Boze buren
(66 reacties. Pagina 1 van 7)Moderator(s): Dré
SgrovertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-12-2002 Laatste: 12-3-2023 Berichten: 625 | 20-8-2003 18:49 |
Heb laatst een flinke buis weten te bemachten 60 cm lang 30 doorsnee en ben hier een subje van aan het bouwen. Paar dagen terug daar een goedkoop speakertje voor gehaald (500 Watt max.), en deze aangesloten op mijn PA-versterker. Daarbij had ik als hoog een Philips-versterkertje, 2x 100 W en 2 Koda boxen www.koda.com.cn/product/karaok522_522b_c.html .Voor insturing van de sub heb ik gewoon het sub-out kanaal genomen van de Hifi versterker. Heb een half uurtje getest, en afgezien van lekkende lucht langs de speaker zelf (zat provisorisch vast, en moet nog goed met kit dichtgeplakt worden), en op zacht volume een irritante fan van de Pa-versterker. Was het geluid gewoon enorm lekker. Alleen kreeg ik later van beide buren te horen of dat niet te vaak wou doen, want ze konden Buiten geen gesprek meer voeren. Nu ben ik normaalgesproken vrij rustig (woon dan ook meestal elders) dus is niet vaak voorgekomen dat ze echt geluidsoverlast van me gehad hebben. Maar ik moet toch goed kunnen luisteren hoe ik alles precies moet afregelen voor goed geluid. Hebben meer van jullei buren die ongeveer meteen op de stoep staan als je eens een keer wat te veel lawaai maakt? | |
Lost in Music | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 20-8-2003 18:57 |
uiteraard... maarja opzich ook wel logisch, bij mij weleens door de uhm 1ne buren opgebelt of de radio zachter kon was, gewoon de set van beneden, en de andere buren hebben vaker aan de duer gestaan, omdat ik met me uhm hobby kamer gelijk aan hun huis zit, en ja soms ff lekker hard zetten moet gewoon ![]() maar zou zelf ook gek worden als ``dat irri buur jongetje```altijd maar dat gedreun aan heeft | |
SgrovertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-12-2002 Laatste: 12-3-2023 Berichten: 625 | 20-8-2003 19:02 |
In dat half uurtje is iemand aan de deur geweest en heeft gebeld hoorde ik niet. Daarna belde hij me op mijn mobiel of ik kon opendoen, maar deze hoorde ik niet omdat muziek iets te hard stond. Gelukkig voor hem zette ik minuutje later de muziek weer wat zachter. Dus buren zullen me moeilijk duidelijk kunnen maken dat muziek te hard staat. | |
Lost in Music | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 20-8-2003 19:04 |
gehehe idd, heb ik ook paar keer gehad dat ik de bel gewoon niet hoorde (schaam schaam) | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 20-8-2003 23:14 |
Oooooo.... dat heb ik echt al vaak gehad, het gehele blok kon het horen, 2 deuren naast me dreigde met de politie sinds ik die Jbl Sf's heb en de buurvrouw zelf is echt aardig, ze woont alleen en boeit het niet zoveel tenzij het erg lang is (2 uurtjes ofzo is wel wat lang vind ze)... doe ik ook alleen als mijn vader weg is want die wword echt boos!!! Mijn moeder niet zo, wel vaak heb ik dat ik muziek zit te draaien/luisteren en dan denk ik dat mijn moeder roept - kom ik onder en vraag ik wat er is en dan heeft ze helemaal niet geroepen!?! ![]() ![]() ![]() | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 16-2-2025 Berichten: 9504 | 21-8-2003 00:17 |
Wij zitten er voor in het voorjaar bij de rechter. Onze buren willen ons bedrijf weg hebben, twerwijl wij verhunning van de gemeente hebben gehad. Nu zijn de buren wegens verkeersoverlast (nota bene) naar de rechter gestapt. Ik rij 's ochtends weg, en kom 's avonds weer aan. Ik krijg ongeveer 3 klanten per week aan de deur, en de leverancier komt slecht s 1,5 keer per maand. Wat nou verkeersoverlast? ![]() Dus pas maar op met je buren ![]() | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 23-1-2025 Berichten: 1856 | 21-8-2003 00:26 |
Tsjah... toen ik vroeger op de zolder zat met mijn philips draagbare radio, zaten de buren ELKE dag weer te zeuren omdat de muziek zogenaamd hard stond, en dat met een 2*30 ghetteblaster gevalletje , naja ... inmiddels zijn ze verhuist, kregen we nieuwe buren een jong stel, heel aardig, zeggen nooit nix van de muziek, maar toen kregen ze een baby, heb ik eerst 2 maanden niet kunnen draaien van mijn vader, laten maar opgebouwd en nu kan ik elke dag weer ff een uurtje bonken, vinden ze helemaal niet erg (hele aardige buren) ze hebben één keer gevragen of de bas iets minder kon, want het dreunde door, maar ach ... als dat het enige is ![]() maar toch zit ik eraan te denken die P.a boxen weg te doen, want heb laatst die twee B&W's van mijn vader gehoord, en Dáár komt geluid uit, wow ! stond versteld ... dus je kunt beter gewoon twee goede hifi boxen op je kamer hebben | |
RitscheStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-10-2002 Laatste: 16-8-2015 Berichten: 129 | 21-8-2003 00:32 |
Max schreef: dus je kunt beter gewoon twee goede hifi boxen op je kamer hebben![]() ![]() | |
Mooie vrouwen zijn niet lelijk | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 21-8-2003 00:50 |
Ik heb een mooie regeling met mijn buurman -> Hij mag hard op de gitaar en ik met de draaitafels. Tot 8 uur s'avonds en dan is het afgelopen. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 21-8-2003 11:37 |
ik ben boos op mijn buren, die buurjongen van mij heeft een ziekte en loopt steeds met zijn hoofd tegen de muur te bonken. Dus als hij dat doet doe ik het ook met me geluid ![]() | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! |
Terug naar forum Afgesloten topic