Forum > Geluid

Hoezen voor DAP X-serie

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
26-6-2011 22:46
In de webshop zijn sinds kort DAP Protection Covers beschikbaar; luidsprekerhoezen voor de DAP X-serie.

Heeft iemand al ervaring met deze hoezen, hoe is de kwaliteit? De hoezen zijn geschikt voor tijdens gebruik als transport, ik wil ze voornamelijk voor tijdens transport gebruiken.

Het zou gaan om hoezen voor de X-12T en de X-15B, hoe zit het bij deze laatste met de wielen en zijn ze makkelijk om de speaker te doen (als hij op zijn wielen staat?)
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
27-6-2011 18:34
Ik heb afgelopen zaterdag (ik denk als een van de eerste) de hoezen binnen gekregen.
Ik heb ze besteld voor de X-12, X-12T, X-15HL.
Echter zat er in een doos voor de X-12 een hoes van de X-12T dus deze zal nog omgeruild moeten worden. (gaat morgen terug op de post naar New Line) .

De hoezen zijn niet erg dik en voelen plastic achtig aan maar zijn wel gewoon stevig (de buitenkant tenminste)
Verder kan ik nog niet veel zeggen over de duurzaamheid van de hoezen.
De hoezen om de subs heb ik nog niet erom zitten omdat dit simpelweg neit past ivm wielen op de subs waar geen gaten voor zijn voorzien in de hoes.
Ook is er geen gat voor het m20 flensje gemaakt.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik de hoes aanpas met gaten achterin voor de wielen of dat ik de flap bij de rits eraf haal en de hoes enkel erover schuif (dus van het front naar de achterkant) voor tijdens transport.
RevhaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 29-12-2018
Berichten: 91
29-6-2011 08:19
Kijk ook eens bij www.luidsprekerhoezen.nl (Webshop van muzip)

Ik heb daar al mijn hoezen gekocht en deze zijn van veel betere kwaliteit.
Kost ook wel iets meer. maar ja, voor niets gaat de zon op.
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
29-6-2011 09:21
Bedankt voor de reacties. Ik ga eerst de hoezen voor de X-12T bestellen, met die voor de X-15B wacht ik nog even. Misschien dat highlite er binnenkort zelf achterkomt dat subs meestal op wielen staan...

Heb bij Muzip gekeken, maar ga de hoezen van DAP proberen. Die van Muzip zijn toch 2x zo duur, en zo vaak zullen de toppen niet vervoerd worden.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
30-1-2012 15:08
Ik heb nog een extra vraagje over deze hoezen.

Ik heb er nu 2 voor mijn X-12T's gekocht.
De bedoeling zou zijn om ze als vervoersbescherming te gebruiken, maar ook om af en toe te laten hangen terwijl ze spelen (onder zeil, maar toch in openlucht).

De hoes op zich is mooi en redelijk stevig (voor die prijs shut up :X ), maar vindt alleen het logo vooraan niet mooi.

Weet iemand hoe ik de opdruk van dat logo kan verwijderen zonder dat de rest van de hoes (kleur) wordt geschonden?
Ikzelf dacht aan aceton, maar ik heb het nu nog niet geprobeerd en vrees een beetje dat ik de rest van de hoes ook ga laten verbleken...
Iemand hier een advies?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
30-1-2012 15:29
Als je ze gebruikt (dus met de voorkant open) zie je het logo toch niet?
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
30-1-2012 16:03
Weet ik, maar het is dat zichtbare logo hé (bij transport en zo) laugh :D
Ik heb nu net het logo van de speakers er af gehaald (die 'pin' door het rooster en het schuim) en nu staat het logo nog te pronken op de hoes! ashamed :$
Vandaar deze vraag...

Zou aceton iets zijn dat lukt, of hebben jullie een ander product?

Hoes is bedrukt met dat logo, dus ik hoop dat het logo ook alleen weggaat...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
30-1-2012 18:18
Ik heb ook geen logo's meer op de speakers maar op de hoezen mag wat mij betreft best een logo op staan.
Zoals aangegeven zie je dit alleen als de hoes dicht geritst is.
Ik denk dat als je gaat proberen eraan te poetsen het een grote witte vlek wordt, mooier zal het zeker niet worden.
De enige die het logo ziet ben je zelf normaal gezien, mocht je er niet tegen kunnen dat er Dap op je hoezen staat gebruik dan geen hoezen of koop gewoon speakers van een ander merk...
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
30-1-2012 18:50
Plak er anders gewoon een stuk tape over, zie je het ook niet.
Krijg je vragen, zeg je gewoon dat er een scheurtje in kwam..
Ik denk niet dat iemand daar op gaat letten wel..
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
30-1-2012 19:05
Als het het type "plak/strijkstikker" is zou het (in theorie) moeten lukken door er een hete föhn oid op te richten. In principe zou je hem er dan zo af moeten kunnen "rollen". Ik heb dit alleen nog nooit in het echt geprobeerd. Puur een huishoudelijke tip die mn moeder me ooit vertelde.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water

Terug naar forum Reageer (zonder quote)