Forum > Opmerkingen

oude topics kicken

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
20-1-2004 23:02
LS,

Goed, ik loop nog niet zo lang mee op dít forum.
Maar waar ik me nu al mateloos aan erger is het kicken van oude topics.

Kunnen daar niet even vreselijke lijfstraffen opgezet worden??

t.
I'm a man... I don't read manuals.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
20-1-2004 23:06
tja, het is wel vervelend als er dan zoiets als "ja, klopt" ofzo onder gezet word.
maar het kunnen ook weer bruikbare topics zijn voor nieuwe vragen.

meestal word een topic na een zinloze kick gesloten, dus het wachten is dan op een mod.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
21-1-2004 09:26
Degenen die dat doen zijn ook vaak nieuw op het forum en hebben dus nog niets gelezen en zien het verschil niet tussen ''oud'' en ''nieuw''
Je kan het die mensen op zich ook niet kwalijk nemen, wel denk ik vaak dat nieuwe leden de regels niet hebben gelezen voordat ze op de OK knop hebben gedrukt.
Ik denk dat je daar wel iets op kan verzinnen, is een truucje dat ze ook bij Microsoft gebruik, zet de te lezen tekst in een relatief klein venster en zet daar een scrollbalk naast. Zorg dan dat de OK, of ik stem toe of welke knop dan ook pas geactiveerd wordt zodra de scrollbalk onderaan staat.
Zo moet je toch haast wel zorgen dat het gelezen wordt, zet er desnoods ook een tijdlimiet op zodat niet iemand de balk naar beneden kan scrollen en op OK kan klikken (wat bij Microsoft weer wel kan) gewoon een limiet van minstens 45 seconden ofz.
Darth Crossfader
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
21-1-2004 10:20
Ik zag op een ander forum (volgens mij tweakers) dat er een pop-up kwam bij zeer oude topics met de melding "je reageert nu op een zeer oud topic, weet je zeker dat je een reactie wilt plaatsen" of iets dergelijks. Ik vond dat wel een mooie inspiratie (lees: Idee dat ik graag wil jatten ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
21-1-2004 10:37
Goed idee. En dan als de gebruiker op "ja" klikt het command FORMAT C: laten geven...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
21-1-2004 10:39

Victor schreef:

Goed idee. En dan als de gebruiker op "ja" klikt het command FORMAT C: laten geven...
juist!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
21-1-2004 11:06
Ik denk dat het zo in zo geen kwaad kan om mensen verplicht de regels door te laten lezen.
Hoe, daar zijn verschillende methode's voor.
De regels staan trouwens ook een beetje verspreid, dus ik kan me voorstellen dat niet iedereen ze meteen ziet.
Of heb je inmiddels een setje regels als onderdeel in de aanmeldingsprocedure gemaakt Dré?

Verder denk ik dat het echt geen kwaad kan om een drempel van een week te intregreren.
Men meldt zich aan, en na een week kan men pas beginnen met posten. Op die manier ontneem types die lol wilen trappen de lust, en houd je de mensen tegen die niet serieus zijn.
Ook voorkomt dat in het tweede hands gedeelte de types die alleen maar lid owrden om één keer een ad te plaatsen, en daarna helemaal niets meer van zich laten horen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
21-1-2004 11:32
Een week wachttijd zou kunnen (en houdt inderdaad grappenmakers buiten). Maar een andere mogelijkheid, die ik vaker tegenkom, is een wachtwoord per e-mail verstrekken. Dan moet iemand in ieder geval een werkend e-mail adres opgeven. Eventueel kan je in datzelfde mailtje de belangrijkste regels nog eens op een rij zetten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
21-1-2004 11:38
Goeie Vic,
en dan zouden we een weekje de tijd kunnen nemen om het wachtwoord op te sturen.
We vermelden dat natuurlijk wel even in de aanmeldprocedure met een kleine toelichting.
Zijn we ook meteen af van die gasten die aan spellen mee doen en zoveel mogelijk stemmen moeten verzamelen.

Een werkend e-mail adres kan voor onverlaten al een barriere vormen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
21-1-2004 13:42
Ik ben zelf (al jaren overigens) moderator op het Computer!Totaal forum.

Aangezien dat forum ook explosief gegroeid is hebben we daar ook ons beleid op aan moeten passen.
Dwz, een werkend email adres, een andere en duidelijkere FAQ en strengere regels.
In de internet fora worden bijv alle "google" en "wie maakt voor mij" vragen gesloten.

Tweakers (waar ik, zei het wat minder actief) ook rondhang zijn idd steeds bezig om de boel zo strak mogelijk te krijgen. Bij oudere posts is idd de quickreply verdwenen, krijg je een extra waarschuwing te zien en is het quote icoontje anders.

De optie die Tom oppert vind ik geen goed plan, hierdoor leg je de lat te hoog (imho dan).
Actiever modereren (meer mods? Er zijn wel een aantal VIP leden die dit zou zouden kunnen doen) is een betere optie.

Een aanmeldingsmail kan, samen met je wachtwoord, ook een aantal "gouden regels" bevatten. Natuurlijk heb je altijd idioten die dát ook niet lezen, maar dan heb je iig je best gedaan.
I'm a man... I don't read manuals.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)