led tuinlampen probleem
(6 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
Ava-eventsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-12-2012 Laatste: 11-12-2012 Berichten: 1 | 11-12-2012 17:18 |
dag allemaal, mijn vader is hovenier. en heeft deze week led lampen in de grond geinstalleerd bij de klant.. nu is er een klein opvallend probleempje.. waneer de stekker in het stopcontact gaat. gaan de lampen aan, en stekker eruit , weer uit, logisch.. nu zit daar een tijdklok/schakelijk bij geleverd. met de stekker erin, gaan ze gewoon aan. maar op het moment dat ze uit moeten zijn. blijven ze heel licht branden.. heeft iemand idee, waar dit door kan zijn? en heeft iemand een oplossing? graag even spoedig een reactie zodat we dit snel kunnen oplossen.. de lampjes zijn niet geaard en hebben alleen een plus en min kabel.. verder zijn het LED lampjes(warm wit, ongeveer 5w) de stekker vanuit de muur, loop naar een lasdoos. en vanuit daar allemaal een losse lijn naar de 4 led lampen. hoop dat een van jullie er iets op weet? | |
lichttafels zijn net als vrouwen, werken alleen goed en lang als je ze met respect behandelt | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 11-12-2012 17:54 |
Verkeerde forum. De klok schakelt niet de fase, maar de nul, waardoor er een soort inductiespanning overblijft. Gewoon de klokschakelaar omdraaien in het stopcontact, of de aansluiting daarvan in ieder geval. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 11-12-2012 18:24 |
schakelklok schakelt waarschijnlijk met goedkope een triac schakeling in plaats van een relais of een goede schakeling. Als het afgenomen vermogen te laag is, blijft er dan een lekstroom lopen. Als het goedkope led's zijn, kan het ook nog slecht voor je ledjes zijn omdat de voedingsregelaar van de ledjes probeert toch de juiste spanning op te bouwen. Te herkennen aan dat ze warm worden zonder dat er echt licht is. Ze zullen waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd hierdoor de geest geven. Zelfde effect heb je als je een dimmer op een 230 led lampje wil gebruiken. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 1596 | 11-12-2012 19:49 |
Meest waarschijnlijk is in mijn ogen dat er een ontstoorcondensator parallel aan het relaiscontact staat. Ingeval van kleine belastingen (LED/spaarlampen ed) is de impedantie van de condensator voldoende om "leuke" neveneffecten te geven. Zelf een gevalletje gehad met een spaarlamp die om de paar seconden probeerde te ontsteken... Oplossing: Zwaardere belasting parallel zetten (40W gloeilamp bijv )... De condensator verwijderen mag je op eigenrisico doen... | |
't is maar een hobby... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 11-12-2012 21:26 |
de ontstoor condensator kan het ook zijn, als die überhaupt aanwezig is, daar heeft Peter volkomen gelijk aan | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 12-12-2012 00:29 |
Offtopic ( maar dat was het sowieso al): 1.papa moet de tuin doen, en niet de lampies als hij er niet genoeg verstand van heeft. 2.Jouw site staat vol met spel en taalFouten. Zie dit niet als kritiek, maar leer er van. (ik leer ook nog elke dag ) Verder hoop ik dat het probleempje licht, snel opgelost kan worden | |
Alles komt goed.... | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 12-12-2012 08:21 |
Mooie oplossing, maar ik denk te ver gezocht. Heb zelf een snoertje led lampjes met een schakelaartje. Schakelaartje omdraaien verhielp het probleem. Is eenvoudig te proberen, kost niets en is wellicht de oplossing. Een ingebouwd led lampje had ook dit probleem, dat heb ik opgelost door de wisselschakeling zo te maken dat het lampje 2 x aan de nul hangt bij uitschakeling. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein |