Forum > Licht

Lichtset en bekabeling drive-in show

(1 reactie. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DjreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 24-8-2013
Berichten: 5
24-8-2013 13:48
Voor onze drive-in show hebben we de volgende lichtset in gebruik:
4x JB Systems the Winner dmx scanner.
4x par56 lamp aan dmx dimmerbalk
1x 1500w dmx stroboscoop
1x showtec derby (230v)
1x showtec star led (dmx/230v)
1x par36 pinspot dj
1x antari 800w rookmachine

aangesloten op een:
1x showtec light desk pro 136
1x showtec dj switch

Heel af en toe willen we ook onze Big Dipper laser F-02 gebruiken, echter lijkt met de light desk pro niet goed aan te sturen als ook de scanners erop aangesloten zitten.

Ik wil zaken vernieuwen compacter/handiger maken qua lichtset.
Op dit moment wil ik overstappen op 4 LED parren zoals de: american dj mega tri par
(Op termijn wil ik ook led scanners, led strobo, led derby, led pinspot en rookmachine via dmx aansturen).
Ik zit echter met een aantal zaken...

Is het mogelijk om zowel de winner scanners, dmx stroboscoop, dmx star led en 4 dmx led parren aan te sturen met de light desk pro 136?
Volgens mij gaat dit lastig worden om alles tegelijk te kunnen bedienen? Wat zouden goede alternatieven hiervoor zijn?

Is het mogelijk om meerdere dmx controllers te gebruiken om de verschillende zaken tegelijk aan te sturen, zoals een aparte controller voor scanners, één voor strobo+ander dmx effecten en één voor led parren, waarbij de bekabeling dmx via dmx in en out op de controllers wordt doorgelust?

Daarnaast zit ik met een vraag over de stroom en dmx van de controller(s) naar de truss toe.
Nu gebruiken we een kabelboom met diverse 230v snoeren en contrastekkers/stekkerblokken om alles van stroom te voorzien en 1 dmx kabel om alle dmx apparaten aan te sluiten.
Is er wellicht hier ook geen handige oplossing inmiddels voor ontwikkeld? We hebben eens gekeken naar een multikabel met een harting aansluiting met break-in en break-out box, maar met de komst van led is dit wellicht niet meer nodig?

Alvast bedankt en mochten jullie meer info willen dan hoor ik het graag!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
24-8-2013 13:52
waarom kijk je niet eens naar een mooi pc/laptop/dmx systeempje,
kan tegenwoordig al voor weinig geld, en je bent veel sneller klaar.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)