Forum > Licht

Groene laser gezocht, cs-400G ?

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
9-6-2012 22:35
hallo,

Ik ben opzoek naar een laser voor mijn drive-in, ik heb een buget van ong 700euro.
ik weet dat dat niet heel veel is voor een laser dus ik kies best 1 kleur, groen.

ik had al gekeken naar de laserworld cs-400G en deze past perfect binnen mijn buget, iemand ervaring met deze laser?
ben opzoek naar een laser die mooi vloeiende waves en tunnels kan maken dus geen kermis toestanden.
ik wil de laser dmx besturen, software valt helaas niet binnen het buget. misschien komt dat in de toekomst nog.

iemand ervaring met die laser? of zijn er nog andere toestellen aan te raden?
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
10-6-2012 15:29
Ik heb ervaring met de cs 250g en de rs 400 van laserworld. Ik vind de stabiliteit en levensduur van de lasermodules onbetrouwbaar. De cs 250 gaf heel verschillende output bij verschillende temperaturen. De rs 400 had na 4 jaar een output van 120 mw...

De scansnelheid is niet om over naar huis te schrijven, de rs 400 is echter wel in staat om mooie tunnels te maken en prima figuren via ilda , de cs serie is aanmerkelijk langzamer maar eenvoudige figuren via ilda geven een prima effect. Via dmx leek mijn cs 250 steekjes te laten vallen. Of dit daaraan lag of een uitzondering was durf ik niet te zeggen.

Voor 700 euro moet een mooie laser te vinden zijn. Een laser die ECHT 150 mw output geeft is voor een normale drive in echt al een prima laser. Ik hoor goede verhalen van "volkslaser" op basis van medialas onderdelen.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
10-6-2012 18:23

stieno schreef:

Ik heb ervaring met de cs 250g en de rs 400 van laserworld. Ik vind de stabiliteit en levensduur van de lasermodules onbetrouwbaar. De cs 250 gaf heel verschillende output bij verschillende temperaturen. De rs 400 had na 4 jaar een output van 120 mw...

De scansnelheid is niet om over naar huis te schrijven, de rs 400 is echter wel in staat om mooie tunnels te maken en prima figuren via ilda , de cs serie is aanmerkelijk langzamer maar eenvoudige figuren via ilda geven een prima effect. Via dmx leek mijn cs 250 steekjes te laten vallen. Of dit daaraan lag of een uitzondering was durf ik niet te zeggen.

Voor 700 euro moet een mooie laser te vinden zijn. Een laser die ECHT 150 mw output geeft is voor een normale drive in echt al een prima laser. Ik hoor goede verhalen van "volkslaser" op basis van medialas onderdelen.
bedankt voor je reactie,

met oog op de toekomst zoek echt wel een laser die een wow effect kan geven, niet dat je moet gaan zoeken naar de stralen.
ik hoef geen figuurtjes te projecteren oid, ik zoek mooie rustig vloeiende sky effects, tunnels, waves enz.
ook bruikbaar voor een feest met een beetje klasse dus, ik koop liever geen laser dan eentje die alles op een kermis laat lijken.

zijn er datsoort lasers beschikbaar die zichzelf al bewezen hebben? eventueel kan mijn buget nog wat omhoog als ik zeker ben van de kwaliteiten van die laser.

heb eens gekeken naar "volkslaser", kan alleen geen groene lasers vinden.
de enigste reden dat ik trouwens naar een groene laser kijk is omdat ik voor de prijs de hoogste output wil, dus ik wil de output liefst niet delen door 3kleuren tenzij iemand toch een goeie rgb of rgy kan aanraden

deze volkslaser doet hier qua bewegingen wel exact wat ik zou willen van een laser, alleen sommige kleuren zien er niet zo fel uit.
www.youtube.com/watch?v=pj0CPHP7Ry4

ik ben echt een leek op het gebied van lasers, ik ken alleen lasers van in discoteken of festivals dus ik weet niet hoe "buget" lasers zich gedragen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
10-6-2012 23:03
Is het niet een idee om een tweedehands laser aan te schaffen? Dan heb je binnen je budget iets met wat meer power en betere scantechniek. Ik heb hier een Pro-1500 liggen en die is echt wel ok voor het geld. Gemeten 700 mW groen (voldoende voor een flinke impact ook in grotere zalen), heel redelijke galvo's waarmee je niet alleen strakke beamshows maar zelfs nog behoorlijke grafische shows kan weergeven en een nette behuizing.

Dat een CS-400 na 4 jaar nog 150mW geeft verbaast me niets. Nieuw uit de doos doet hij nog geen 200 mW.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
10-6-2012 23:35

Victor schreef:

Is het niet een idee om een tweedehands laser aan te schaffen? Dan heb je binnen je budget iets met wat meer power en betere scantechniek. Ik heb hier een Pro-1500 liggen en die is echt wel ok voor het geld. Gemeten 700 mW groen (voldoende voor een flinke impact ook in grotere zalen), heel redelijke galvo's waarmee je niet alleen strakke beamshows maar zelfs nog behoorlijke grafische shows kan weergeven en een nette behuizing.

Dat een CS-400 na 4 jaar nog 150mW geeft verbaast me niets. Nieuw uit de doos doet hij nog geen 200 mW.
2e hands is een optie.
wat vraag je voor die laser want die lijkt mij niet echt binnen mijn budget als ik de nieuwprijs zie.

ik hoor ook minder goede reacties over het merk laserworld? of is dit alleen met een paar modellen?
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
4-7-2012 19:37
Ik heb de oudere serie van de cs-400 hier nog liggen en in gebruik.
Nu gebruik ik het spul niet wekelijks, dus in dat opzicht kan ik weinig over de echte duurzaamheid vertellen.

Wat ik wel kan vertellen is wat de mensen voor mij al deden, ga er standaard maar vanuit dat het vermogen lager is dan beloofd. En ga daarbij op 50% zitten ofzo, dan heb je kans dat het nog enigzins meevalt.
Mijn "400's" zijn gemeten op rond de 200mW buiten de unit. En erg stabiel was de output helaas ook niet echt.

Wel een typische laserworld kwaal om lasers een bepaald nummer mee te geven, wat eigenlijk alleen een soort max piekvermogen ofzo is. Als ik laser x nr 400 lees, dan verwacht ik een 400mW laser. Meneer Laserworld ziet dat kennelijk totaal anders.
Je mag blij zijn als je laser de minimumwaarde vaak haalt.

Mijn ervaring is verder dat je krijgt waarvoor je betaalt. Als je er echt wekelijks mee op pad moet zou ik het niet aanraden.
Als je het spul slechts 3x per jaar gebruikt voldoet het eigenlijk prima.
pom pom
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
11-9-2012 21:22
Ok ik heb laserworld maar links laten liggen happy :)
Ondertussen heb ik de volkslaser alphalase 1.2w rgb besteld en thuis gehad, maar die heb ik terug gestuurd omdat hij te hard flikkert bij complexere vormen.
Niet echt prettig om naar te kijken vind ik

Dus nu is mijn oog gevallen op de medialas nexxus 750RGB icm pangolin quickshow software.

iemand ervaring met de nexxus reeks? of met het merk?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
15-9-2012 00:11
Geen ervaring mee, maar het flikkeren van het beeld bij complexere vormen is in deze prijsklassen bijna niet te voorkomen. Je mag daar echt niet te hoge eisen aan stellen. Redelijk tot goed te doen voor beams en tekst, niet voor indrukwekkende graphics. Een mooi voorbeeld is de complexe graphics show "Creation" van Lightspeed Design. Prachtig met CT 6210's, een stuk minder (hoewel m.i. nog wel acceptabel) met de 50 kpps Laserworld scanset. Die dan ook irl geen 50 kpps haalt.

Wat verder een nadeel is van de Volkslaser en de Medialas modellen die je noemt is dat ze zijn voorzien van 650/655 nm rood modules. Ook dat hoort bij de lagere prijsklassen. Nadeel is dat 650/655 nm erg donker (slecht zichtbaar) rood is met -opnieuw in de lagere prijsklassen- vaak een grote straaldiameter.

Hoewel ik geen ervaring heb met de Nexxus van Medialas kan ik wel zeggen dat Medialas over het algemeen een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft en goede support levert. Overigens is Volkslaser volgens mij ook een Medialas product.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
20-9-2012 18:53
Graphics verwacht ik niet maar de volkslaser begon het al moeilijk te krijgen met meerdere cirkels.
en als dan je een onderbroken (stippel) lijn gebruikte begon hij echt hevig te flikkeren.
die stuurde ik ook dmx aan dus dat zijn over het algemeen al simpele patronen tov ilda wat ik in de toekomst wil gaan gebruiken.
ik zoek dus echt wel betere galvo's

ok voor de kleuren zou ik dan beter de nexxus 1000 nemen met 637nm rood, bedankt voor de opmerking!
heb nog een mooi voorbeeld hiervan gevonden happy :)
Edit Mod: Foto niet meer beschikbaar
Ik begrepen dat de scanspeed van de nexxus '45,000 pps max.' ook met een korrel zout mag genomen worden omdat er geen ilda en graden bij staan?

jij begint al over cambridge technologies, dit is schijnbaar de marktleider in galvo's als ik zo rondlees op het internet
kun je mij misschien projectors aanraden met dit merk scans?

tnx!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
21-9-2012 10:31
Hoi Olly,

De term "45 kpps" zonder verdere aanduiding is inderdaad een vrij loze kreet. Bij extreem kleine hoeken haal je al gauw grote aantallen punten per seconde, maar dat is verder redelijk zinloos. Ik wil nog steeds de Laserworld 50 kpps set eens meten met het standaard Ilda testpatroon op 7 graden en vergelijken met de CT6210, maar het is er nog niet van gekomen.

Bijkomende moeilijkheid is dat door oververhitting van de galvo's bij langdurige belasting de prestaties kunnen teruglopen of zelfs de galvo's kunnen beschadigen. Geen idee of daarmee bij de meting die kennelijk op 45 kpps is uitgekomen rekening is gehouden.

Misschien heb je wat aan deze tekst van Pangolin:
Based on Pangolin's tests and experience, we recommend that you buy one of the following three scanners and scanner amplifiers: 1) Cambridge Technologies model 6800 with matching amps. 2) Cambridge Technologies model 6210 with matching amps. 3) Cambridge Technologies model 6215 scanners and matching amps. All of these are closed-loop scanning systems that can reproduce the ILDA test pattern at 30,000 points per second (ILDA 30K) or more. In the case of the model 6215, when using the High Power amplifiers, these can reproduce the ILDA test pattern and other laser graphics at 60,000 points per second and thus they are strongly preferred.
Zelf heb ik gekozen voor de 6210. De 6215 is erg duur en de extra prestaties van dat model ten opzichte van de al geweldige 6210 heb ik in de praktijk niet nodig.

RGB Lasersystems, Medialas en Laserworld -om er een paar te noemen- bieden in verschillende modellen CT galvo's standaard of als upgrade aan. Niet in de goedkoopste lasers natuurlijk, maar in de serieuze modellen is het altijd wel te krijgen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)