Forum > Geluid

Mackie cfx 12 projectje/schema

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
9-1-2011 18:48
Hallo Allemaal.
Heb net een 2e hands mackie cfx 12 tafeltje gekocht voor 25 euro,
Hij moet even een grote goede beurt krijgen, aantal faders (of allemaal vervangen) en misschien een aantal potjes.
Heeft iemand een schema liggen of ervaring met deze tafel en de nodige kennis beschikt?
Zijn er verder nog tips waar ik op moet letten met het uit elkaar halen en schoonmaken in de mixer zelf?
En hoe ik bijvoorbeeld vergeelde knopjes weer netjes wit kan krijgen?
De tafel zelf ziet er erg netjes uit nog. paar knopjes die vergeeld zijn.
Wie o wie kan mij helpen?
Hier een linkje van de foto's: www.mijnalbum.nl/Album=64ICWNDQ

Stijn
TLS-Productions
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
9-1-2011 19:57
2 x bewerkt. Laatst door Harry1 op 9-1-2011 20:14
Leuke tafel! Helemaal voor dat geld! wink ;) Beetje korte faders (als je beter gewend bent) en nogal een vreemde (verplichte) routing via de sub groepen.

Heb er zelf nog één staan (waar ik momenteel niet veel mee doe), jaren plezier van gehad, inmiddels vervangen door een A&H wizard ivm kanalen tekort. Wat betreft het schoonmaken van de knoppen: die kun je er gewoon aftrekken en even in een sopje gooien (in een BH-zakje in de wasmachine werkt ook heel goed laugh :D ).

Wat betreft het interne.. Tja, gewoon open maken en kijken wat er loos is. Heb die van mij ook wel eens open gehad om de aansluiting van het zwanenhals-lampje te fixen. Niet erg onderhoudsvriendelijk als ik het me goed herinner (veel 'gebakken' kleine componenten).

Waarschijnlijk draaien de potmeters erg zwaar? Ik zou de faders eerst eens met perslucht onder handen nemen, niet meteen teveel 'rotzooi' als contactspray er in spuiten (hier heb je vaak maar kort plezier van).

Hou je ons even op de hoogte over de voortgang? Misschien heb ik er nog eens wat aan als ik die van mij moet doen! wink ;)
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
9-1-2011 20:02
Behoorlijk zwaar ja! :P
Heb je hem vanaf boven of onder open gemaakt?
Heb in de handleiding iets gevonden wat verdacht veel op het blok schema lijkt.
Verder ben ik opzoek naar een winkel waar ik de onderdelen kan krijgen/spare parts)
Weet jij misschien iets harry??
TLS-Productions
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
9-1-2011 20:07
Ik zou gewoon even contact met Mackie opnemen, die hebben ongetwijfeld alle gangbare onderdelen nog op voorraad (of kunnen je vertellen welke distributeur dat heeft).

Volgens mij kan de onderkant er af, waarbij de zijkanten aan de bovenkant blijven zitten, maar eigenlijk weet ik het ook niet echt meer.. shut up :X Gewoon even goed kijken hoe alles zit.

Dat van die potmeters is dus wel een 'kwaaltje', die van mij doen het trouwens nog prima (ondanks dat ze zwaar draaien). Als ze niet kraken zou ik ze gewoon laten zitten. Door ze regelmatig te gebruiken worden ze ook soepeler.

Waar heb je trouwens een schema voor nodig? Als het alleen de faders/pot's zijn dan heb je die niet nodig lijkt mij?
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
9-1-2011 20:18
Oke, dan laat ik ze gewoon zitten, hij heeft immers een dik jaar stil gestaan.
Het schema was ik gewoon even benieuwd naar, en puur uit intresse, misschien wel handig bij het repareren dacht ik.
Ik hoop dat mackie kan helpen. heb gehoord dat ik er niet zomaar een andere fader of pot erin kan zetten ook al hebben ze dezelfde waarde.
Knopjes gaan morgen in de was! :D
TLS-Productions
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
9-1-2011 20:29
Uiteraard kan niet elke fader er zomaar in. Als schoonmaken niet helpt, dan zou ik ze gewoon door de originele vervangen. Weet bijna wel zeker dat je de potmeters wel weer soepel(er) krijgt. Heb zelf altijd het gevoel gehad dat het voelt alsof er vet in de potmeters zit dat wat 'dikker' wordt als het wat kouder is, waardoor ze zwaarder gaan draaien. Vooral na een tijdje stilstaan gaan ze inderdaad ook zwaarder. Misschien even lekker warm in de huiskamer zetten en elke knop even een paar keer heen en weer draaien. wink ;)
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
9-1-2011 20:52
Zo voelt het inderdaad.
Als er meerdere faders kapot zijn moet ik dan alles vervangen van de faders ?
Ik ga er zo eens een mailtje uitdoen naar Mackie zelf. En van t weekend open maken :)
TLS-Productions
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
9-1-2011 23:06
Wat betreft de wasmachine. Ik kan alles er natuurlijk niet zomaar los ingooien, BH-Zakje nooit van gehoord? ashamed :$ Wat nu ?:P
TLS-Productions
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
9-1-2011 23:19
Zelfs de Wibra heeft die zakjes voor je bh's volgensmij wink ;)
Nu ook op internet!
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
10-1-2011 07:21
Okido.
En anders maak ik eerst n lekker sopje met bio-tex o.i.d.
Daar krijg je alles wel chook mee!:)
Bedankt weer!
TLS-Productions

Terug naar forum Reageer (zonder quote)