Forum > Geluid

Geluidsbegrenzer met afstandsbediening

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
29-3-2004 21:37
Weet er iemand of er een begrenzer op afstandsbediening bestaat? Liefst een draadloze afstandsbediening om mee te geven aan de portier voor het geval dat de politie geluidsmetingen komt uitvoeren..

We zijn nu al een paar weken verplicht op 90db aant draaien en als de zaak vol zit is dit niet echt sfeerbevorderend sad :(
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
29-3-2004 21:41
Hahaha laugh :D , dit vindt ik echt wel grappig razz :p
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hier een systeem voor bestaat ... helaas?! sad :(
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
29-3-2004 21:59
Dat is heel simpel te realiseren:
Koop een goede limiter welke bij uitzetten het signaal doorverbind.
En zet hem tussen het signaal vanaf de mixer naar de versterker.
Maak een schakelaar bij de potier,
Zodra het noidig is zet deze hem dan op afstand aan.

Trouwens wel raar dat je gemeente niet een echte horeca limiter eist.
Ze weten zelf de regelels waarschijnlijk nog niet helemaal toe te passen.
Ze kunnen namleijk eisen dat je deze installeerd.
Is verzegeld, en kan niet mee gerommeld worden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
29-3-2004 22:06
mja, anders gewoon de portier een portofoon geven? dan kan ie je gewoon over de portofoon aanspreken als ze draan komen... wink ;)
Music is what feelings sound like...
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
29-3-2004 22:15
Ik heb toch wel gehoord dat dit wel degelijk bestaat en bij ons in de zaak zou het zeer handig zijn. De buitenwipper ziet ze altijd van ver aankomen maar de dj staat op zon 30 meter van de deur, niet iets te ver dus om het op tijd stiller te zetten.. dat zou dus een oplossing voor het probleem want iedere keer een boete van 1625 euro is niet zo plezant..
-EDIT : dit was een reply op noise wink ;)
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
29-3-2004 22:20
1 x bewerkt. Laatst door Timyzermans op 29-3-2004 22:54

Tom schreef:

Trouwens wel raar dat je gemeente niet een echte horeca limiter eist.
Ze weten zelf de regelels waarschijnlijk nog niet helemaal toe te passen.
Ze kunnen namleijk eisen dat je deze installeerd.
Is verzegeld, en kan niet mee gerommeld worden.
Het gaat hier wel over belgië, ik denk dat het mss anders is als in nl? De wetgeving hier in belgie is als volgt: binnen max 90,5db en buiten 30db maar we hebben al eens gemeten met volk in de zaak en zonder muziek en dit was al soms meer dan 80db.. 't is dan ook zeer moeilijk om als dj reglementair te draaien en dan ook nog eens moet zorgen voor de sfeersad :(
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
29-3-2004 22:22
En als je nou eens gewoon een rode lamp bij de Dj naast zijn mixer installeerd,
welke vanuit de protier aan gezet kan worden.......
Lekker goedkoop.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
29-3-2004 22:24

Timyzermans schreef:

Het gaat hier wel over belgië, ik denk dat het mss anders is als in nl? De wetgeving hier in belgie is als volgt: binnen max 90,5db en buiten 30db maar we hebben al eens gemeten met volk in de zaak en zonder muziek en dit was al soms meer dan 80db.. 't is dan ook zeer moeilijk om als dj reglementair te draaien en dit dan ook nog eens conform de wetgeving sad :(
het valt beetje op denk ik, dat als de 'buren' klagen/ politie komt het meteen 20 db zachter gaat, de eerste paar keer lukt wel, maar dan word het beetje verdacht niet?

Tip, maak een alarm, dat als portier op knopje drukt, je in de booth een lamp ziet branden/knipperen, en als je dat ziet, gewoon gain omlaag.
Denk dat dat het simpelste is.

maar zit jullie discotheek in een woon wijk?

[edit] Tom was me net voor [/edit]
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
29-3-2004 22:50
Neen 't is niet echt een woonwijk. Ook is het geen disccotheek maar een vrij groot danscafé in een straat met 5 cafés langs elkaar die allemaal hetzelfde probleem hebben. Er wonen maar een paar mensen maar 1 telefoontje is al voldoende want dan moet de politie gewoonweg komen...

Door dat aantal klachten (wie weet zijn het er gewoon 20 van 1 enkele persoon) voert de politie nu preventieve controles uit met agenten in burger (die we ondertussen al allemaal kennen). Ze lopen even binnen, meten 5 sec en ze zijn weer weg.. Een week later weet je dan of je een boete hebt of niet.

Dan heb je de keuze: ofwel betaal je om de zoveel tijd een boete van 1625 euro, ofwel zet je de muziek stiller met als gevolg dat je volk verliest..

Dat lamptje is inderdaad een goede oplossing ja maar dan wel in combinatie met een begrenzer want 90db is echt wel heel stil en anders loop je nog de kans om erover te zitten..

en over het feit dat het opvalt: het gaat er gewoon over om de meting voor te zijn. Want dan hebben ze geen bewijs aangezien het preventieve controles zijn komen ze niet voor een oproep voor geluidsoverlast. 't is de gewoonte om hier in de straat de muziek stiller te zetten als je ze ziet aankomen maar bij ons staat de dj gewoon veel te ver van de deur voor snel te kunnen reageren.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-3-2004 23:52
Mensen fouileren bij de deur en degene met meet apperatuur er meteen uit kicken. Scheelt een hoop gekloot met lampjes laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)