Pioneer XDJ-AERO
(23 reacties. Pagina 1 van 3)DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 9-8-2012 16:31 |
Persbericht: Pioneer zet eens te meer een nieuwe standaard met de XDJ-AERO, het allereerste alles-in-een DJ-systeem met wifi-verbinding en native Rekordbox.-speler in de sector. Het toonaangevende DJ-systeem is bedoeld om de manier waarop DJs muziek afspelen, te veranderen door hen niet langer te belasten met eindeloze kabels en talloze aansluitingen. Als primeur voor de sector stelt de XDJ-AERO dj's voortaan in staat om muziek draadloos te streamen van smartphones, tablets, laptops en pc's2, wat meteen ook alle problemen op het De XDJ-AERO creeert een eigen wifi-netwerk dat DJ's de mogelijkheid biedt om tot maximaal vier draadloze apparaten tegelijkertijd aan te sluiten. Voor een meer interactieve ervaring kan het publiek zelfs betrokken worden bij de dj-set door hen te vragen om tracks van hun eigen smartphones of tablets naar de XDJ-AERO te sturen. Als eerste native speler voor de Rekordbox Music Management software van Pioneer zorgt deze XDJ-AERO ervoor dat iedere DJ nu ook kan werken met alle functies en kenmerken van deze software. Rekordbox biedt DJ's de kans om tijdens hun sets gauw afspeellijsten te creeren en te bewerken, beatgrids te bekijken, BPM-informatie te analyseren en wave bestanden te laden. De XDJ-AERO, die compatibel is met Pioneer's nieuwe mobiele applicatie3 voor smartphones en tablets, maakt DJ-en echt mobiel. DJ's kunnen met behulp van deze mobiele applicatie hun muziek onderweg beheren en hun tracks en afspeellijsten vervolgens draadloos naar de XDJ-AERO uploaden. Verder kunnen dj's ook met een druk op de knop overschakelen tussen de mobiele en USBingangen van de XDJ-AERO. Dit DJ-systeem mag zich dan ook beroemen op al hun favoriete De XDJ-AERO werkt ook als een 24-bits audio-interface, MIDI-controller voor Traktor en HIDcontroller voor Virtual DJ-software. Bovendien kan hij worden gebruikt als een 'stand-alone'- mixer dat wordt aangesloten op CDJ's en vinyl. Met een behuizing van topkwaliteit, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant, ziet de XDJ-AERO er met zijn klassieke zwarte afwerking en gestroomlijnde aluminium frontpaneel uit als een echt topproduct voor DJ's. En met een dikte van nauwelijks 45 mm is de XDJ-AERO een draagbaar lichtgewicht dat als eerste ter wereld een speler en een mixer combineert. De XDJ-AERO: Is 's werelds eerste draadloze alles-in-een DJ-speler, mixer en MIDI controller en is verkrijgbaar vanaf augustus 2012 tegen een adviesprijs van 999 EUR, inclusief btw. Belangrijkste kenmerken van de XDJ-AERO 1. PRIMEUR IN DE SECTOR: draadloos maximaal vier apparaten aansluiten Door een ad-hoc netwerk te creeren kan de XDJ-AERO maximaal vier wificompatibele apparaten tegelijkertijd synchroniseren, zonder dat daarvoor enige andere uitrusting nodig is. Voor het eerst kunnen dj's nu ook gebruik maken van hun smartphones, tablets en computers om draadloos Rekordbox-muziek naar hun CD spelers te uploaden. DJ's kunnen de XDJ-AERO gebruiken om draadloze apparaten op afstand te beheren, zodat ze door tracks kunnen bladeren en die rechtstreeks naar hun draaitafels kunnen laden, ook als ze het apparaat zelf niet in handen hebben. De nieuwe mobiele applicatie stelt DJ's ook in staat om hun smartphones en tablets als afstandsbediening voor de XDJ-AERO te gebruiken. Als de USB-bron geselecteerd is, kunnen ze op de XDJ-AERO door muziekbestanden bladeren en tracks laden met behulp van de grotere touchscreen display's van die apparaten. Ook het publiek kan muziek van hun draadloze toestellen naar de XDJ-AERO sturen, zij het dat de tracks pas worden geladen nadat de DJ ze aanvaard heeft. Verdwijnt het bewuste toestel buiten het bereik van de XDJ-AERO terwijl een track afgespeeld wordt, dan wordt er een noodcircuit gecreeerd zodat de muziek niet wordt onderbroken. En krijgt de bewuste persoon in het midden van de track plots een oproep binnen via zijn smartphone, dan zal de muziek ook nu weer blijven doorspelen, op voorwaarde dat het toestel multitasking ondersteunt. Daarbij komt nog dat DJ's tracks van een enkel Rekordbox-compatibel opslagmedium op beide CD-spelers kunnen afspelen door de muziekbron van de XDJ-AERO over te schakelen van draadloos naar USB. 2. Omvat alle populaire kenmerken van het professionele productengamma van Pioneer • Beat-effecten4: de XDJ-AERO biedt de meest gebruikersvriendelijke en populaire effecten uit het DJM-gamma van Pioneer: Trans, Flanger, Roll en Echo. • Post-fading: de effecten worden op het geluid toegepast na de fader, zodat het geluid op natuurlijke wijze kan overvloeien en niet plots stopt, wanneer de DJ het brongeluid met de faders afbreekt. • Geluidskleureffecten: de Sound Color Filters, die ontleend werden aan de DJM-reeks, voegen hoog- en laagdoorlaatfilters toe aan de beat-effecten, wat nog meer creativiteit mogelijk maakt. • Samplebanken: vooraf geladen met vier samples. • Auto Loop: de tracks kunnen automatisch op specifieke posities een loopweergave • Quantize: DJ's zullen nooit meer een beat missen, want dankzij de Quantize-functie kunnen ze de beat van Rekordbox-compatibele tracks en effecten automatisch synchroniseren. 3. Automatische functies die in een oogwenk perfecte mixen maken • Beat Sync5: synchroniseert automatisch alle tracks volgens de beat naar het masterdeck met behulp van de Rekordbox beatgrid-informatie. • Auto Mix: mengt automatisch iedere track in een afspeellijst als DJ's tijdens lange sets even weg moeten. 4. Krachtige kenmerken en sampleweergave | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 9-8-2012 16:31 |
Vervolg • Sample Launch: aangezien er op ieder deck al meteen vier samples zijn geladen, hoeven DJ's alleen maar eenmaal op Sample Launch te drukken om de actuele sample af te spelen. Wanneer ze Sample Launch ingedrukt houden, kunnen ze een andere sample selecteren om op te nemen in de set. Samples kunnen ook gestart worden met effecten, loops en toerentalregelingen van de XDJ-AERO. 5. Populaire mixen opnemen met een druk op de toets 7. Externe hardware aansluiten voor gebruik als 'standalone'-mengtoestel 9. 'High-end'-componenten voor een schitterend geluid in iedere omgeving 10. Andere kenmerken Belangrijkste specificaties . XDJ AERO | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 9-8-2012 16:36 |
<Gereserveerd> | |
DidierStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-8-2003 Laatste: 6-3-2015 Berichten: 159 | 13-8-2012 09:50 |
Ik ben benieuwd of de traktor ondersteuning vanaf het begin af aan meteen goed is? Toen de CDJ-350's pas uit waren, werkte deze ook nog niet helemaal lekker met Traktor. Gelukkig werd de firmware al snel geupdate, waardoor de problemen snel verholpen waren. Mooi apparaat verder! | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 13-8-2012 11:39 |
De cdj 350 werkt nog steeds niet optimaal met traktor | |
SoundpowerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-1-2012 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 694 | 13-8-2012 17:30 |
Misschien eerdaags eens een demootje regelen, dit lijkt mij wel een leuk speeltje, en ook de prijs vind ik zeker niet slecht te noemen. Gezien het feit dat alle apparatuur van Pioneer tegenwoordig hooguit 2 jaar meegaat voordat de nieuwe generatie uitkomt vind ik een slordige 5000,- voor 2 CDJ`s en een DJM nergens op slaan. Als dit apparaat de (voor mij) belangrijkste functies van de CDJ/DJM combi heeft, met als leuk extraatje de wifi-verbinding met draagbare mediaspelers van bezoekers/collega`s enzovoort zie ik wel mogelijkheden. Geen gesleep met CD`s en/of vinyl meer (niet dat ik dat doe, maargoed) maar indien gewenst kan je er ook gewoon een setje platenspelers of CDJ`s bij aansluiten. Het enigste minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken is het ontbreken van XLR uit, maar misschien zie ik nog andere problemen over het hoofd? | |
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots. | |
StienoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2008 Laatste: 31-8-2020 Berichten: 214 | 13-8-2012 23:16 |
Lijkt me een vooruitgang t.o.v. de ddt-t1 die ik weg heb gedaan om de volgende redenen: - geen analoog mengpaneel (dus laptop crash - ook geen mengpaneel functionaliteit) (je kunt zelfs niet meer door de mic zelf een liedje zingen!) - geen vu meters per kanaal (heel irritant, altijd voorluisteren of checken of je echt wel input hebt op een schuif en als je een keer een wat zachter mp3tje hebt merk je dat pas bij en na het inmixen (i know dit is te voorkomen door je collectie te "normalizen" maar dat doe ik in elk geval niet dagelijks ) Bovendien.. een mengpaneel zonder vu meters ziet er toch niet uit. - Maar 1 line in. - te plastic feeling! (heb nu cdj 2000's.. vallen me wat dat betreft ook verschrikkelijk tegen, een beetje metaal kan er toch wel van af!) Bij de decks vind ik dat nog tot daar aan toe, maar een mengpaneel met plastic deckplate.... De xdj lijkt een metalen deckplate te hebben Al deze dingen heeft deze xdj wel. De Wifi.. sja.. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Lijkt me toch niet wenselijk dat het stil wordt op de dansvloer omdat je telefoon leeg raakt..(of wat dan ook) Er zijn stabielere handigere manieren om je muziek op te slaan. Als ik echt een nr van een "rare"bron af moet hebben heb ik daarvoor momenteel een laptop bij . Wel leuk dat die hele laptop niet meer nodig is met deze speler. Ik ben benieuwd. | |
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis! | |
DidierStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-8-2003 Laatste: 6-3-2015 Berichten: 159 | 14-8-2012 14:07 |
Jake schreef: De cdj 350 werkt nog steeds niet optimaal met traktorIk heb de meest recente versie van traktor en de nieuwste firmware op de CDJ's en geen problemen meer. Dat HID nog niet gesupport wordt, is mijn inziens geen big issue omdat je alle informatie kunt aflezen op het laptopscherm (traktor). | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 15-8-2012 07:46 |
Het wisselen tussen cd en digitaal werkt niet goed en ik hoor bij anderen ook hetzelfde, als je wisselt tussen cd en digitaal dan loopt de beol altijd vast. | |
DidierStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-8-2003 Laatste: 6-3-2015 Berichten: 159 | 15-8-2012 11:03 |
Áhaaa ok, ik heb geen cd's meer dus kan er niet over meepraten CDJ350's zijn inmiddels vervangen door S4, die binnenkort vervangen gaat worden door Aero. | |