Forum > Off-Zone

Outlook Express irritatie

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
8-10-2003 05:16
Laser Quantum (de fabrikant van onze laser) mailde mij vanavond een pdf-bestand door. Outlook Express meent echter dat dat niet goed voor mij is en zegt "onveilig bestandstype ontoegankelijk gemaakt". Ik kan de bijlage niet bekijken of saven of wat dan ook. Irritant *%$##$ betweterig programma.

Kan ik hier nog iets mee (of alleen Laser Quantum vragen het nog een keer te sturen en dan openen met webmail)?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Eraser127Standaard Lid
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
8-10-2003 08:40
misschien: Extra--> Opties--> Beveiliging -->"Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan" uitvinken.
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
VictorVIP Lid
8-10-2003 09:31
Ik zal het vanavond eens proberen. Maar ik moet zeggen dat ik geen menu-opties had gevonden waar ik iets mee kon.

Als het lukt zal ik de pdf voor de laser-geïnteresseerden wel even posten.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
8-10-2003 09:42

Victor schreef:

Irritant *%$##$ betweterig programma.
Als Linux-gebruiker kan ik je niet direct helpen met "klik hier" en "sleep daar", maar wat ik me maar BLIJF afvragen is waarom iedereen dat programma blijft gebruiken???
Dat jullie niet massaal overschakelen naar Linux, begrijp ik en zal ik zelfs niet voorstellen wink ;).
Maar er bestaan 1000-en-1 GRATIS (!!) alternatieven voor Outlook onder Windows, de één al beter dan de andere.
- Iedereen zit te klagen over het aantal mailvirussen waarmee ze besmet worden
- Iedereen zit te klagen over de betweterigheid van het programma
- Iedereen blijft het gebruiken

WAKE UP!!
Op een druiligere namiddag pak je gewoon je PC, ga je naar bijvoorbeeld 2-cows (die downloadsite) in het gedeelte "mail-clients" en installeer je al de gratische één voor één en probeer je ze eens uit. Een namiddagje werk maar zeker weten dat je er wel één zult tegenkomen waarvan je WEL tevreden zult zijn!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
8-10-2003 10:04

DSalembier schreef:

Victor schreef:

Als Linux-gebruiker kan ik je niet direct helpen met "klik hier" en "sleep daar", maar wat ik me maar BLIJF afvragen is waarom iedereen dat programma blijft gebruiken???
Omdat het, mits goed ingesteld, HEEL werkbaar is. Alleen dat "mits goed ingesteld"... DAT is waar het probleem vaak zit. Koppelingen van veilige bestanden (pdf, gif, jpg, zip) kun je gerust op hun standaard mime laten staan. Alle andere bestanden heb ik via mime ingesteld op "openen met kladblok". Als je DAT gedaan hebt kun je de instellingen voor OE fiks ruimer zetten (minder stringent dus). Verder is het aan te raden OE ZELF geen toegang te geven tot welke poort dan ook (behalve de poort voor het ophalen van E-mail). Je hebt dan namelijk ook geen kans dat HTML E-mails even aan de verzonden server doorgeven dat het mailtje geopend is (iets dat met een beetje HTML een eitje is om te doen) zodat je niet overladen wordt met SPAM.

Er is dus HEEL veel mogelijk MAAR het vereist wel enig leeswerk/voetenwerk. Ik denk dat dit bij andere pakketten al niet veel anders is... De reden dat er dan toch zo afgegeven wordt op OE komt denk ik omdat het makkelijk is het programma de schuld te geven terwijl het eigenlijk ...

De grote Crux van Microsoft pakketten is dat de instellingen zo gedaan zijn dat het altijd werkt. Dat hierdoor een fiks aantal instellingen niet optimaal zijn spreekt voor zich.

Op internet zijn vele goede tips te vinden over het werken met OE en het veiliger/werkbaarder maken van OE.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
8-10-2003 10:28
Weet iemand misschien hoe het volgende, bekende probleem op te lossen is?

Als je bijv. een spam-mailtje wilt verwijderen via outlook en je klikt hem aan opent hij hem gewoon in het venstertje daaronder wat resulteert in bijv. die berichtjes naar een andere server. Ook met virussen bestaat dan het probleem dat die alsnog actief worden.

Kun je outlook zo instellen dat dit niet zo gebeurd, maar dat je hem gewoon kunt verwijderen zonder dat het mailtje geopend wordt?
Volgende keer Peter!
PatrickKStandaard Lid
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
8-10-2003 10:34
Je kan het preview veld uitzetten. Dan wordt het mailtje pas geopend als je er op dubbelklikt.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
Eraser127Standaard Lid
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
8-10-2003 10:41

PatrickK schreef:

Je kan het preview veld uitzetten. Dan wordt het mailtje pas geopend als je er op dubbelklikt.
Idd: Beeld --> Indeling... --> "Voorbeeldvenster weergeven" uitvinken.
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
VictorVIP Lid
8-10-2003 10:58
Om die ellende te voorkomen gebruik ik mailwasher. Al die ongevraagde spam etc. wordt op die manier niet eens gedownload (laat staan dat het ooit geactiveerd zou kunnen worden).
RoeltjeStandaard Lid
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
8-10-2003 19:34

DSalembier schreef:

Victor schreef:

Als Linux-gebruiker
Eudora een hele goede gratis client.

Zelf gebruik ik Outlook (geen express) niks mis mee, behalve dat ik er niet echt veel voor betaald heb :P
Outlook express vind ik ook weinig mis mee, het werkt best goed, mits je de mail niet echt wilt sorteren, dat gaat veel beter met Outlook ...
Agenda ed van Outlook gebruik ik bijna niet...
vaj-ta-lie-tie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)