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
7-1-2003 14:14

DJ-Psycho schreef:

Ik zit met een klein probleempje. Als ik een feest heb en foto's probeer te maken zjin deze eigenlijk altijd te donker. Waarschijnlijk komt dit ook doordat de flits niet sterk genoeg is. Hoe moet je nou mooie duidelijke foto's van de show maken?
Oja, ik gebruik zo'n gewone standaard digitale camera.
Dit komt inderdaad door je slechte flits. Indien je leuke foto's wilt maken van publiek etc. heb je gewoon een camera nodig met een sterke flits, liefst nog instelbaar ook.

Andere optie is dat je vooraf aan het feest veel 'zaalverlichting' aanzet en een fotootje neemt, tijdens het feest alleen foto's binnen het flitsbereik nemen, of alleen tijdens een soort "full-on" van je lampen. Maar het blijft behelpen.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
14-2-2003 00:25
Nog een lekker late reactie... :)

Ik vind zelf een flitser meestal klote, probeer met mijn digicam altijd de sluitertijd wat langer te zetten.
Helaas gaat dat laatste niet altijd goed als er wat mensen aan het bewegen zijn, maar in een lege zaal gaat het goed.

Flits kan soms een wat overzichtelijker geheel geven, maar haalt wel de complete sfeer weg.
Ook leuk om in de rook foto's met flits te maken, krijg je overal een witte waas.

ff voorbeeld zonder en met flits:

zonder, home.hccnet.nl/v.d.berk/pics/26-1/tn_105-0598_IMG.jpg

met, home.hccnet.nl/v.d.berk/pics/26-1/tn_105-0597_IMG.jpg
vaj-ta-lie-tie
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
14-2-2003 00:38

KeRsTmAnNeKe schreef:

Helaas gaat dat laatste niet altijd goed als er wat mensen aan het bewegen zijn
Allemaal even stilstaan, want kerstman wil een foto nemen laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Bij digitale camera's, is er een langere sluitertijd nodig om goed een foto te kunnen nemen dan bij gewone filmcamera's.
Hoe beter de digi cam, hoe korter de sluitertijd.
Wat ook heel erg helpt is om, als je het kunt instellen, met een lagere resolutie te fotograferen.
Wij nemen nog steeds de foto's met een gewoon film cameraatje met ingebouwde flitser. We hebben het ook geprobeerd met een 2 megapixel geval, en de resultaten waren bedroevend ten opzichte van de gewone camera.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
14-2-2003 01:05
Zal wel een el-cheapo geweest zijn ;)

tegenwoordig is er alleen (bijna) geen vershil meer tussen de echt goede digitale en de analoge camera's, laatste heb je ook in goede en slechte vormen :)
vaj-ta-lie-tie
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
14-2-2003 08:13

KeRsTmAnNeKe schreef:

Ik vind zelf een flitser meestal klote, probeer met mijn digicam altijd de sluitertijd wat langer te zetten.
Helaas gaat dat laatste niet altijd goed als er wat mensen aan het bewegen zijn, maar in een lege zaal gaat het goed.
Klopt, maar dan moet je natuurlijk wel een camera met die mogelijkheid hebben. Een 75 euro Conrad toestel kan dat vaak al niet...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-2-2003 09:18
Je doet jezelf tekort door dit onderwerp in het flauwekulforum te plaatsen. Interessant onderwerp, dus verplaatst naar ALGEMEEN forum!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
14-2-2003 11:13

KeRsTmAnNeKe schreef:

Zal wel een el-cheapo geweest zijn ;)

tegenwoordig is er alleen (bijna) geen vershil meer tussen de echt goede digitale en de analoge camera's, laatste heb je ook in goede en slechte vormen :)
Toch zal er altijd verschil blijven, want een digicam blijft foto's maken die uit pixels zijn opgebouwd. Tenzij er in de toekomst eentje komt die vector foto's kan schieten, dat wordt al een stuk mooier laugh :D
gise...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-2-2003 12:01
Als het maar genoeg pixels zijn zie je daar niks van. Een analoge foto wordt toch ook op een korrelig papier afgedrukt...

Zelf neem ik altijd foto's zonder flits. Gewoon de parren even goed aanzetten. Flits geeft een ongezellig resultaat. Foto's van publiek kunnen wel met flits.

Op de website van Martin (www.martin.dk) staan ook nog fototips.

PS ik gebruik voor foto's op internet een antieke Philips digicam met 480x640 pixels. Die resolutie hoeft helemaal niet zo groot te zijn.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)