Forum > Geluid

tv naar mixer

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MachteldStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2012
Laatste: 6-7-2012
Berichten: 1
6-7-2012 11:21
Hallo

Ik zit hier met een probleem en ik geraak er maar niet uit.
Vroeger had ik een klein karaokétoestel die ik via een mixer door mijn box kon laten spelen via tulpstekkers, van karaoké wit en rood naar mixer aux return wit rood. En dan van mixer via main mix out naar box . Er was ook nog een microfoon aangesloten van mixer mic1 naar box input.

Nu wil ik het karaokétoestel vervangen door een tv. Ik dacht net hetzelfde te doen,dus van tv audio wit - rood naar mixer wit - rood, maar dat lukt niet.
Het lukt wel als ik er een dvd tussen steek maar dan kan ik het geluid niet regelen via de mixer.
De bedoeling is om via mijn mixer het geluid te regelen en de tv te gebruiken met een usb- stick zodat de teksten kunnen afgelezen worden via het scherm.

tv: samsung UE19ES4000
mixer: alesis multimix 6 fx
box: cool A-box 12

graag hulp x
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
6-7-2012 13:05
Op basis van hoe ik je verhaal begrijp komt het er op neer dat jij het geluid van de televisie naar je mixer wilt brengen om het zo af te spelen over speakers. Hierbij sluit jij een RCA kabel aan op de achterzijde van de TV bij audio L-R naar je mixer.

De aansluitingen achter op de TV zijn echter ingangen (er staat "Component AV IN" op de foto en in de specs geven ze ook geen RCA uitgangen aan bij Samsung) en geen uitgangen. Zo gaat dat dan ook niet werken. De enige methode is een scart-kabel waarop line-out zit gebruiken of de hoofdtelefoon uitgang van de televisie.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 9491
6-7-2012 15:22
scart stekker met een keuzeschakelaar voor het geluid welke je op geluid uit zet is je simpelste snelle oplossing,
en je kan ook ook nog de hoofdtelefoon aansluiting proberen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
12-7-2012 10:58
Zit er geen koptelefoonaansluiting op de tv? Zo heb ik het namelijk gedaan en dat werkt perfect aangezien ik het geluid van de tv dan demp (maar dan dempt ie niet de koptelefoon uitgang!). Die minijack verloopt dan naar twee mono jacks. Die gaan naar kanaal 1 van dit kastje (overigens verdomd goed dingetje voor die paar tientjes!). Die zit weer op de master aan mijn geluidsset (bij mij genelecs 8020A). Daarnaast heb ik nog twee audio kabels liggen voor de andere twee kanalen waardoor ik ook nog on the fly bijvoorbeeld een laptop of telefoon kan aansluiten. Op kanaal 2 zit nu ook de dvd speler qua geluid (rood en wit), de gele video plug gaat als enige naar de TV. Kijk dus even of je een koptelefoon aansluiting hebt op je tv en hoe die werkt ten opzichte van je TV-geluid-demping. Met een beetje geluk kan je gewoon met je afstandsbediening je geluid regelen zoals nu bij mij het geval is.
DjREsound
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
12-7-2012 13:13

DjREsound schreef:

Zit er geen koptelefoonaansluiting op de tv?
Iets met eerst lezen...

vasco schreef:

...of de hoofdtelefoon uitgang van de televisie.

Tom schreef:

...je kan ook ook nog de hoofdtelefoon aansluiting proberen.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
12-7-2012 14:47
Nu moet de hint toch duidelijk zijn dan! ;)
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)