Forum > Geluid

Crossover voor subs?!

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Danny996Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-1-2006
Laatste: 22-4-2018
Berichten: 18
8-2-2016 01:52
Hallo allen,

Ik heb al het nodige speurwerk gegoogled en ook in de webwinkel maar kom er niet uit...

Ik bezit het volgende:

2x behringer subs b1800x pro
2x gemini sub18p

Wat ik wil is de Gemini alles onder 100hz laten spelen en de Behringers vanaf 100 hz tot ongeveer een 200 hz.
Omdat als ze allemaal hetzelfde bereik moeten spelen er de nodige uitdovingen e.d. ontstaan wil ik ze een ander bereik laten spelen.

Toch wil nog gebruik kunnen maken van ze alle 4...

Ik kan nergens een crossover vinden (ook geen 3 weg) waarbij ik dit kan regelen.

Mijn doel is om het geluid wat voller te laten klinken, gemini's in het midden i.v.m. coupling, en de behringers aan de zijkanten voor de polemount en de toppen zodat het kwa looks ook nog goed blijft.

Als deze theorie mogelijk is hoop ik dat er een x-over te koop is die dit voor mij in orde kan maken.
Daarmee kom ik meteen bij mijn vraag, is dit wel mogelijk wat ik wil?

Alvast bedankt voor de eventuele moeite...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2053
8-2-2016 08:53
Waarom zou je uitdoving krijgen door 2 soorten subs te gebruiken?
Waarom niet gewoon de Geminis als mono centersub laten meedraaien.
Niet ideaal met 2 soorten subs maar ook geen ramp.
Opstelling kan meer goed (of kwaad) doen...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 9473
8-2-2016 09:16

Danny996 schreef:

Ik kan nergens een crossover vinden (ook geen 3 weg) waarbij ik dit kan regelen.
Moet volgens mij prima met de dap kunnen.
Dit is een van de voordeligste, wil je meer kwaliteit zou je ook naar DBX of Xilica kunnen kijken

Elke elektronische cross over met 6 uit kan het voor je doen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-7-2024
Berichten: 13459
8-2-2016 12:10

Danny996 schreef:

Ik bezit het volgende:

2x behringer subs b1800x pro
2x gemini sub18p

Wat ik wil is de Gemini alles onder 100hz laten spelen en de Behringers vanaf 100 hz tot ongeveer een 200 hz.
Omdat als ze allemaal hetzelfde bereik moeten spelen er de nodige uitdovingen e.d. ontstaan wil ik ze een ander bereik laten spelen.
Beiden zijn direct stralende 18" subs. Zolang jij ervoor zorgt dat ze bij een positief signaal allen naar voren bewegen (prima te testen met een 9V batterij) zullen ze prima samenwerken onder de 200Hz. Daarboven (ver daarboven) zou je inderdaad problemen kunnen krijgen met uitdovingen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Danny996Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-1-2006
Laatste: 22-4-2018
Berichten: 18
8-2-2016 22:45
Veel dank allen voor de informatie, hiermee kom ik al een stuk verder, een vraag aan Drè, bedoel je me alle een positief signaal geven dat de plus en min van alle subs goed moeten zijn? Vanwege de actieve Gemini`s zal het moeilijker zijn die batterijtest te doen? Of gewoon driver eruit en batterij aanknopen?

Tevens ben ik vergeten te vermelden, de Behringers zijn passief en de Gemini`s zijn actief. Misschien dat dit nog een probleem kan vormen?! Amp(s) die misschien een delay geven en daardoor ellende veroorzaken?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)