Forum > PC related Forum

Harman Kardon.

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
RickEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 118
10-11-2003 22:30
Ik ben bezig met een aantal mixen te maken op de computer.
Ik zocht daarbij een mooi setje speakers.
Mijn vader zei dat de Harmen Kordon speakers mooi waren en een mooi geluid.
Maar nu is mij vraag, wie van jullie kent dit soort speakers en wat vinden jullie ervan.Is het een beetje mooi geluid, zijn ze mooi, klein-groot.
Ik kan er verder niks over vinden op het internet
Forever Today
Don_PinguStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2003
Laatste: 7-3-2005
Berichten: 10
10-11-2003 23:52
Bij mijn dell pc zat een (basis) setje Harman/Kardon speakers. Ze zien er vrij eenvoudig uit (wel al weer een jaar of twee-drie geleden), hebben de gangbare pc-speakertjes grootte (klein dus), en klinken zeker niet slecht.

Heb daarna een paar Altec Lansing 220's gekocht. Klinken volgens mij minstens zo goed en je krijgt er iets meer geluid uit, en zijn heel betaalbaar (heb ik zo'n goeie dertig euro voor betaald). Zijn qua afmetingen net iets hoger dan gemiddeld laugh :D

Daarna overgeschakeld op Altec Lansing 621. Komt uiteraard nog heel wat meer geluid uit, en klinkt vrij goed, op voorwaarde dat je de subwoofer niet te veel opendraait (dan kunnen de satellieten niet echt meer volgen). Voor een actiefilm of zo is dat uiteraard geen probleem razz :p
Ook heb ik de indruk dat de bassen uit de subwoofer enigszins "vertraagd" uitkomen, weet niet precies waar het aan ligt. Dit setje heeft mij zo'n 150 euro gekost. Satellieten normale afmetingen, subwoofer stukje groter happy :)

Als je bureau niet moet meeschudden met de bassen, zou ik voor de 220 gaan. Die ga je ook makkelijker kunnen vinden als Harman/Kardon speakers.

www.altecmm.com
blah
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
11-11-2003 10:54
Ook heb ik de indruk dat de bassen uit de subwoofer enigszins "vertraagd" uitkomen, weet niet precies waar het aan ligt.
ik heb een programmatje dat kx program heet en die combineerde mijn 2 geluidskaarten naar 1 (handig voor traktor om tracks van te voren luisteren) anyway, daar stond standaard ingesteld dat de subwoofer 0,10 sec. vertraagd werd misschien heb jij dit ook (programma) en moet je ff de instellingen veranderen happy :)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Don_PinguStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2003
Laatste: 7-3-2005
Berichten: 10
11-11-2003 11:26
Bedankt, maar het is niets software-matig, er is geen aparte aansluiting voor de subwoofer (heeft een ingebouwde filter).
blah
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
11-11-2003 14:17
Ik heb op m´n computer een setje harman kardon speakers zitten van het type H/K 595. Grote zwarte houten "kubus" subwoofer die onze hele computerruimte doet trillen en 2 slanke zuil-sattelietjes. Werkelijk prachtig geluid, ook al is het maar stereo. Zo verschrikkelijk strak/zuiver en helder, deze speakers wil ik nooit meer kwijt. Wat ze hebben gekost weet ik niet meer, maar ook wij hebben ze aangeschaft bij onze Dell computer. Echter zijn ook deze speakertjes al (dacht ik ) weer 2 a 3 jaar oud, dus weet ik niet of ze nog te koop zijn. Van de nieuwe harman/kardon setjes vind ik de subwoofers wel erg iletjes...
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
12-11-2003 12:24

Don_Pingu schreef:

Ook heb ik de indruk dat de bassen uit de subwoofer enigszins "vertraagd" uitkomen, weet niet precies waar het aan ligt. Dit setje heeft mij zo'n 150 euro gekost. Satellieten normale afmetingen, subwoofer stukje groter happy :)
Is het een set met een bassreflexpoort ? Zo ja, stop hier eens een sok in, zodat deze afgesloten wordt. Je levert wat sublaag in ( voor zover dat al aanwezig is ), maar als het goed is ben je dat vertraagde geluid min of meer kwijt.

Harman Kardon maakt zeer degelijk spul, moederbedrijf is Harman International, hoort JBL, AKG en soundcraft ook bij. Persoonlijk ken ik Harman alleen van de versterkers. Zitten degelijk in elkaar en hebben een mooi vol geluid.

Als je zo'n setje gaat kopen zijn er denk ik 3 dingen die je moet doen:

1. Vertrouw op je eigen oren
2. Kijk niet naar al die geweldige PMPO wattages
3. Mijd de goedkopere < 100 € setjes

dan heb je vrijwel altijd een setje dat leuk klinkt.

Kijk ook eens naar de Klipsch Promedia serie.

John
I am a TimeDriver!
Don_PinguStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2003
Laatste: 7-3-2005
Berichten: 10
12-11-2003 20:22
Klipsch Promedia zijn idd mooie speakers. Prijs is er ook naar.

Zal de truc met de sok proberen happy :)
blah
RickEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 118
12-11-2003 21:31
Een vriend van me vader heeft glazen Kardons.
Weet iemand welk type dat is. En heeft iemand er toevallig een plaatje van.
Dat zijn drie boxen met een grote vierkante Bassbox, en 2 halve bogen zegmaar. Weet iemand welke dit zijn. Ze klinken echt geweldig.
Maar ben vergeten te vragen.

Rick
Forever Today
Don_PinguStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2003
Laatste: 7-3-2005
Berichten: 10
13-11-2003 14:03
www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00005B9AQ/ref=pd_sxp_elt_l1/002-0229493-5663256

Bedoel je die? Overigens zou het mij verbazen als ze echt van glas waren.
blah
RickEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 118
13-11-2003 20:11
Ja! die bedoel ik.
Echt schitterend, weet niemand of ze echt mooi klinken?
Forever Today

Terug naar forum Reageer (zonder quote)