Forum > Geluid

Sennheiser IEM gebruiken idpv 75m XLR kabels, kan dat ?

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
16-4-2017 20:55
Zou het mogelijk zijn om 2x 75m XLR kabels te vervangen voor een IEM setje ?

Om iets specifieker te zijn:

ik wil een delay stack plaatsen op 75m vanaf de front (120Hz tot 20kHz)

Is dit te doen middels een
Sennheiser ew300 IEM G3 set ?

eerst wou ik dit doen door met 2 Sennheiser G2 beltpacks te werken en deze op LINE te zetten.
Maar een IEM heeft standaard al STEREO, wellicht is dit een betere keuze.
1, omdat het STEREO is, 1 zender/1 ontvanger
2, omdat een beltpack ontvanger minder stroom verbruikt dan een beltpack zender (denk ik, is dat zo?)

Een verloop maken van een 'stereo 3,5mm jack male naar 2x XLR male' en bollen?

Wat kan ik verwachten van de batterijduur? (Duracell Ultra Power) want deze mag eigenlijk niet uitvallen tijdens de show.
10 uur zonder probleem ?

Of is dit vragen om narigheid ? ik denk dan aan
extra ruis, mogelijke storing, geen waardig full-range signaal, ....

Ik ben erg benieuwd !
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 23-11-2024
16-4-2017 21:14
Als je nu de zender bij de mixer neerzet, ben je al halverwege. Met een vlag aan de zender en een vrije zichtlijn moet dat geen enkel probleem zijn.

Maar... zo'n delaystack werkt niet op batterijen of zonne-energie neem ik aan ;-) Als er dan toch een powerkabel ligt, waarom leg je er dan geen SFTP CAT kabel naast? Daar kan 4x balanced line overheen.

BTW: waarom stereo?
't is maar een hobby...
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
16-4-2017 21:36

PvG schreef:

Als je nu de zender bij de mixer neerzet, ben je al halverwege. Met een vlag aan de zender en een vrije zichtlijn moet dat geen enkel probleem zijn.

Maar... zo'n delaystack werkt niet op batterijen of zonne-energie neem ik aan ;-) Als er dan toch een powerkabel ligt, waarom leg je er dan geen SFTP CAT kabel naast? Daar kan 4x balanced line overheen.

BTW: waarom stereo?
Ik heb geen SFTP CAT kabel, en ook geen 150m XLR kabel. (of ik moet er al een hele zooi achter elkaar gaan knopen)
Ik heb wel een IEM setje, dus vandaar dacht ik aan deze oplossing.

Ik vind je laatste opmerking wel interessant, (waarom stereo)
Het enige dat ik MONO doe is SUBB eigenlijk.

Word dit normaal MONO gedaan dan?
Ik kan me wel voorstellen dat echt grote events (die ik nooit doe) volledig mono gebeuren.
Ook kan ik me inbeelden dat als je in het Sportpaleis in de linker tribune zit je hetzelfde geluid wil hebben als de mensen in de rechter tribune en dus alles MONO draait. (ook de FOH ? of is die wel stereo ?)
Maar ik kan mis zitten hoor, daar ken ik eigenlijk te weinig van. (daarom vind ik die opmerking erg interessant !)
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
16-4-2017 21:58
Ik redeneer altijd als volgt: stereo heeft alleen zin als je beide speakers kunt horen, als er dus overlap in de spreiding is. Bij een live concert is dat niet altijd het geval en dan is mono beter (anders hoort alleen het publiek rechts de gitaarsolo enz.).
't is maar een hobby...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
17-4-2017 19:18
Een rol niet al te duur XLR kabel kost je nog geen 100 euro, twee XLR pluggen nog geen tientje, waarom zou ja al die moeite doen ,et zenden en ontvangen?
1x Kopen, en nooit meer last.
zo af en toe komt dat ook wel tweede hands op MP voorbij.

Ik heb hier zelf zelfs drie oplossingen voor:
1 rol met 100 meter xlr kabel (wordt regelmatig ingezet)
1 rol met 200 meter xlr kabel (vorige week nog ingezet)
1 rol met 100meter cat kabel met een setje video en stereo audio van Extron aan de uiteinden. (wordt af en toe ingezet als er ook beeld getransporteerd moet worden)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)