Forum > Licht

wat missen jullie op dmx of ander technisch gebied

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
WoesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2012
Laatste: 14-8-2012
Berichten: 6
19-6-2012 16:16
Ik ben een hard- software engineer en maak geregeld wat leuke projecten.
Ik wil wat veelgevraagde ideeën uitwerken, omdat ik het zonde vind om veel tijd te stoppen in iets wat eenmalig gebruikt wordt.
Mijn interesse licht erg in de licht en geluid wereld, dus wilde jullie inspiratie vragen wat jullie nou missen op het gebied van dmx,midi of whatever?

Heb laatst een 8 kanaals relais interface gemaakt op dmx, maar dan met zeer uitgebreid configureer bare safety options, om hem bijvoorbeeld voor confetti shooters te gebruiken.
Ik kan met dmx in princippe alles aansturen wat jullie maar te binnen schiet.

Dus heb je ooit eens gedacht, wat zou het toch handig zijn als ik iets had dat.... kon. Hoor ik het graag.

foto van mijn relais interface. Geen houtje touwtje spagetti projectjes dus:
https://www.stijnmaes.nl/CO/dmxsafety.jpg
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
19-6-2012 16:28
1 x bewerkt. Laatst door Joepurlings op 19-6-2012 16:55
Ik heb zelf al eens het idee opgevat om een universele dmx interface te hebben, die vervolgens seriële RS232 data uitspuugt.
Deze zou dan voor te programmeren zijn met bepaalde RS232 strings bij bepaalde waardes op een kanaal.

Op die manier zijn mediaspelers, digitale mixers, beamers en voor mijn part zelfs presentaties via computersoftware te bedienen en te synchroniseren met de lichtshow. Leuk zou natuurlijk zijn als je de strings gemakkelijk kunt definiëren via een eenvoudig pc programma (evt gewoon via de RS232 poort zelf).

Ik heb al eens een topic geopend hiervoor: www.new-line.nl/forum/read/?t=40589, maar ben er nog niet echt aan toegekomen.

Verder zit ik nog steeds (ook weinig de laatste tijd) te klooien met de ombouw van een routertje naar een ARTnet node.

Edit: je printje ziet er erg netjes uit inderdaad, en kan ik ook wel gebruiken eigenlijk... Verkoop je ze ook als bouwpakketje?
Niet goed, wel hard!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-6-2012 16:39
Dat kaartje ziet er op de foto erg netjes uit en lijkt me ook nog erg bruikbaar (want compact)!

Of we op dit gebied nog veel missen vraag ik me af. Voor zo'n beetje iedere dmx-vraag is er al wel een pasklaar antwoord op de markt, zo lijkt het.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
19-6-2012 16:48
Schrijf eens nieuwe firmware voor sunstrips... Ik zou graag een invert mogelijkheid zien en RDM.
En oja: sloop die master/slave functie er uit. laugh :D
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 138
19-6-2012 17:29
Zon DMX printje is precies wat ik zoek, verkoop je ze ook?
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
DfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-2-2010
Laatste: 14-11-2023
Berichten: 83
19-6-2012 17:36
Een 1-kanaals dimmertje voor inbouw zou leuk zijn. happy :)
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
19-6-2012 18:22
Heb al eens bedacht om een DMX controllertje te maken met wat ethernetfuncties. Bijvoorbeeld programmeerbaar via de browser, tijdsynchronisatie via internet, etc. En daarnaast ook programmeerbaar door de DMX input af te vangen, niks zo gebruiksvriendelijk bij het proggen als een tafel tenslotte. Zou een dingetje moeten worden wat standalone wat simpele programma's kan aflopen.

Niet bedacht omdat het nog niet bestaat (er zijn vast al zulke oplossingen, zij het wellicht in een wat ander jasje) of omdat ik er op dit moment zo'n behoefte aan heb, maar gewoon omdat het leuk en leerzaam is. Maarja....de tijd schiet me op dit moment nogal tekort om er aan te beginnen.
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
19-6-2012 18:25
Ook wel interesse in zn plaatje. Wat zouden ze moeten gaan kosten?
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
19-6-2012 19:07

René Eppink schreef:

Heb al eens bedacht om een DMX controllertje te maken met wat ethernetfuncties. Bijvoorbeeld programmeerbaar via de browser, tijdsynchronisatie via internet, etc. En daarnaast ook programmeerbaar door de DMX input af te vangen, niks zo gebruiksvriendelijk bij het proggen als een tafel tenslotte. Zou een dingetje moeten worden wat standalone wat simpele programma's kan aflopen.

Niet bedacht omdat het nog niet bestaat (er zijn vast al zulke oplossingen, zij het wellicht in een wat ander jasje) of omdat ik er op dit moment zo'n behoefte aan heb, maar gewoon omdat het leuk en leerzaam is. Maarja....de tijd schiet me op dit moment nogal tekort om er aan te beginnen.
www.visualproductions.nl/products/cuecore.html
dus...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
19-6-2012 19:26
Hè, wat saai. Dat is toch wel héél erg hetzelfde (of eigenlijk zelfs uitgebreider) als wat ik in gedachten had. Binnenkort toch maar wat nieuws bedenken dus. laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)