Forum > Geluid

NewHank DUS1 - Single DVD/USB/SD Player.

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-3-2012 11:32
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 7-3-2012 16:13
Hallo,

Heeft ieamand ervaring hier met de NewHank DUS1?

Lijkt mij een ideaal apparaat voor een geluids/video demo setje.
Zo kun je bijna alle media afspelen die een klant zelf meebrengt.
Ik ben met name benieuwt naar de geluidskwaliteit.

Adviesprijs: € 355,81

Achterkant van de DUS1.
Gebruikershandleiding.
The perfect solution for the playback of DVD, VCD, SVCD, CD, CDR, MP3, MPEG4, AVI, RMVB, Photo-CD, JPG VOB and Xvid formats from DVD/CD, USB or SD- Card.

Key Features
  • USB and SD card slot
  • Full color wide-angle 4.3-inch LCD TFT screen
  • Video out on HDMI, VGA, S-VIDEO, component /YPbPr and composite
  • Stereo audio out on RCA, balanced XLR and S/PDIF (both optical and coaxial)
  • 5 Direct Access buttons for immediate Track selection
  • Up and down 9-step Digital Key Control
  • Copy function from CD-drive to USB (unprotected WAV and MP3 to MP3)
  • Stereo Headphone output
  • NTSC/PAL and 110V/230V compatible for worldwide use
  • 19” Rack-mountable with removable rack ears (included)
  • Supplied with infra red remote control (2xAAA battery not included)
Dré heeft hem (nog) niet in zijn assortiment zitten, maar verkoopt wel het merk NewHank.
Edit Mod: Dré: Zojuist toegevoegd
Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
4-3-2012 13:33
Prima ding, ik heb er al een stuk of wat uitstaan bij klanten.
Leest lekker snel in, en de menu's vliegt hij ook doorheen.
En alle aansluitingen die je maar kan wensen, tot en met gebalanceerde uitgangen shocked 8O

Maar zoals de meeste DVD spelers, iets minder voor muziek.
daar heeft Newhank weer een prima CD speler voor in zijn programma.

Maar als je een karaoke setje moet samenstellen, ben je met twee van deze dingen zeer goed gehopen, vooral door de dubbele display.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-3-2012 13:45
Hallo Tom,

Bedankt voor je reactie.

Tom schreef:

Maar zoals de meeste DVD spelers, iets minder voor muziek.
daar heeft Newhank weer een prima CD speler voor in zijn programma.
Hoe bedoel je iets minder voor muziek?
Doel je op het bedieningsgemak als je audio wil afspelen, of gewoon de geluidskwaliteit?

Bedieningsgemak is ondergeschikt aan de geluidskwaliteit, het is gewoon om wat demo's mee te kunnen geven.
De speler moet gewoon alles kunnen afspelen waar de klant mee aankomt, en dat met een goede geluidsweergave.

Is het uitgangsniveau te regelen op de XLR's en de RCA's?
Ik kan alleen uit de wat brakke handleiding halen dat dit mogelijk is voor de hoofdtelefoon uitgang.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
4-3-2012 14:30
Bedieningsgemak is gewoon prima, mede omdat hij lekker vlot leest.
Je kunt zelfs USB en DVD gelijk er in hebben, je kiest op de voorkant het medium.

Geluid is iets anders dan van een cd speler; vergelijk de gegevens maar met de cd speler.
De verschillen zijn niet wereldschokkend.

Volume is te bedienen via de afstandbediening.
Ik heb het geluid tot nu toe altijd aangesloten via RCA dus ik weet niet 100% zeker of de volume regeling ook werkt bij de xlr's, maar ik denk het wel.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-3-2012 14:39
Hallo Tom,

Bedankt voor je reactie weer.

Nou, dan zal ik morgen Henk is gaan lastigvallen om even een demo op te sturen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
4-3-2012 19:14
Doe hem de groeten van Tom, moet ie lachen, wedden?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
7-3-2012 21:00
en moest ie lachen?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
5-5-2012 01:13
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 5-5-2012 09:48
Hallo,

heb inmiddels de DUS-1 hier binnen staan (bij Dré hier besteld).
Hieronder mijn bevindingen.

Voor zijn geld helemaal geen verkeerde audio/video speler.
Wat Tom eerder ook al melde, het geluid van de DUS-1 is anders als van een (goede) normale cd-speler (was ook wel een beetje te verwachten natuurlijk, kijkende naar de mogelijkheden/prijs verhouding).
Ik heb de DUS-1 vergeleken met het geluid van mijn Revox B225 en M-Audio Fast Track Pro externe geluidskaart.

In eerste instantie klonk de DUS-1 zeer vals (en een flink stuk minder van geluidskwaliteit) toen ik alle drie de apparaten om-en-om steeds beluisterde (via mijn mengpaneel).
Het geluid van de DUS-1 was een stuk lager (toonhoogte) dan van de Revox en de M-Audio.
Achteraf bleek gewoon dat ik met mijn fikken op de "key" toets had gedrukt zonder het te weten, en zo een paar procent de toonhoogte had verlaagd.
Na dit gecorrigeerd te hebben klonk de DUS-1 een stuk beter.

Na de geluidtest was het tijd om hem eens aan de tv te hangen (via HDMI) en te kijken wat hij voor een beeld liet zien.
Beeld is gewoon goed, tenminste voor mij goed genoeg om een muziek video te bekijken (16:9, 1080p 60Hz).
Het TFT schermpje op de DUS-1 zelf is in de "menu" mode (setup en browsen media) wat bibberig, maar goed genoeg om te cue'en.

Het instellen via het menu van het apparaat gaat vlot en is simpel, je hebt het binnen een minuut door hoe het hele ding werkt.

Tot nu toe overigens 1 bug gevonden in de software (laatste firmware geïnstalleerd).
Het MP3-bestand, wat je na het rippen van een audio cd op "normal" speed (waarbij je ook realtime de muziek hoort) naar MP3 (320kbps) op je USB stick krijgt te staan, laat buiten de geripte muziek ook een bijgeluid horen.
Tijdens het afspelen van het MP3 bestand hoor je een soort "tjilpen" er tussen door.
Deze bug (als het al een bug is, kan ook gewoon een tekortkoming zijn van de CPU die op dat moment het even niet kan bijbenen (realtime muziek laten horen én rippen)) komt alleen bij de eerder genoemde rip-instelling naar boven, bij alle andere rip-instellingen niet.

Buiten dat de DUS-1 (nog) niet alle populaire afspeel codecs heeft (waarvan ik de WAV en MKV het meeste mis) mis ik eigenlijk toch ook wel een ethernet aansluiting op dit ding om bijvoorbeeld mijn Qnap TS-659 er op aan te sluiten. Doordat de speler alleen FAT (SD en USB) ondersteund is wat je er aan schijfruimte kan aanhangen beperkt.
(een Qnap heeft USB poorten, maar kan alleen als "master" worden gebruikt, helaas niet als "slave" om zo de DUS-1 te voeden met media bestanden).

Meestal draaien dit soort apparaten op een Linux variant (een van de redenen dat ik dit apparaat heb aangeschaft) wat de mogelijkheid geeft om zelf wat met de software te gaan doen en/of de missende codecs toe te voegen.
Leuk zou ook zijn je eigen logo in het apparaat te zetten.
(voorlopig ga ik dat nog niet doen i.v.m. de garantie, maar mijn handen jeuken wel om hem eens een keer open te schroeven ;-)

Al met al een toch een leuk apparaat.

Overigens heeft NewHank een heel net en Hollands sprekend support, ik werd zelfs vandaag door hun gebeld na aanleiding van een mailtje wat ik had gestuurd met de vraag waarom ik geen WAV kon afspelen c.q. rippen naar MP3.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
5-5-2012 09:45
Ja gaat nogal door op het afspelen van muziek, maar vergeet vooral niet dat het primair een DVD speler is.
Er is ook een prima CD/USB speler van het merk Newhank: de MP103-USB
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-5-2012 09:55
En zo te zien ook een dubbele cd/usb speler, de 203-usb. Ziet er best interessant uit (een soort Pioneer MEP 4000) voor 399.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)