Forum > Geluid

Behringer DCX2496 Ploppend (Popcorn) geluid op 1 kanaal

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
John_pStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2007
Laatste: 25-3-2017
Berichten: 51
19-3-2017 11:37
Hallo,

Gisteren een vreemd probleem ontdekt in mijn DCX2496 heb deze al zo'n 8 jaar in mijn ampr-rack zitten en tot gisteren altijd prima gewerkt. Ineens uit het niets hoorde ik steeds een ploppend geluid op 1 kanaal zowel uit de laag als uit de top kasten. Heel vreemd en heel vervelend. Tijdens een voordracht vlug de top kasten (mat 2x15) full range aangesloten en toen was het ploppen weg. Daar mooi het feestje mee kunnen doordraaien.

Ik gebruik een combi DEQ2496 DCX2496 welke via de AES poort verbonden zijn dus digitaal.

Heb vannacht nog het mengpaneel direct op de DCX2496 aangesloten en ook dan zit het ploppen erin. Het lijkt dus echt in de DCX2496 te zitten.

Het probleem lijkt temperatuur afhankelijk. Als de DCX2496 koud is doet hij het probleemloos.

Ik sluit de voeding uit gezien deze voor beide kanalen is en het andere kanaal prima werkt

Verder zag ik ook het display verlichting van de DCX2496 niet helemaal constant branden. Ik heb netspanningscontrole in mijn rack zitten en die stond op 233 Volt dus prima.

Ik heb op diverse fora als wat gelezen over de "popcorn" sound of "backed bacon"

Iemand hier "helaas" ook al ervaringen mee gehad ?? en ideeën voor oplossingen zijn natuurlijk welkom
He Ome John wat zijn dat voor een grote zwarte CD's ? Bedoel je die daar ? Ja.. Oh dat zijn LP's
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
19-3-2017 14:52
heb je de zoekmachineal gebruikt?
Dit probleem is al meer dan tien keer behandeld.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
John_pStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2007
Laatste: 25-3-2017
Berichten: 51
19-3-2017 22:32
@Tom
Had wel gezocht maar geen streepje tussen de X en de 2 maar het lijkt dus een flat cable probleem te zijn. Zal hem morgen eens open maken en de connectoren sowieso vervangen. Of als ik heel veel zin heb de kabel uitsplitsen en een voor een vast solderen in de print. Want wat er niet in zit kan ook niet kraken.

Schema heb ik ondertussen maar de voeding staat er niet bij. Zal ook geen rocket science zijn.

Als ik het zo terug lees zijn er eigenlijk alleen maar problemen met de Flat cables,

Ik las ook iets van elco's verwijderen op de uitgang. Zelf begin ik daar niet aan.. Deze zitten er in om de DC van het signaal te halen. mocht er ooit iets mis gaan dan heb je niet meteen een dikke gelijkspanning op de uitgang staan. (Ben Elektronica techneut met 35 jaar ervaring...)
He Ome John wat zijn dat voor een grote zwarte CD's ? Bedoel je die daar ? Ja.. Oh dat zijn LP's
John_pStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2007
Laatste: 25-3-2017
Berichten: 51
25-3-2017 21:50
Hij doet het weer, heb de flatcables incl connectoren vervangen. Nu aan beide kanten vast in de print... kabouter plop niet meer gehoord happy :) happy :)
He Ome John wat zijn dat voor een grote zwarte CD's ? Bedoel je die daar ? Ja.. Oh dat zijn LP's

Terug naar forum Reageer (zonder quote)