Forum > Licht

Lichtshow uitbereiden met American DJ Revo?

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
29-11-2012 11:32
Beste medeforummers,

Ik ben aan het kijken voor opties om mijn bestaande lichtshow uit te bereiden. Mijn voorkeur gaat naar LED, vanwege de welbekende voordelen (Laag stroomverbruik, lange levensduur etc.)

Mijn huidige show:
- 6 meter truss op statief
- 6x Aztek Dj Robo scan (250W halogeen)
- 2x 4 PAR56 300W
- Mushroom 600W (De oude, als "centereffect")

Met deze lichtshow doe ik veel verschillende dingen. De 2 fourbars kunnen ook nog op statief, voor de wat kleinere feestjes. Over het algemeen doe ik hiermee evenementen van 50-300 personen, van 80er jaren tot top40 en house. Het geheel wordt aangestuurd door freestyler.

Mijn ideeën:
- 4x ShowTec Scat Moon (www.new-line.nl/nl/lichteffecten/showtec-scat-moon_36499.htm)
- 2x American DJ Revo 3 of 4 (www.new-line.nl/nl/lichteffecten/american-dj-revo-4_28946.htm)

Moonflowers.
Ik heb nog een 4 kanaals switchpack liggen, dus de 4 moonflowers zouden daarop kunnen worden aangesloten. Kan ik wat leuke chase programmatjes maken

Voordelen:
- Goedkoop, makkelijk, licht, "meer effect" omdat het licht uit 4 punten komt.
Nadelen:
- Niet genoeg lichtopbrengst om door de 300W PAR56's heen te komen (?)

Revo's
Deze kunnen natuurlijk gewoon in de DMX lus worden opgenomen.

Voordelen:
- Volledig DMX bestuurbaar
Nadelen:
- Duurder, ...

Dus:
- Welke optie zouden jullie kiezen en waarom?
- Zouden 4 eenvoudige moonflowers wegvallen qua lichtsterkte t.o.v. het overige licht?
- Wat zijn precies de verschillen tussen de Revo III en de 4? De 4 is goedkoper, en heeft ook minder ledjes. Kan ik daarom beter voor de 3 gaan of is dat te kort door de bocht?
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 290
29-11-2012 15:19
Hoi,

Het grootste nadeel van de REVO vind ik dat je zo duidelijk ziet dat het LED is zodra de stralen de grond of muur raken.
Verder wel een degelijk ding hoor, ook de lichtbundel is prima te gebruiken in een gemiddelde feestzaal.
Hij ligt hier echter alweer langere tijd ongebruikt op zolder, er gaat niets boven een 250w moontje ;-)
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-11-2012 15:52

Bestek schreef:

Het grootste nadeel van de REVO vind ik dat je zo duidelijk ziet dat het LED is zodra de stralen de grond of muur raken.
Dat is met die Showtec dingen ook, en bovendien heb je alleen maar rood, blauw en groen. Ik heb zelf de American DJ Xpress LED, daar heb je wel fatsoenlijke gobo's en kleuren bij maar wel alle voordelen van LED.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Nijst001Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2011
Laatste: 29-1-2016
Berichten: 19
3-12-2012 22:32
Wat is zowat je budget? Een JB systems magic LED is ook een heel mooi, degelijk en veelzijdig effect. Hier 2 in gebruik. Het heeft een hoge output, quad leds, niet de lelijke grote punten op de vloer. Ook volledig DMX bestuurbaar. Het kan zowel bij rustige als snelle muziek gebruikt worden. En het geeft een zaalvullend effect. Nadeel is wel dat ze vrij prijzig zijn... Wij hebben er hier 2 in gebruik...
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
4-12-2012 01:18

YourLiVe schreef:

Ik heb zelf de American DJ Xpress LED, daar heb je wel fatsoenlijke gobo's en kleuren bij maar wel alle voordelen van LED.
Hier in belgië zijn ze nog te koop voor 79 euro.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
4-12-2012 15:04
Das niet duur. Ik zag laatst ook een gelijkwaardig effect van JB Systems voorbijkomen overigens.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
9-5-2014 10:56
Even een oud topic van mezelf kicken laugh :D

Ik heb 4x een goedkoop moonflowertje gekocht. Ik ben redelijk tevreden over het resultaat (zeker gezien de prijs!)
Bij kleine feestjes gaan er 2 bovenop een fourbar links en rechts van mijn meubel, geeft een leuke aanvulling op de standaard parren.
Bij de grotere feestjes verdeel ik ze over de truss. Ze zijn natuurlijk niet super fel, maar als de parren op blackout gaan ziet het geheel er leuk uit.

Nu zit ik wel met een 'probleem.' Ik had het idee om er met een dimmerpack chase programma's mee te maken (uiteraard is de dimmerpack ingesteld als switchpack!) Maar de led moons geven om de paar seconden een flitsje. Alsof er een klein beetje stroom 'lekt' door de switchpack. Ik vond dat vervelend (vooral vroeg op de avond) dus heb toen de switchpack uitgedaan met de aan en uit schakelaar, maar zelfs toen gaven de moontjes af en toe een flits licht. shocked 8O

Het gaat over deze moonflowers:
www.new-line.nl/nl/lichteffecten/showtec-dazzle-white_28155.htm
En deze dimmer/switch pack:
www.new-line.nl/nl/dimmerpacks/showtec-multidim-mkii_14152.htm

Iemand enig idee hoe dit kan?
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 694
9-5-2014 10:58
quote uit de handleiding van je dimmerpackje:

De ShowTec Multidim MKII is leverbaar in een Schuko, IEC en Local control versie (die laatste voor nog meer vrijheden bij stand-alone gebruik). Voor het aan en uit schakelen van kleine lasten (waarbij je bij de Multidim last gaat krijgen van lekstromen) adviseren wij de ShowTec Relay Pack.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
9-5-2014 11:04
Oei, handleidingen zijn niet mijn sterkste kant ashamed :$
Maar duidelijk verhaal, bedankt! Ik vermoede zelf al zoiets.

Maar ik vind het toch wel vreemd als je het apparaat uitschakelt (volgens mij toch echt een 'harde' schakelaar) dat ze dan nog af en toe aan gaan shut up :X

Terug naar forum Reageer (zonder quote)