Forum > Geluid

usb audio interface voor dj's

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
19-8-2018 15:58
Zijn er op dit moment nog fatsoenlijk usb audio interfaces voor dj's te krijgen?
Ik werk zelf met Mixvibes en de daarbij behorende Mixvibes U-46 mkII geluidskaart. Eigenlijk is dit gewoon een ESI U46 dj maar dan met een andere stickertje er op. Tot een tijdje geleden was alles in orde maar de laatste maanden heb ik veel last van storingen. Crashes, vervormd geluid nu en dan, Mixvibes dat lastig doet etc... Na wat zoek- en prutswerk lijkt het er op dat de geluidskaart gewoon niet meer fatsoenlijk wil werken onder Windows 10 en dus de oorzaak is van al die ellende. Nu ben ik dus een beetje aan het zoeken naar een waardig alternatief, maar dat is er zo goed als niet! De enige alternatieven zijn de ESI Mya 44 usb, want die heeft 4 ingangen en 4 uitgangen (en dat is toch wel wat ik zoek) of de Traktor audio 2 mkII, maar die heeft enkel twee stereojacks als uitgang. Gaat eventueel ook maar is niet echt wat ik zoek. Verder geen alternatieven?
Andere alternatief is dat ik de software gewoon vaarwel zeg en overstap op mediaspelers. Ik denk dan aan Denons sc-5000 of iets gelijkaardigs van Pioneer. Maar da's dan wel weer een klap geld voor een hobby...
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
19-8-2018 16:04
deze?
Daar heb ik er drie van draaien, probleemloos al jaren.
Lekker old scool razz :p

De reden dat ik ze gebruik is dat ze echt minimaal je processor belasten, en zelfs werken op USB1.
Voeding uit de usb werkt, maar ik voed ze liever toch met de bijgeleverde adapter om ze stabiel te houden.

Er was inderdaad wel een probleem een keer op een pc na een bijwerking van Windows 10 een jaartje geleden,
maar uiteindelijk is at door mijn computermannetje wel opgelost.
Hoe, weet ik niet precies, maar er is wel een oplossing voor blijkbaar.

Als je leiver verder kijkt, zou ik eens naar Focusrite behoorlijk goed voor het geld.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
20-8-2018 00:17
Terug naar windows 7...
DPA 2011C - DPA 4099
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
20-8-2018 06:07

Tom schreef:

deze?
Daar heb ik er drie van draaien, probleemloos al jaren.
Lekker old scool razz :p

De reden dat ik ze gebruik is dat ze echt minimaal je processor belasten, en zelfs werken op USB1.
Voeding uit de usb werkt, maar ik voed ze liever toch met de bijgeleverde adapter om ze stabiel te houden.

Er was inderdaad wel een probleem een keer op een pc na een bijwerking van Windows 10 een jaartje geleden,
maar uiteindelijk is at door mijn computermannetje wel opgelost.
Hoe, weet ik niet precies, maar er is wel een oplossing voor blijkbaar.

Als je leiver verder kijkt, zou ik eens naar Focusrite behoorlijk goed voor het geld.
Dat is dus precies de geluidskaart die ik heb en die dus de problemen oplevert. Ook ik ben er jarenlang tevreden over geweest maar recentelijk is het gewoon niet meer te doen. En niet alleen ik, ook mijn maat die dezelfde heeft, heeft dezelfde problemen.
Ik heb hier ook nog een laptop op windows 7 draaien maar da's al een oud beestje waarvan de accu kapot is. Ieder spanningsdipje op het net zorgt er dan voor dat de boel er mee stopt. Misschien eens een nieuwe accu voor halen om te kijken of het dan wel werkt.
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
20-8-2018 08:56
Probeer eens het volgende:
Het heeft bij mij gewerkt.
Haal alle software van mixvibes (u46V-xxxx) van je pc af.
Denk erom, de driver die bij het aansluiten automatisch door windows10 gevonden wordt werkt zeker niet is mijn ervaring.

Neem de originele installatie cd en installeer alles opnieuw.
Als je de cd niet meer hebt staat de driver ook hier
,
maar ik heb het idee dat de driver op de cd beter werkt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
20-8-2018 20:56
Ik heb de driver van Mixvibes geprobeerd, de drivers van ESI en ook ASIO4all, steds hetzelfde resultaat. Ik ga deze driver ook nog eens proberen maar als dat niet werkt heb ik het wel een beetje gehad.
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
21-8-2018 00:06
Het kwam er op neer dat een of ander hardnekkig dll file bleef staan als ik het goed onthouden heb.
Dus een goede programma verwijderaar gebruiken, niet het standaard windows programma.

En ik geloof dat je een uitzondering moet maken dat windows geen eigen update uitvoert aan het programma.
Ik weet zeker dat het op te lossen is, het werkt hier ook weer.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-8-2018 12:35
Apparaatbeheer starten (Win-X apparaatbeheer). Apparaat opzoeken en dubbelklikken. Instellingen wijzigen selecteren (is level hoger in UAC dus admin popup). Daarna naar tabblad Stuurprogramma, apparaat verwijderen kiezen, optie "drivers verwijderen" aanvinken in volgende venster (vergeet bijna iedereen te doen) en verder gaan. Na afloop apparaat loshalen, driver CD plaatsen en driver installeren volgens handleiding. Apparaat pas weer aansluiten als de software zegt dat het daar tijd voor is.

Als alles goed werkt maak je een systeem herstelpunt en geeft deze een goed te onthouden naam. Mocht je dan ooit weer gezeik krijgen dan kun je terug naar dat punt waarop alles nog werkte.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
21-8-2018 22:40
Goeie tips, ga ik dit weekend nog eens proberen.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)