Forum > Newbie Forum

Pioneer Cdj500s ,Ervaringen?

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
29-2-2004 22:25
Heb zojuist hier op het forum zitten zoeken maar vrij weinig te vinden over deze cdspeler. Ik kan vrij goedkoop aan een Pioneer cdj500s komen ,maar wil eigenlijk graag weten of dit apparaat de moeite waard is ofniet? Zo heb ik een paar vragen:

-Is het apparaat hufterproof?
-Is hij betrouwbaar (dan bedoel ik dat er geen slordige softwarefoutjes inzitten of wat dan ook)
-Wat zou zon speler 2e hands opbrengen (leeftijd weet ik zo niet maar ziet er gebruikt maar zeker niet slecht uit)
-Leest hij (fatsoenlijk gebrande) cdr's (deze kan ik eventueel bij het testen van het apparaat zelf ook proberen maar weet iemand het toevallig zo te vertellen? anders gaat het hele zaakje al niet door aangezien ik nogal wat (legale) backups heb)
-Aan te raden tegen een redelijke prijs of toch doorsparen voor een cdj100s?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1370
29-2-2004 22:46

remczero schreef:

Heb zojuist hier op het forum zitten zoeken maar vrij weinig te vinden over deze cdspeler. Ik kan vrij goedkoop aan een Pioneer cdj500s komen ,maar wil eigenlijk graag weten of dit apparaat de moeite waard is ofniet? Zo heb ik een paar vragen:

-Is het apparaat hufterproof?
-Is hij betrouwbaar (dan bedoel ik dat er geen slordige softwarefoutjes inzitten of wat dan ook)
-Wat zou zon speler 2e hands opbrengen (leeftijd weet ik zo niet maar ziet er gebruikt maar zeker niet slecht uit)
-Leest hij (fatsoenlijk gebrande) cdr's (deze kan ik eventueel bij het testen van het apparaat zelf ook proberen maar weet iemand het toevallig zo te vertellen? anders gaat het hele zaakje al niet door aangezien ik nogal wat (legale) backups heb)
-Aan te raden tegen een redelijke prijs of toch doorsparen voor een cdj100s?
Ik gebruik al jaren tevreden 2 500s'jes.
- Hufterproof: Zekers. Hufterproof en idiootproof. Een basisspeler met een intiutieve bediening. Ik heb verhalen gehoord van een CDJ500's waarover een glas bier was gegaan, en die nog doorspeelde, maar dit is weer zo'n "horen van" verhaal. Zelf naast enkele vervangen drukschakelaars nog geen problemen. En ze worden regelmatig gebruikt. (Zo'n 5/6 jaar lang al elk weekend). Ik heb ze gebruikt op een rijdende carnavalswagen. Naast enkele schokjes doordat ze zowat van de ene naar de andere kant werden gesmeten vanwege gespring, gaven ze geen kik.
- Betrouwbaar: Ik vind ze betrouwbaarder dan mijn nieuwe CMX3000. Naast CDRW leest de 500 meer dan de 3000. Softwarefouten in een 500, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar alle softwarematige grapjes van tegenwoordig vindt je nog niet in deze speler. Die van mij willen tegenwoordig alleen nog wel eens dicht blijven zitten als je ze aanzet. Een keer uit/aanzetten is de oplossing. (maargoed/das het enigste na 5 jaar).
- gebrande cd's: CDR's zijn geen enkel probleem. Die leest hij. CDRW's daarentegen NIET!
- prijstechnisch: Tsja.. Toen ik ze kocht betaalde ik 2000 gulden per stuk. Dat is nu 900 Euro. Daar staat ie nu nog voor in deze sjop. Je hebt er nu zelfs makkelijk een 800 voor. Ik ben ze tegengekomen voor rond de 650 Euro, maar das zelfs nog meer dan een 100. Enige verschillen die ik weet zijn: effecten vs. loop, frontload vs topload en dat de 500 een preciezere jog-dial heeft.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
29-2-2004 22:51
Aan deze reactie heb ik wat reemski! Wat jou betreft dus mits in goede staat een aanrader? Effecten hoeft van mij zeker niet en daarom zou deze speler bij mij voorrang krijgen op een 100 ,door zijn seamless loop. Ik ga dinsdag kijken naar de staat van het apparaat.. Laat zo snel mogelijk weten of ik hem koop ofniet! Erg bedankt voor je reactie..

(opps laat het topic toch even open ,dan kan ik hier nog even posten of ik hem daadwerkelijk heb gekocht ,en kunnen mensen die wat toe te voegen hebben nog wat toevoegen)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
1-3-2004 07:33
Als ik me niet heel erg vergis is de 500S gewoon een 500 MK2, maar dan in een kleiner jasje. In ieder geval dus lastiger te servicen.

Met de 500 KM1 en MK2 heb ik destijds veel gewerkt. De MK1 was een onbetrouwbaar k#tding, de MK2 vond ik best OK (hoewel ook niet helemaal 100% betrouwbaar). Het "glas bier"-verhaal lijkt me behoorlijk overdreven (hoewel je geluk kan hebben). Zulke buffels zijn het nou ook niet. Er staan ook andere gebruikerservaringen op het forum.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-3-2004 07:50
Pioneer heeft volgens mij (in amerika ofzo) ook een andere naam voor de 500s. Zag dat een (exact identieke speler aan de 500s) daar de 700s heet.(misschien een 110 volt versie ofzo). Volgens mij is het ook niet alleen een compacte versie heb namelijk op de pa markt ook naar een mk2 staan kijken ,en die man achter die kraam zei meteen al dat die speler minder shockproof was dan de 500s (die ook op de stand stond). Wat dus precies het verschil zou zijn volgens hem weet ik dus niet. Wat ik eruit op kan maken is dat de mk2 geen oliegedempt binnenwerk heeft en de 500s dus wel. Maar dit weet ook ik niet helemaal zeker (kan ook verkooppraatje zijn).

Ik zal nog eens even rondzoeken. De speler zal (zeker in het begin) trouwens vooral thuis worden gebruikt ,naast een dubbele cdspeler (jbsystems cd560) een een gemini mixer wat ik later naar een wat profesioneler setje uit wil bouwen.

[edit] Zojuist de search gebruikt en dit topic eruit gekregen: new-line.nl/forum/read/?t=5666. Hier zegt ook Reemski dat de 500s beter tegen schokken kan als de mk2. Nu twijfel ik pas echt aan het verschil wink ;) [/edit]
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-3-2004 10:13

remczero schreef:

Heb zojuist hier op het forum zitten zoeken maar vrij weinig te vinden over deze cdspeler. Ik kan vrij goedkoop aan een Pioneer cdj500s komen ,maar wil eigenlijk graag weten of dit apparaat de moeite waard is ofniet?
Ik ben nog wel benieuwd wat ervoor gevraagd wordt. Ik schrok mij nl op de PA beurs helemaal rot, daar vroeg iemand voor twee behoorlijk gebruikte machientjes nog rond de 475 Euro.

Is het een nieuwe, die waar jij aan kan komen?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1370
1-3-2004 11:12
De 500s heeft inderdaad een oliegedempt loopwerk. De 500 varianten niet. Ik heb ook eens met de 500 MKII mogen draaien op een houten vloer. Nou, dat was een ramp. Sloeg behoorlijk wat over. Dit kom ik met mijn 500sjes niet tegen...

Servicen valt volgens mij ook wel mee. De mijne zijn een keer weggeweest omdat de playknop niet goed meer werkte. Even schakelaartje vervangen en hopla, hij deed het weer. Aan de reparatiekosten te zien zal dat niet veel tijd hebben gekost. Verder heb ik daar geen verstand van, want ik repareer geen apparaten.

Verder is het gewoon wel al een speler die al even op de markt is. Een CDJ100 heeft ook een oliegedempt loopwerk en is een stuk goedkoper. (Of even duur, maar nieuw).
Het verhaal van dat glas bier is (zoals ik al zei) dus een "van horen zeggen" verhaal.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-3-2004 14:26
Nou vooruit silvia wink ;) Het apparaat heeft zeker gebruikssporen maar de prijs is daar dan ook naar...Ik heb voor 150 incl btw een dealtje kunnen sluiten (let op 1 speler dus!) wat ik niet erg duur vond voor een speler die nieuw dik 800 euro kost. Ik ga hem morgen even testen (eerder kon jammer genoeg niet). Wat vinden jullie trouwens van die prijs ,mits het apparaat nog naar behoren werkt?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-3-2004 14:28
Vind ik heel netjes.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-3-2004 18:39
Leek mij ook. Wilde eigenlijk bij mijn bestaande set een beat samplertje (gewoon beatjes erbij voegen enz ongeveer zoiets als zo'n redsound dingetje..) maar een cdspeler met loop heeft in dit geval voor nog minder geld een stuk meer functies waar ik wat aan heb. Dat hij niet automatisch loops maakt ,ach kan ik overheen komen. We zullen morgen eens kijken of het werkelijk voldoet aan mijn verw8ingen ,want hij moet natuurlijk wel goed werken. Ik hou jullie op de hoogte

Terug naar forum Reageer (zonder quote)