Forum > Algemeen Forum

Goede/slechte DJ's??

(134 reacties. Pagina 1 van 14)
Moderator(s): Dré
DjBjornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
Berichten: 47
15-12-2003 13:44
Hallo allemaal,

Waar ik me soms heel erg over verbaas is het aantal slechte dj's dat draait in (redelijk) grote tenten! (ik bedoel geen club/house discotheken maar meer waar feest/top40/R&B/80's/90's wordt gedraaid) Ik zou graag jullie mening hier over willen horen... Om maar een voorbeeldje te noemen, was laatst een keer in utrecht aan t stappen, eerst naar Havana's geweest, nou die gast kon echt niet draaien, draaide elk nummer uit en dan was t ook nog eens 2 seconden stil tussen elk nummer! Gingen we naar de volgende tent (dikke dries) en weer een vage dj waar alles bij fout ging en de pitch volgens mij op -10 had staan!!! (dit is nog maar een enkel voorbeeld!)shocked 8O
Nou wil ik niet van mezelf zeggen dat ik supergoed kan draaien, maar in ieder geval wel beter! Ik draai zelf wel eens via een drive-in maar das gem. 1x per maand, zou ook wel in een vaste tent willen draaien... maar als ik het zo zie qua dj's is het niet hoe goed je bent of wat voor muziek je draait maar meer 'een ons kent ons' wereldje! Wat denken jullie hiervan??!

(ik bedoel hiermee natuurlijk niet alle dj's, ik maak t alleen vaak mee, meer dan 5 op de 10x laat ik maar zeggen... want er zijn ook zat supergoede dj's waar ik echt niet tegenop kan!)

Groet!

Björn
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-12-2003 13:56
Ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt met dit topic. Een 'laten we dj's die resident draaien terwijl wij het op onze slaapkamertjes veel beter kunnen gaan afzeiken'-topic lijkt me niks.

Als het gaat om 'Ik wil graag ergens resident draaien maar kom er niet tussen hoe doet iedereen dat nou?'-topics, die bestaan al:
www.new-line.nl/forum/read/?m=35731
www.new-line.nl/forum/read/?m=30503

Als het gaat om 'Ik irriteer mij zo aan marktverziekers die geld verdienen terwijl ze eigenlijk voor geen meter kunnen draaien'-topics. Ook daar is al regelmatig wat over gezegd:
www.new-line.nl/forum/read/?m=12992
www.new-line.nl/forum/read/?m=18008
www.new-line.nl/forum/read/?m=25480
www.new-line.nl/forum/read/?m=3784

Etc etc etc.
Laat even weten waar je heen wilt met deze vraag.

Als het nou specifiek om de Utrechtse scene gaat, daar draai ik ook, dus ook daar kunnen we het over hebben, maar ik weet niet of dat de rest van de forummers interesseert.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
15-12-2003 14:23

djBjorn schreef:

Hallo allemaal,

Waar ik me soms heel erg over verbaas is het aantal slechte dj's dat draait in (redelijk) grote tenten! (ik bedoel geen club/house discotheken maar meer waar feest/top40/R&B/80's/90's wordt gedraaid) Ik zou graag jullie mening hier over willen horen... Om maar een voorbeeldje te noemen, was laatst een keer in utrecht aan t stappen, eerst naar Havana's geweest, nou die gast kon echt niet draaien, draaide elk nummer uit en dan was t ook nog eens 2 seconden stil tussen elk nummer! Gingen we naar de volgende tent (dikke dries) en weer een vage dj waar alles bij fout ging en de pitch volgens mij op -10 had staan!!! (dit is nog maar een enkel voorbeeld!)shocked 8O
Nou wil ik niet van mezelf zeggen dat ik supergoed kan draaien, maar in ieder geval wel beter! Ik draai zelf wel eens via een drive-in maar das gem. 1x per maand, zou ook wel in een vaste tent willen draaien... maar als ik het zo zie qua dj's is het niet hoe goed je bent of wat voor muziek je draait maar meer 'een ons kent ons' wereldje! Wat denken jullie hiervan??!

(ik bedoel hiermee natuurlijk niet alle dj's, ik maak t alleen vaak mee, meer dan 5 op de 10x laat ik maar zeggen... want er zijn ook zat supergoede dj's waar ik echt niet tegenop kan!)

Groet!

Björn
ik zou zeggen: loop naar de baas van de tent, stel jezelf voor en ga daar zelf staan wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
15-12-2003 14:58
Nou......

Toevallig ben ik vorige week op de zaterdag in Alcazar geweest in Puttershoek.

Kwam rond 2 uur binen, prime-time zou je denken. Dus niet. Vrij rustig overal.
We lopen wat rond, main zaal, best redelijk.
Komen we in de westernbar, staat daar een man, behoorlijk aan de leeftijd, als een zoutzak te draaien. Kom ik in de apres-ski bar. Idem..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
15-12-2003 15:23
De beste stuurlui staan aan wal.

Alhoewel ik wel een leuk (lang geleden) praktijkvoorbeeldje heb:
In Spanje (Lorett) maakte ik eens een opmerking tegen de resident Dj over zijn ongeinteresseerde draaistijl.

Hij zei:"Als je denkt dat je het beter kan, be my guest!"
Affijn toen was ik zijn guest wink ;)

Tent op zijn kop gezet, en gelijk die zelfde avond nog een kontrakt voor de rest van de zomer aangeboden gekregen, kost inwoning en al.
Heb het afgeslagen en gezegt dat ik het niet sportief vond om de resident te passeren.
Daar hadden ze wel respect voor en de Dj ook!

Maar in de meeste gevallen zal je ervaren dat het niet altijd even makkelijk is om iedere week te vlammen in de zelfde disco als Dj. Je kan niet elke week het zelfde rijtje draaien, en er zijn er maar weinigen die werkelijk iedere keer weer met wat anders kunnen komen, want daar heb je veel fantsie en intresse voor de muziek voor nodig.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjBjornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
Berichten: 47
15-12-2003 15:32
Neee ik ben niet boos omdat ik er niet tussenkom... heb t namelijk niet eens geprobeerd! En ik wil ook niet weer een eigen drive-in beginnen! (ik draai alleen af en toe voor een andere drive-in) De links die Sylvia geeft gaan daarover... Niet dat ik nou zo'n supernieuw onderwerp heb maar ik kan t nergens teruglezen. Waar ik me over verbaas staat in mn eerste berichtje... happy :)
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
15-12-2003 16:28

Tom schreef:

Maar in de meeste gevallen zal je ervaren dat het niet altijd even makkelijk is om iedere week te vlammen in de zelfde disco als Dj. Je kan niet elke week het zelfde rijtje draaien, en er zijn er maar weinigen die werkelijk iedere keer weer met wat anders kunnen komen, want daar heb je veel fantsie en intresse voor de muziek voor nodig.
Hier kan ik me goed in vinden Tom. Als je elke weekend voor de zefde mensen staat te draaien, dan gaat de lol er toch wat vanaf. Het is idd onmogelijk om avond weer iets anders te verzinnen en een eentonige draaistijl is ook niet acceptabel.
Ik heb vaak zat gehad dat ik er echt helemaal geen zin in had om weer te gaan draaien. Hoe leuk het ook voor de slaapkamer jongens mag lijken.

Alleen werk is werk en je zult het moeten accepteren door je best doen om de mensen weer een gezellige avond te geven.
En natuurlijk worden er fouten gemaakt als je niet geintreseerd bent en natuurlijk staat dan je gezicht niet op "enthousiast".
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
15-12-2003 17:01
Dat is dan ook waarom ik ondanks toen ik stopte met "vast" te draaien vele aanbiedingen heb gehad voor andere disco's en kroegen om daar tegen betere betaling voor vast te komen draaien.

Het ging niet om het geld, het ging om de lol in mijn werk.
Daarom doe ik nu allen nog maar drive-in werk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
15-12-2003 20:16
Ik moet zeggen dat ik het wel met Bjorn eens ben. Ik weet zeker dat er velen veeeeeeeeel beter kunnen draaien dan ik, maar regelmatig als ik uitga kom ik DJ's tegen waar ik niet enthousiast over ben.
Zo is er hier in Zwolle een café populair onder (ex-)middelbare scholieren waar ik regelmatig ben geweest en elke keer verbaas ik me over de kwaliteit van de DJ's. Niks platen gelijk laten lopen, niks pitchen, nee gewoon het andere kanaal opengooien en hup de plaat erin. sad :(
Nou heb ik ook weer niet zoveel lef om op die gasten af te stappen om te zeggen dat ik het beter kan (is misschien wel zo, maar dat arrogante is niet echt wat voor mij), zeker niet omdat ze daar de halve avond ski hut draaien en daar heb ik eigenlijk geen zin in! wink ;)
Beauty hides in the deep
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
15-12-2003 20:54
Tsja, maar met apres-ski kun je ook niet echt spreken van is ff lekker zuiver beatmixen. Dat zullen ook niet de dj's zijn die in de grote clubs en op de grote feesten draaien. Als het publiek apres-ski wil horen zullen ze dat laten horen. Misschien is het publiek gewoon niet geinteresseerd in een house avond waar perfect gemixt wordt maar gaan de meesten gewoon voor het bier, de gezelligheid en de mooie wijfen. razz :p Als ik dan weer kijk naar de tenten waar perfecte muziek gedraaid wordt, lopen er meestal alleen freaks rond met een flinke lading drugs in de mik.. Goeie muziek dus, maar niet gezellig, en al veel minder leuke dames als in die stomme apres-ski tenten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)