Forum > Geluid

Boundary mic AT841ug aansluiting.

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
JdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2011
Laatste: 8-8-2024
10-6-2012 10:37
Ik heb voor een paar tientjes deze grensvlak microfoontjes aangeschaft, gewoon om eens mee te experimenteren.
Jammer genoeg hadden de bijgeleverde aansluitkabels kabels alleen aan de microfoonzijde een mini-XLR plug en aan de andere kant niets.
Probleem is dat ik geen informatie over deze speciefieke microfoon kan vinden.
Wel over z'n 'broertje' de AT871ug: www.audio-technica.com.hk/templates/index/file/414_1_AT871UG.pdf.
Hierin wordt gezegd dat pin 2 'hot' is, bedoelen ze dan de pin 2 van de mini-xlr aansluiting van de microfoon of de pin 2 aan het eind van het bijgeleverde aansluitsnoer welke een normale XLR plug is, of beide.

Zoals waarschijnlijk bekend, zit bij een mini XLR de 2 pin fysiek op de pin 3 positie zoals bij een standaard XLR en pin 3 dus fysiek op de 2 positie.

Wie weet hier meer van?

Gr, JD.
De stemming kleurt de weergave ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 25-11-2024
10-6-2012 13:54
De pin bezetting van mini xlr is over het algemeen het zelfde als bij gewone xlr.
Houd er wel rekening mee dat vrijwel elke boundary microfoon op phantom voeding werkt, of op een batterijtje wat je er in kan stoppen bij sommige modellen.

Het is daarom van groot belang dat je gebalanceerde kabels gebruikt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2011
Laatste: 8-8-2024
10-6-2012 15:53
@Tom, dank voor de reactie, maar dat kon je ook al lezen als je de link aanklikte wink ;)

AMX_Pete schreef:

jdb schreef:

.....
Hierin wordt gezegd dat pin 2 'hot' is, bedoelen ze dan de pin 2 van de mini-xlr aansluiting van de microfoon of de pin 2 aan het eind van het bijgeleverde aansluitsnoer welke een normale XLR plug is, of beide.
Ze bedoelen de mannelijke XLR.

Van de microfoon en/of van het snoer?

jdb schreef:

Zoals waarschijnlijk bekend, zit bij een mini XLR de 2 pin fysiek op de pin 3 positie zoals bij een standaard XLR en pin 3 dus fysiek op de 2 positie.
.
De pinning bij een mini-XLR is inderdaad fysiek anders, maar dat verandert niets aan de functie van de pinnen. Pin 2 van mini-XLR is 'in fase', pin 3 is 'uit fase'.
Maar deze microfoon kan misschien nog stammen uit de tijd dat in Amerika pin 3 'hot' was. Maar daar kan ik nou net niks over vinden.
In dat geval moet pin 3 female-mxlr aangesloten worden op pin 2 van male-xlr en omgekeerd natuurlijk.
Ik wil ze graag in fase hebben met andere microfoons.

Is er een simpele manier om dat te testen?
De stemming kleurt de weergave ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)