Forum > Geluid

Ruis Numark PPD9000 mengpaneel

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
3-1-2012 19:15
Mijn zoon heeft van iemand een Numark PPD9000 mengpaneel overgenomen. Deze geeft een behoorlijke ruis. Dus daar baalt hij stevig van sad :(
Hij had hem op mijn installatie aangesloten, welke met mijn mengpaneel geen ruis geeft. Alle kabels 3 dubbel nagetrokken, maar ik kan niet iets vinden wat de oorzaak kan zijn. Dus, moet het wel in het mengpaneel zitten.
Zelfs als alle gains op 0 staan blijft de ruis gelijk. Ook geprobeerd met de zaak ongebalanceerd aan te sluiten. Maakt ook al niet uit. Het enige wat uitmaakt is de versterkers zachter te zetten, maar dat zou toch niet moeten hoeven.

Hij heeft nu het mengpanneel op z'n hifi versterker thuis aangesloten en nog steeds net zo'n ruis.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

Deze info staat er ergens op internet:
Numark PPD-9000
Dit is HET best klinkende mengpaneel wat op de markt is!
Dit is de toekomst, de digitale audio mixer!

Dit mengpaneel zit vol met de nieuwste innovaties op audio gebied W.O
Instelbare geluidsbegrenzer op alle in en uitgangen, toewijsbare effect Send/Return!
Door de Buizen Emulatie software heeft de mixer een ongekend zuiver en warm geluid.
Nooit meer last van analoge ruis of andere vervelende bijgeluiden en lekken tussen de kanalen!
De mixer beschikt over een toewijsbare zone uitgangen,
VCA potmeters die nooit meer geen kraken.
Hoofdtelefoon uitgang is toewijsbaar aan booth uitgang, digitale in en uitgangen
Alesis effecten & 3 bands EQ en Filter per kanaal!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
3-1-2012 23:52
Heb ook een numark ter reparatie bekeken voor ruis, lijkt erop maar dan niet digitaal.
Helaas niets mis met het ding alleen is de gain structure belangrijk.

Kortom, master VU meters tot 0dB laten uitsturen en hier de versterker op aanpassen. Dan is het probleem niet aanwezig.

Dus echt de mixer "flink" laten versterken zodat de VU meters bijna rood aangeven en je kan hem prima gebruiken, beetje jammer want ik heb vele mixers gehad waarbij dat echt niet hoeft.

Maar het hoeft dus niet echt een probleem te zijn, als je maar de versterker zachter zet en de mixer harder.

Tenzij je met ruis een brom bedoelt maar dat lijkt me sterk.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
4-1-2012 09:59
Dank je.

dus die ruis hoort bij het ding? Hm..... En dat voor zo'n duur ding? Ikzelf heb een veel goedkopere en dan geen last van ruis.

Inderdaad hoor je geen ruis als je de versterker zachter zet, maar zonder dit mengpaneel hoor je geen ruis als de versterker voluit staat.
Versterkt het mengpaneel dan zoveel bij uitsturen op 0 db dat je toch je versterker 100% kunt benutten? Dan maakt het inderdaad niet uit.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)